Treenit, jotka opettavat epäonnistumisen henkistä sietokykyä

Tein laittoman kuvakaappauksen siitä treeniappista, jota käytän. Kaappasin vain esittelystä aina osan, en koko ohjelmaa aikoineen.

Tämä on (yksi) vatsalihasohjelma, johon en pysty.

Ehkä et pysty nyt mutta myöhemmin pystyt, kun jaksat treenata sen minkä pystyt. Ei se ole mielestäni epäonnistumista, jos kaikkia toistoja ei jaksa. Se on epäonnistumista jos luovutat.

1 Like

Minulle epäonnistumista on aina ja poikkeuksetta kaikki, jossa en pääse siihen mitä odotan :stuck_out_tongue_winking_eye:

Juu, on hyvä, että olen perimältäni turkulainen positiivinen optimisti — muuten saattaisi tulla ressiä.

Aina silloin tällöin olen maininnut, että tuli tehtyä pilatesta. Ylipäätään kannattaa muistaa, että minä kutsun asioita ihan miten sattuu, eikä se aina ole sama asia kuin mitä muut tarkoittavat.

Joten minulle pilates ei ole sitä mitä rouvat (en ole koskaan kuullut miehestä pilateksessa) tekevät saleilla pilatestunnilla. Minulle se on jotain, joka on jossain venyttelyn ja treenin välimaastossa.

Kun teen/olen tekevinäni keskivartalon pilatesta, niin teen (nykyään) tätä:

(Kuten edellisessäkin, niin kyseessä on ruutukaappaus yhdestä treeni-appista)

1 Like

Näyttää oikein fiksulta :+1: mä nimittäisin tuota lihaskunto- ja liikkuvuusharjoitteluksi. Jotka voisi yhdistää termin “kehonpainoharjoittelu” alle.

Tuota pilateksessa tehtävää käsien heiluttelua (kylkien vieressä, kaiketi vatsaa treenatessa) en oo ikinä hiffanut. Joskus jopa kokeilin, enkä siltikään ymmärtänyt.

Ei voi jättää kysymättä, ootko kokeillut Sissin tai Venlan(?) kanssa joogaa? Videon perusteella se kehittäisi hyvin paljon epäonnistumisen sietokykyä :joy:

1 Like

Mä meen nykyään liikkumispuolella sillä ajatuksella, että kun ei tee mitään, niin ei pety :joy:

Liittyy omaan kontrollintarpeeseen. Ja kontrollia ei ole fyysisellä saralla reuman takia. Useamman kerran käynyt niin, että kun innostun jostain uudesta lajista ja hetken aikaa ehdin harjoitella, taas alkaa tulehduskausi ja pakko pitää breikki harjoittelusta.
Toki voisin valita lajin, jossa ei pompita. Mutta jos en voi tehdä mitä haluan, en sitten tee mitään.

Aikoinaan epäonnistumisen sietoa “opetti” akrobatiaharjoitukset:

https://www.instagram.com/p/BJoAJrFASpO/?igshid=18v84rb1u81q5

Ei mulla riittänyt voimat ja taidot tommoseen vaikka kuinka yritti.

Yksi suuri haave oli päästä frog standistä käsillä seisontaan. Päällä seisontaan pääsin, käsien varaan pääsemisessä oli eniten esteenä se, että käsillä seisonta ylipäätään tuntui tosi väärältä :rofl:

Olen useammaltakin kysynyt, että miksi – sitten tulee vastaukseksi sellainen epävarma ehdotus, että se aktivoi alueen lihaksia nopealla liikkeellä, joka vaikuttaa hermotukseen eri tavalla. Kukaan ei vissiin oikeasti tiedä.

1 Like