Thermarest kompressiotyyny

Ostin itselleni mukavuutta korpeen: Therm-a-rest kompressiotyynyn kokoluokassa M, ja valmistusaineena jotain denimiä. En minä noista mitään tiedä, mutta väri on harmaa sellaisella epämääräisellä kuviolla. Ajattelin, että siinä ei kaikki paskat näkyisi heti.

kuva

Se puristetaan tuon päädyssä olevan saumantapaisen sisään ja sitten siitä tulee sellainen pötkö. Olen joskus joutunut käyttämään ilmatäytteistä, enkä todellakaan nauttinut elostani. Aika näyttää onko tuokaan sen parempi.

Sisällä on harvakseltaan jotain joka tuntuu kankaan läpi isommilta epämääräisen muotoisilta vaahtomuovipalasilta. Ei siinä ole mitään uutta, kalliimmat valmistajat kutsuvat samaa memoryfoamiksi.

Kun sen avaa, niin sitä saa jonkun aikaakin pöyhiä, että sinne tulee ilmaa sisälle. Aika littanaksi se silti jää, ja tuntuu melkoisen muhkuraiselta. Vaikka en olekaan teiniprinsessa, niin saattaa olla, että tämä oli vikaostos. Tosin, kun sen taittaa kaksinkerroin, niin ehkä sillä pystyy nukkumaan.

Kun ängin sen takaisin siihen pussukkaansa — tuli mieleen väärinpäin oleva pussityynyliina, niin en saanut sitä yhtä tiukkaan takaisin. Ehkä sitä ei saisikaan rullata sinne, vaan pelkästään survoa.

Laittaisivat käyttöohjeet mukaan…

Hyvä retkityyny on tyynyliina johon työntää vaihtovaatteet sisälle.

Sehän se ikiaikainen ratkaisu on. Itse olen aina kuljettanut niin vähän vaatteita mukana, että ei niistäkään kummallista tyynyä saa. Ja vaatii aina rinkan räjäyttämisen :wink:

Joskus ikuisuuksia sitten rankkasateessa yön aikana teltta alkoi vuotamaan sen verran pahasti, että kaikki lattialla olevat kamat kastuivat. Mukaanlukien tyynynä olleet varavaatteet. Tosin, sillä kertaa se oli ongelmista pienin, koska makuupussikin ui.

Okei, äärimmäinen esimerkki ja kertalaatuinen minullakin. Mutta oikea tyyny on vaan mukavampi — tosin tuoThermarestin tyyny on sitä enemmän mainoskuvissa kuin vissiin käytännössä :wink:

Meillä oli aikoinaan kolmen päivän melontaretkellä mukana ihan oikeat tyynyt. Meloessa kun ei tarvitse grammoja laskeskella ja hyvät yöunet on todella tärkeät.

Selittää ehkä hieman sitä, miksi me ei harrasteta yön yli vaelluksia ja telttailua :joy:

1 Like