Vastauksen laittaminen uuden ketjun aloitukseksi

Asioilla on taipumus laajentua ja lähteä aivan uusille poluille. Silloin saattaisi olla fiksumpaa tehdä omasta vastauksesta ihan uusi aloitus tai vastata johonkin jo olemassa olevaan ketjuun.

Yksi tapa on vaan tehdä aloitus ja laittaa sinne linkki keskusteluun, josta on haarauduttu. Sen voi kuitenkin tehdä suoraan vastatessaan, jolloin pääsee hieman vähemmällä vaivalla ja foorumin omatkin linkitykset toimivat.

Jos tietää jo ennenkuin alkaa kirjoittamaan, että aihe laajenee omaksi ketjukseen, niin kannattaa klikata vastattavan viestin päivämäärämerkintää kommentin oikeassa yläkulmassa – jos kyse on tuoreemmasta viestistä, niin siinä kerrotaan esimerkiksi kuin monta päivää vanha se on ollut.

Silloin avautuu popup, josta saa jaettua viestin/ketjun, mutta sieltä löytyy myös vaihtoehto aloittaa uusi ketju.

discourse-vastaus-uuteen-ketjuun

Tismalleen sama vaihtoehto löytyy myös kun klikkaat siinä viestissä, johon olet vastaamassa, alareunasta löytyvää linkinjakoikonia, sellaista ketjunkuvaa.

discourse-vastaus-uuteen-ketjuun-linkkimerkki

Aika usein on kuitenkin alkanut jo kirjoittamaan vastaustaan, kun oivaltaa, että ollaankin menossa ihan uuteen aiheeseen. Silloin vastauksestaan saa uuden ketjun aloituksen kirjoitusikkunassakin.

Muokkausikkunan vasemmassa yläkulmassa on nuoli (sen kaltainen, joka aikaajoin käytetään kylläkin enterin merkkinä) ja sen perässä on ketjun nimi linkinä. Kun klikkaat nuolta, niin saat (oikeuksistasi riippuen) muutaman vaihtoehdon. Niistä ensimmäinen Vastaa sivuavassa ketjussa siirtää vastaukseksi uuden ketjun aloitukseksi.

discourse-vastaus-uuteen-ketjuun-vastauksessa

Kummankin tavan etuna on se, että tieto haarautumisesta kulkee mukana.

Jos olet kuitenkin jo lähettänyt vastauksesi, niin et saa siirrettyä sitä muokkauksen kautta johonkin toiseen ketjuun tai uudeksi aloitukseksi – sen pystyy tekemään vain moderaattorit.

1 Like

No nyt kyllä oli sellaista atk-infoa, et taidan jatkaa vaan peukutuslinjalla :joy::joy:.

Älä höpötä :rofl:

Jos aihe ansaitsee oman ketjunsa, niin se onnistuu jostain noista kuvakkeista. Ei se sen vaativampaa ole. Ja jos ei tee sitä, niin sitten minä teen sen jälkikäteen.

2 Likes

Itseasiassa mä hetken aikaa harkitsin, että laitan sen sisälois-vastauksen sinne turkkikeskusteluun ja jään odottamaan, että sä siirrät sen oman otsikon alle :laughing: koska loisista ei ollut vielä katiska-aloitusta.
Mutta sitten olin reipas ja tein itse. Vähän sinne päin.

1 Like

Kiltti ja omatoiminen olit :love_you_gesture:

1 Like