Turkin ajelu

Taas on tullut se aika vuodesta, kun ainakin omassa rodussa vedetään palkokasveja sieraimiin, kun niinkin julmasti teen, että ajan porokoirasta karvaa. :sweat_smile:

Millaisia kommentteja muut ovat saaneet ajeltuaan ei-trimmattavien koirien karvaa? Kuva ois kiva!

Meidän useimmin saamat kommentit:

-Onpa se ruma, oikein silmiin sattuu.
-Sulle sietäisi kirjoittaa sakkolappu!
-En myisi sulle pentua. (Ja sulta tuskin ostaisin…)
-Eläinrääkkäystä, että on päästävä treenaamaan +32 helteellä agilitya ja sen takia pitää ajella koira. (Tää oli sanojan oma päätelmä mun treenaamisesta).
-Nyt se palaa auringossa. (Paitsi se ei ole mistään kohti ajettu nahkaan asti).
-Paksu turkki suojaa kuumalta. (Sitten jaetaan se ikuisuuden kiertänyt piirros aiheesta).
-Karva ei kasva enää takaisin, ainakaan samanlaisena. (Joka kerta on kasvanut).

3 Likes

Näitä itse paljon lukeneena aina ihmetyttää että mitä se on pois niiltä tyypeiltä. Eiköhän jokainen ajattele oman koiransa parhaaksi asioita. No niitäkin on jotka ei mutta täysjärkinen aikuinen kyllä.
Meillä ei oo ajeltu mutta varmaan tulee jossain vaiheessa eteen. Nyt narttu 4.5v ja 2.5 vuotta sitten sterkattu ja turkki aika paksu eli ei varmaan montaa vuotta enää jaksa paksulla turkilla kesiä.

1 Like

No sepä, en minä kuitenkaan pakota muita koiriaan ajelemaan, enkä edes vielä tänä vuonna ole ajellut tuota toista omaani. Enkä tiedä ajankokaan. Se ei ui niin paljoa, se ei kilpaile ja sen turkin laatu on jokseenkin tolkullisempi.

Välillä tuntuu, että joidenkin mielestä olet myös velvollinen perustelemaan tekemisiäsi kaikille, kun siihen liittyy turkin ajelu. Niille aidon uteliaille kysyjille vielä viitsii vastatakin, että miksi. Niille, jotka ovat jo etukäteen päättäneet sen olevan väärin ei jaksa enää vaivautua.

1 Like