🧘‍♀️ Virkataan urakalla

Mä kyllästyin luurin räpläämiseen ja opettelin virkkaamaan :rofl:

70 kukkasta tehty, enää tarvis 65 lisää :see_no_evil: sen jälkeen voi taas keskittyä pisteiden keräämiseen täällä :laughing:

6 Likes

Wau!
Tosta tulee upea.

1 Like

Noin, nyt se on kasassa

Viimeistelyn voikin hoitaa vaikka talvella.

Kuvassa oleva pöllö ei ole mun tekemä, vaan toimi inspiraation lähteenä. Halusin opetella virkkaamaan noita kukkasia ja kukkasille piti keksiä funktio, joten päätin tehdä asuntovaunuun päiväpeiton. Pituudekai ja leveydeksi sai riittää torkkupeiton koko, koska vaunu on käytössä vain osan vuodesta. Talven kukkapeitto viettää kotona. Plus, koko sängyn peittävän tekeleen virkkaamiseen olisi mennyt vielä kauemmin ja halusin saada peiton valmiiksi ennen kesälomareissua.

Välillä naureskelin, että päiväpeitto vaunuun oli ihan turha idea, koska koiran mielestä petaan vaunun sängyn aina väärin, jonka takia se petaa sen aina uusiksi.
Ehdin muutaman kuvan räpsiä, ennenkuin koira saapui paikalle.

Saatanan peitto

5 Likes

Toihan on hieno :ok_hand:
Tosta ekasta kuvasta en oikein hahmottanut noiden kukkien kokoa, jotenkin ne näytti kauheen pieniltä mutta ne oliki sitten isompia mitä ajattelin.

Ja toi on just sellanen työ mitä pystyy jatkaa vaikka kuinka isoksi vuosien varrella.

1 Like

Todella upea!

Olet kyllä piiskannut itsesi upeaan suoritukseen.
Pöllö on myöskin ihana.
Onko pöllö virkattu vai tehty tilkkutyönä?

1 Like

Pöllö on virkattu samalla lailla kukkasista kuin tuo peitto.
Kukan nimi on afrikan kukka, siitä voi väkertää vaikka ja mitä.

2 Likes

Onko sulla tuohon pöllöön ohjetta?
Luin kyllä, ettet ole pöllä tehnyt.

Mitä lankaa käytit tuohon peittoon?

Laita googleen afrikan kukka pöllö, niin saat listan ohjeita :wink:
Kannattaa ehkä aloittaa pelkällä afrikan kukka-haulla, jotta pääset harjoittelemaan pelkkää kukkaa. Jos sulla on aikaisempaa kokemusta virkkaamisesta ja virkkausohjeiden tulkinnasta, tosi hyvä. Mulle ne ohjeet oli alkuun ihan mahdottomia, ne kun on tehty sellaisille, jotka jo tietää kaikki termit ja osaa tehdä muutakin kuin erilaisia silmukoita yhtenä kerroksena. Sain apua tuolta pöllön tekijältä, muuten olisi jäänyt peitto tekemättä, koska oli niin kiire tehdä kukkasia, ettei maltti riittänyt perusteiden opetteluun :rofl:

Jos virkkaaminen on uusi juttu ja googleohjeet ei aukea, voin antaa saamani ohjeet-urpolle-ohjeen :joy:

Mä en osaa tehdä edes silmukoita kerroksittain, pelkkää ketjua vaan :grin:
Mutta tulevana kautena joudun töissä opettelee kun meillä aina eskarit saa keväällä sellaset pienet pussukat ja kukas muu niitä virkkaa kuin tättädää tänä vuonna meikä :woman_shrugging::woman_facepalming:

Mun täytyy alottaa jo nyt heti elokuussa niin voivat hyvällä tuurilla olla toukokuussa valmiit :crazy_face:

1 Like

Novitan 7 veljestä. Pöllö on myös tehty sillä, kilpailevia langanvalmistajia ei juuri ole. Ja ne ketä on, tekee aika niukkaa värivalikoimaa.
7 veljestä on halvempi ja ohuempi lanka kuin olikohan se Isoveli. 7 veljestä värivalikoima on myös laajempi kukn isoveljen ja nallen, ainakin meidän lähi smarketissa.

1 Like

Tota, noi urpo-ohjeet ois kyllä hyvät mulle :joy::joy:.

Mutta googletan nyt nuo afrikankukka-ohjeet ensin.
Ongelmana mulla on tuo, että pitää miettiä aina vasenkätisesti nuo ohjeet.

1 Like

Se on siis periaatteessa isoäidinneliöstä haasteellisempi muoto koska siitähän voi tehdä mitä vaan. No mä en kyllä osaa sitäkään, alakoulussa joskus tehny mutta siitä on aikaa jo ainaki 30 vuotta :grimacing:

2 Likes

Jaa-a. Voisi olla, että eskarit jäis ensivuonna ilman pussukoita tai niitä ei pussukoiksi tunnistaisi kun minun tekeleistä kyse :rofl::rofl:.

1 Like

Näin voi käydä mullakin :sweat_smile:

Jep. Piti aloittaa vaikeimmasta päästä, neliöt on ihan tylsiä :joy:
Tosin sain kaverilta 200 erilaista neliötä-kirjan, tarkoituksena on seuraavaksi jossain vaiheessa opetella tekemään eri versioita isoäidinneliöstä.

2 Likes

Ootko opetellu virkkaamisen/kutomisen oikeakätisenä? Tiedän monta vasenkätistä jotka kuitenkin virkkaa/kutoo oikealla koska ovat sen opetelleet niin. Helpottaa just ohjeiden lukemista.

1 Like

Tää saattaa ylittää mun osaamisen :laughing:
Se urpo-ohje on kotona, mutta tarvittaessa voin piirellä sen itse uusiksi. Tai jos on jokin tietty kohta, josta et pääse eteenpäin, niin kerro :+1:

1 Like

En osaa käyttää oikea kättä niin :expressionless:. Eli en ole molempikätinen kuten äitini, joka vasurina pystyy tekemään myös oikeakätisesti.
Olen vahvasti vasuri ja en edes harjoittelulla saa oikeaa kättä toimimaan samalla lailla kun vasen.
Ja harjoittelun puutteesta ei voi syyttää.

1 Like

Ymmärrän. Mä käytän aika monessa jutussa molempia käsiä mutta en mä kyllä vaikka puukolla vuolemaan tai leipää alkais leikkaamaan vasemmalla, oikea käsi niissä hommissa vakaampi :+1:

1 Like

Eikös se ois hyvä laittaa ne eskarit itse tekemään pussukkansa? :joy:

1 Like