Tunnista pillerit

Metan ryhmässä Fittiness on päivitelty pääosin minun elämänmuutosprojektiani, ja useimmiten päivittelijänä olen minä. Se, että koiramaailmassa on niin vähän kuntoilijoita ja laihduttajia, jotka kaipaavat yhteisöpainetta, on hieman outoa. Mutta sellaista se on.

Mutta asiaan.

Koiraryhmissä – ei siis pelkästään Katiskan faceryhmässä – valitetaan usein kuinka monesta purkista joutuu (raakaruokitulle) koiralle antamaan lisiä. Ei purkkeja aidosti montaa tarvita, usein riittää kolme. Sen sijaan omistajilla itsellään saattaakin olla melkoinen lisäarsenaali.

Useimmiten ei kylläkään ole. Aika usein, kun laitetaan koiran ruokintaa kuntoon, naputan myös omistajan tarpeesta saada ainakin sinkkiä ja D-vitamiinia, usein myös maksaa ja kalsiumia. Osa uskoo koirien ruokinnassa, mutta aika harva kun sanon ihan samaa omistajan syömisistä – ihmiset on aika tehokkaita valikoimaan vain mukavia juttuja…

Vilkaiskaapa kuvaa:

Siinä on meikäläisen lisät tälle illalle. Olin aamulla ollut ulkoiluttamassa sauvoja 4 kilometrin verran ja illalla sitten meni 7 km.

Se, kuka arvaa oikein tai lähemmäs sen mitä tuo arsenaali sisältää, saa rutkasti virtuaalista kunniaa.

Ai niin. Ihmis-omistaja-liikkujien ryhmään pääsee liittymään tästä linkistä:

https://foorumi.katiska.eu/g/Fittiness

Arvaukset magnesium, kalsium, sinkki, laadukas maitohappobakteeri, d- ja b12-vitamiinit (jos näin niin miksei d öljykapselissa?), melatoniini

Osa osui, mutta ei riittävästi.

D-vitamiini ei imeydy yhtään sen paremmin on öljyssä vai ei. Rasvaliukoisuus on siirtotie ja siihen riittävä rasva löytyy suoliston pinnasta.

Meinasin helpottaa kertomalla montako on mennyt kohdalleen. Samantien tajusin, että moinenhan helpottaa liikaa muutenkin helppoa kysymystä :stuck_out_tongue:

Tähän voi vaikuttaa myös IBS ym?
Kokemusta omalta kohdalta, miten vajaa arvo nousi vasta d vitamiiniöljykapselilla :+1::relieved:
Sitä edelsi vuoden kuuri 50 ug tablettimuotoista valmistetta.

Toki oletus, että aamulla menee omat lisät, johon laittaisin vitamiinit, raudan ja sinkin, rauta ja c ensin, muut vähän myöhemmin?
se tekeekin tästä vaikeamman, kun ottotavat voi poiketa, kuitenkin villisti veikkasin muutaman vitamiinin pillereiden muodon ja koon takia iltaan

Ihan hyvä oletus, mutta väärä. Ainoa lisä, joka menee aamulla, on kahvi :slight_smile:

Tuo ei muuten ole tarpeen. Ikivanha oletus, jossa uskottiin, että eri hivenet estelisi muiden imeytymistä – oli siinä hiukan pohjaakin, sillä osalla ei vatsa kestänyt, jos otti kourallisen kerrallaan.

Magnesium, sinkki, mhb, arginiini ja melatoniini.

Ärsyttävää kun en pysty kirjoittaessa katsomaan kuvaa ja nyt en muista mitä siinä oli.

B 12 ja d-vitamiini.

Kävin välissä katsomassakuvaa ja laskemassa pillerit uudestaan.

DiscourseHubin kanssa ei näämmä helposti onnistukaan ketjun selaaminen samaan aikaan. Läppärillä ja iPadillä kylläkin. Mutta voi tehdä näinkin.

Juu. Kämänen tapa. Mutta näämmä muutakaan ei ole näissä pienissä ruuduissa.

  • mainokset vek häiritsemästä
  • aloittaa kirjoittamaan
  • kokoruutu päälle ja pois (edit, eikun esikatselu)
  • scrollaa ketjua
  • jatkaa kirjoittamista

Kokeilin myös iPhonen Safarilla. Aika surkea kokemus.

1 Like

Muutama on koko ajan oikein. Mutta ohitatte koko ajan pari asiaa:

  • tiedän aika hyvin mitä ja miten syön sekasyöjänä
  • mistä asioista kannan huolta
  • mitä pidän aika turhana

Helpotetaan sen verran, että maitohappobakteereja ei löydy.

1 Like

Ei mulle kiitos mitään noin vaikeaa. Hyvä kun puhelinta ja kämäsesti nettiä osaan käyttää.

Ok.
Eli pudotan pois noi mitkä pidin mhb ja vaihdan ne nivelvalmisteeksi.

Tää on miun lopullinen versio.

A, D, E, C, rauta, sinkki. Seitsemäs on joko kalsium tai se joulukarkkitikku pillerimuodossa (piparminttu? Mikä se on?).

Edit. Ei oo rauta, koska maksalaatikko. Vaihdan sen B:hen. Sitten ei varmaan ole Aatakaan, vaihdetaan se magnesiumiin.

Nyt pitää googlata mitkä tukee sydämen ja verisuonien hyvinvointia :joy:

Kolmenkin purkin päivittäinen avaaminen saattaa olla työlästä. Tai sitten perheessä saattaa olla joku, jolle on liian työlästä muistaa, mitä piti antaa minkäkin verran. Asian saa ratkaistua dosetilla :laughing:

Yritin kerran dosettia. Mutta kun ensimmäisen kerran onnistuin tipauttamaan sen lattialle ja kaikki levisi, niin totesin ettei ole minua varten. Ei tällä sorminäppäryydellä.

2 Likes

Lopullinen vastaus: Magnesium, kalsium, sinkki, b, d, e, k.

Lisään vielä: burana.

Kiitos @Lafal tosta dosetista!!!

Mulla on noita erilaisia vaikka kuinka enkä ole tajunnut että laitan vitskut noihin :blush:.

1 Like

Jos ei ole maitohappobakteeri tuo jauhekapseli, mun täytyy sanoa sitten serrapeptaasi. En keksi muutakaan valmistetta joka on jauheena kapselissa…
Eli otat kaikki lisät kerralla illassa. Mielenkiintoinen valinta :slightly_smiling_face: tässäkin pätee ehkä parhaiten se mikä kullekin sopii, mulla c ja monivit illassa vie yöunet, rauta niiden seurana aamussa koska c:kin.
Sinkki, D, C, B, magnesium, kalsium ja serra

Hmmm. Kapselina löytyy myös Cartimare ja Genumex ja yksi arginiini valmiste ja varmasti myös joitain muitakin, mutta kun pitää miettiä aloittajaa niin nuo kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa voi heittää romukoppaan.