đŸ„§ Yleinen leipaistaan-ketju

Menee vÀhÀn offtopiciin, mutta ei ole oman ketjun arvoinen asia (tarvis vissiin olla ihan vaan leipastaan-ketju).

Mulle tuli eilen illalla kova tarve leipasta mokkapaloja. Ei mitÀÀn kÀsitystÀ miksi juuri niitÀ, edellisestÀ leipaisusta on varmaan 25v . Noh, ei ollut voita ja tomusokeria, joten jÀi eilen leipasematta. Nyt niitÀ on, joten tutkin, onko eri reseptivaihtoehdoissa olennaisia eroja (ei ole). Mutta guugletranslate pilasi mun suunnitelmat, haluan suklaapaistaa pörröisiÀ ja tiheitÀ prownieita!

Leipaistaan :rofl:

No tÀhÀn samaan laitan tÀn vaikkei tÀssÀ mitÀÀn leipasta mutta tutkin sitÀ pÀtkis kakku ohjetta ja siinÀ luki ettÀ se maistuu parhaalta jonkun muumikahvin kanssa, ja makuna tietysti minttusuklaa. EttÀ onko @Jagster sitÀ sattunut mintun ystÀvÀnÀ maistaa :grin:

Noin, nyt on leipaistu. Tuli maisteltua taikinaa ja nuoltua kippoja ja lusikoita niin antaumuksella, ettÀ on jo huono olo. Miksi leipoa, kun pelkÀn taikinan syöminen vie makeannÀlÀn? :joy:

TÀrkeÀÀ pohdintaa leipaisun lomassa: jos lapsi on terve kun se leikkii, niin samalla logiikalla koira on terve kun rasva kiinnostaa?

Kuva-arvoitus: ehtiikö koira nuolaista voipakettia sillÀ aikaa kun omistaja rÀpsii kuvia?

Vastaus: ehtii. Tosin se ei hÀiritse yhtÀÀn niin paljon kuin sulatetussa voissa kelluva koirankarva :person_facepalming:

Ennen helvetti jÀÀtyy ja Turku liitetÀÀn Raisioon ennenkuin minÀ maistan moista. Tuo haisee jo kilometrin pÀÀhÀn niin vahvalta kusetukselta.

Amatööri.

MÀ oon ratkassu tÀn vielÀ helpommalla: jos kaapissa ei satu olemaan suklaata tm karkkia niin juon kaakaota :sweat_smile: sehÀn on kuitenkin terveellisempÀÀ kun sisÀltÀÀ maitoa :rofl:
Ja ihan sokerista oboyta, en mitÀÀn terveyskaakaoo :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Oboy syödÀÀn lusikalla suoraan purkista.

Itseasiassa
 aika monet asiat syödÀÀn suoraan purkista.

Me lopetettiin oboyn ostaminen muutama vuosi sitten, kun kÀyttö lÀhti lapasesta. Mies laittoi sitÀ aamupuuroon, mÀ olin se suoraan purkista syöjÀ :laughing:

Kun ei ole sokerista oboyta, litkin todella sokerista mehutiivistettÀ muutamalla tipalla vettÀ.

TÀhÀn mÀ en kykene :woozy_face:

Tota ei oo tullu kokeiltua ja luulen etten edes kokeile. Mehuista juissi sekamehu on ainoa jota voin juoda huvin vuoksi purkillisen :sweat_smile:

Kaupan mehutiivisteet on kyllÀ makeita, mutta ei samalla tavalla karkkeja kuin itsetehdyt :yum:
En ole tehnyt itse, lahjaksi saatua herkkua. Ensi syksynÀ aion mennÀ marjojen keruu-avuksi, jotta varmasti saan mehua jatkossakin :star_struck:

Leipasin mustikkapiirakan ja pohdin miksi leipoa, kun taikina on parempaa kuin valmis piirakka.