Testiajo: Sivupalkki

Foorumille on tulossa yksi toiminnallisuus lisää — vasen sivupalkki. Tällä hetkellä moinen kummajainen on koekäytössä, samalla tavalla kuin chat aikoinaan, ja tullee foorumisoftaan ”viralliseksi” joskus loppuvuodesta.

Sen saa päälle sieltä mistä kaikki :wink: Eli omista asetuksista ja käyttöliittymän alta löytyvästä sidebar kohdasta. Rasti ruutuun, muuta se ei tarvitse.

kuva

Voi olla, että aktivoinnin jälkeen täytyy tulla apista pois ja takaisin sisään, tai selaimessa ladata sivu uudestaan — en todellakaan muista mitä itse tein.

Tuo on ollut softan omalla tukifoorumilla käytössä jo pidempään, ja siinä on omat etunsa. Mutta minusta se on toimiva vain isommilla ruuduilla, tabletit ja ylöspäin, ja jos puhelimella käyttää, niin vaakataso on ainoa järkevä.

Kyseessä on tämän näköistä:

Pienemmille ruuduille se ei mahdu, että saisi itselleen sujuvuutta foorumin käyttöön — edelleenkin, minusta.

Tai vaakatasossa:

Tuon saa pois tieltä, ja takaisin näkyviin, jos haluaa. Ihan vaan tökkäämällä vasemman puoleista hampurilaisvalikkoa.

En ole kääntänyt tuota vielä, koska se on testiversio ja voi muuttua vielä. Mutta käyttöön tuo tulee, ihan virallisestikin, mutta pakollinenhan se ei tule olemaan kenellekään.

2 Likes

Itse käytän sivupalkkia noissa aktiivisemmilla foorumeilla ihan siksi, että pääsen helpoiten lukemaan uudet ja seuratut.

kuva

Sama juttu chattikanavien kanssa (josta en saa esittelykuvaa, kun kukaan ei höpise jonninjoutavia just nyt :rofl: ). Mutta siirtyminen kanavien välillä on paljon helpompaa tuon kanssa.

Näyttää hankalalta :rofl:.
Ei varmaan toimi puhelimella.

Just tän halusit varmaan kuulla :thinking:?

Haluamisesta mitään tiedä :rofl:

Mutta tuo sivupalkki ei muutoin toimi. Sen pitäisi erottaa uudet seuratuista, ja klikkauksesta aina avata lukemattomat järjestyksessä.

No, ehkä se ajan myötä alkaa skulaamaan.

Mutta chatti näyttää ainakin pallukan oikealla kanavalla.

kuva

Mulla on näyttäny aina :thinking: vai ymmärränköhän oikein mistä tässä ollaan oikein puhumassa :grimacing:

Kyllä muutoin ihan oikein ymmärrät, mutta chat-ikoni näyttää pallukkaa, vaikka olisi liikennettä useammalla kanavalla — se ei kerro missä on. Ja jos nyt olisi viesti vituttaa-kaikki kanavalla sekä tuolla yleisellä, niin näkyisi vain yksi pallo. Se häviäisi vasta sitten kun on tajunnut kiertää kaikki päivittyneet kanavat,

Sivupalkki kertoo pallukalla millä kanavilla viestejä on.

2 Likes

Minä voin kertoa ettei mulla ole mitään hajua mitä toi mies oikein touhuaa :joy::joy:.
Kaikkia hienouksia se touhuaa ja tekee ja tää yksi ei ymmärrä mitään :woman_facepalming:.

Tää menee jo varmaan rautalangalla vääntämiseksi mulle kohta mutta mulla luurissa kun näkyy toi puhekupla = chat ja siinä sininen pallura kun viestejä. Ja sit sinne kun meen niin siellä näkyy kaikki chatit joissa olen niin allekkain ja kaikissa missä on uusi viesti näkyy pallukka sen chatin nimen vieressä.

Mä luulen että aika mennä varmaan nukkumaan pian :grin:

No onneksi en ole ainoa :smirk: välillä täytyy rautalangasta asiat vääntää ja sit kuuluu aa joo nyt mä tajuun :see_no_evil:

1 Like

No mullakin näkyy puhelimella ihan samalla tavalla sininen pallura ja sitten ne kaikki kanavat ja vielä se missä on keskustelua.

Mulla on vahva visio, että kohta minut mykistetään ajaksi x :joy:.

Syy: tyhmät ja järjettömät kommentit :roll_eyes:

No sitten mut mykistetään myös :grimacing:

Eli nyt meillä on vielä mahdollisuus mellastaa, kun papparainen on jo mennyt nukkumaan :laughing:.

Kyllä, vaavit täällä spämmää kaikki ketjut täyteen höpöjä :crazy_face:

Vähänkö hyvä idea :joy::joy:.
Teinit riehuu täällä!

Vanhat ihmiset nukkuu vähän. Kakarat sen sijaan vaatii paljon unta.

Laittakaas joku viesti molemmille kanaville, niin saan kuvakaappauksen. Toisessa näämmä onkin.

Nyt oli kahdella kanavalla viestejä.

Kun tulen sisään, näen vain pallukan chatti-ikonissa. Mutta sivupalkki kertoo millä kanavilla viestejä on.

Normaalisti joutuisin ottamaan chatin auki, ja se avaa aina listan ensimmäisen, jossa on viesti. Mutta en näe missä se tai ne muut ovat. Paitsi nyt sivupalkissa (edelleen).

Ilman sivupalkkia joutuisin tökkäämään kanavalistaukseen nähdäkseni missä se lukematon on, ja se hirrrweä vaiva.

Selvensikö yhtään?

2 Likes

Juu, selvensi.

Selvensi juu mutta mulla on ainaki luurilla automaattisesti jo näin:

Screenshot_20220724_100702

Ja sit näen jo heti missä on viestejä:

Screenshot_20220724_100723

Todennäköisesti me puhutaan samasta asiasta mutta näytöt on erit. Ja mä en oo ainakaan tietääkseni ottanut sivupalkkia tai mitään muutakaan käyttöön.

Taidan nyt tällä jankutuksella vaan nolata itseni :woman_facepalming:
Kiitos ja anteeks :rofl:

Eli kun klikkaat tuota chatti-ikonia, niin pääset suoraan kanavavalikkoon? Käytän niin tolkuttoman harvoin, että en muista, mutta minulla on vakaa muistikuva, että minä päätyisin luurilla suoraan kanavalle ¯\_ (ツ)_/¯

(Ja tuo tekstiemoji tulee kun kirjoittaa NDC, no can do :wink:

Mutta eihän tuosta sivupalkista mitään iloa puhelimella olekaan, eikä sitä kannata mennä edes laittamaan päälle. Paitsi jos on utelias.

Just näin :ok_hand:

Kokeilin, ja omalla iPhonella menee aina chatti-kanavalle (tosin… ei ollut lukemattomia)