The winter I knew - Riku Karjalainen

Maailma, luonto vai ajankohtaiset? Kaikkea noita, joten valinta oli vaikea.

Mutta video on katsomisen arvoinen, äänien kanssa, muutamaan kertaan. Itse katsoin puhelimesta, mutta pakko katsoa uudelleen videotykiltä heijastettuna.

Hesarista löytyy tarina videon taustalle:

Nyt ei pysty aloittamaan minkään sorttista keskustelua aiheesta, oon niin mykistynyt ihailusta. Sekä maisemien, että itse teoksen ihailusta.

1 Like

Videota katsoessa ehdin tosin pohtia, voiko koiran kanssa lähteä talvella tunturivaellukselle :laughing:
Ihan en olen varma, saanko itseäni edes moiselle retkelle. Vuokramökki olisi paljon miellyttävämpi ajatus.

Ensimmäinen reaktio oli kun näin tuon otsikon uusissa, että joka spämmi valuu foorumille :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Joten nyt voin tutustua siihen, hieman rauhallisemmassa mielentilassa.

Yksiselitteisesti: ei voi. Eikä ihminen.

(Lueskelin just jossain vaellusryhmässä kun jengi pohti miten pidetään vesi sulana…)

Riippuu painotuksesta. Koska valitsit maailman, niin sävy muodostuu siitä. Okei, minä olisin varmaan myös laittanut maailmaan.

Jos miettii vain ympäristöä videossa, niin menee minun kohdallani einen hukkaan. Näen siinä vain palelevia varpaita ja sormia, sekä pahuksen vaikeaa liikkumista.

Jos miettii luontona tai elokuvallisena esityksenä, niin taatusti vaatii ison näytön. Tai tykin. Ei se hukkaan mene puhelimessa tai tabletissa, mutta menettää paljon vaikuttavuutta.

Mutta jos jää miettimään nykytilaa maailmassa, niin onhan ajatus aika järkky, että parin sukupolven päästä tuota katsellaan jossain museossa tai historiallisena dokumenttina.

1 Like

Syödään lunta? :thinking: (pysytään kotona ja juodaan hanavettä.)

Aloitin kategoriassa Luonto, mutta deletoin aloituksen ja vaihdoin Maailma-puolelle. Vaikka tuo on myös luonto-dokumentaatiota, mä koen sen enemmän taideteoksena… ilmastonmuutokseen kantaa ottavana taideteoksena.

Upeiden maisemien lisäksi juurikin tämä ajatus teki videosta todella pysäyttävän.

Älytöntä ja upeaa, miten kyseinen henkilö on käyttänyt aikaa ja vaivaa tuon tekemiseen. Tiedän, että kaikkeen luontokuvaamiseen käytetään aikaa ja vaivaa, mutta tuo hesarin juttu teki asiasta vielä vaikuttavamman.

2 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Aloituksen meta-tietojen muokkaaminen