Tauko odottaa nurkan takana?

Eilinen oli lepoa. Viikko on mennyt rytmityksellä

• joka aamu ja ilta matolla 2 km @ 6,2 km/h (ja pari kertaa otin kilsan @ 6,4 km/h)
  • crosstrainerilla su-aamulla 5x1min minuutin palautuksilla, ke aamulla crosstrainerilla 6x1 min 3 min palautuksilla
  • corea noin 10 min ma ja to
  • käsiä ja ylökroppaa noin 10 min ti ja pe

Kierto alkoi uudestaan tänään sunnuntaina, mutta kun olin aiemmin kävellyt ensin ja sitten tehnyt muuta, niin nyt sitten aloitin muulla – eli intervalli crosstrainerilla 6x1 min 2 min palautuksilla. Ja sitten matolle.

Crosstrainer meni ihan ok ja viimeinen minuutti oli aika tuskaa. Odottelin ehkä 20 minsaa ja sitten matolle, vauhdiksi 6,2 km/h ja tarkoituksena taapertaa se vakio 2 kilsaa.

Paitsi että ei. 3,5 minuutin kohdalla molempien pohkaiden yläpäähän sattui niin paljon, että oli pakko heivata.

Nyt pitäisi mennä illemmalla ulkoiluttamaan sauvoja Vihtiin ja piipahtaa vilkaisemaan hautausmaa. Ei minulla ole siellä tuttuja, mutta kuitenkin. Kävin yläkerrasta hakemassa hieman lisää vaatteita ja portaat olikin aika kivulias keksintö. Nyt tuntui kuin olisi ollut puukko vasemman sisäreiden puolella, sellaiset 5 - 7 senttiä polven yläpuolella – ei, en muista minkä kiinnitys siellä piileskelee.

Lattialla tasaisella kävellessä ei mitään.

Alkaa haiskahtamaan siltä, että on pakko ottaa jalkojen kanssa viikon paussi (tai sitten ei… onhan burana keksitty :stuck_out_tongue:)

Sartoriuksen alapää? Mutta onko se muka kiinni sisäreidessä ikäänkuin keskilinjan yläpuolella?

Juuh, kävin taapertamassa Vihdissä ja kurkkaamassa hautausmaata (joka on kylän korkeimman mäen päällä, luulin kuolevani kirkon portaille, jossa olisi ollut oma sävynsä, koska en ole sen klubin kannattajajäseniä).

IMG_1172

Ja taas kerran - nuo sykkeen äkkinäiset romahdukset ovat kellon vittuilua. Sykevyö on harkinnassa.

Mutta… nyt en kävele metriäkään muutamaan päivään. Tai jos kävelenkin, niin hitaasti maltilla ja vain vähän.

Nyt kun olen tökkinyt koipea aikani, niin eihän se sartorius voi olla. Sen täytyy olla rectus femoris eli suora reisilihas, mutta vastus medialis eli sisempi reisilihas olisi kylläkin hieman mediaseksikkäämpi.

Varovasti siellä :joy:
Puukko lihaksessa ja se, että kipua ei ole tasaisella kävellessä kuulostaa myös hermopinteeltä tms hermoperäiseltä kivulta. Siis omiin kokemuksiin perustuen, saattaahan tuo olla lihasperäistäkin. Onneksi burana auttaa vitutukseen :see_no_evil:

1 Like

Luultavasti, koska nyt ei ole muuta kuin tukkoiset jalat. Joten… enemmän tehoja vaan :rofl:

Plus… näyttää paino jämähtäneen taas paikoilleen. Nyt en jaksa enää siitä repia ranteitani.

1 Like

Et varmaan halua kuulla tätä, mutta kuivakuppaus voisi auttaa. Ja en nyt tarkoita oikeastaan kuppausta vaan imukuppihierontaa. Sitten lepoa ja tota @Lafalin mainitsemaa buranaa.

Itse olen nyt muutaman kuukauden rääkännyt kroppaani tuolla systeemillä suihkussa käydessäni ja se kyllä tehoaa. Ensi alkuun sattui ihan s*******sti ja tuli mustelmia mutta ei enää.

Kiitos ei kuppa ja kuppaus :rofl:

Älä nyt ole kalkkis :stuck_out_tongue_winking_eye:!

Ainoa muinainen juttu, johon voisin seota, on voodoo.

Minun ratkaisuni ottaa rauhallisemmin ja jättää kävely muutamaksi päiväksi tauolle tarkoitti tänään

• aamulla sauvojen kanssa tiellä 4 km mutta ilman ylämäkivääntöjä
  • illalla 7 km kylällä ja ylämäet reippaammin, plus kirkonmäellä kokeilu meneekö syke vieläkin yli 180 kun tulee lujaa (ja menihän se)

Muuten yritin mennä sellaista rauhallisempaa vauhtia. Samaan kilometrit silti meni kuin ennenkin.

IMG_1173

Ja taas - tuo sykkeen romahdus tuli kellosta.

Nyt on pojalla reidet ja yllättäen persekin kipeä – ja taatusti en ole ollut ruotsin risteilyllä.

No, huomenna sitten rauhallisemmin. Toisaalta… tänään olisi ollut vatsalihaspäivä, joten koska jätin sen rääkin välistä, niin oikeastaan otin rauhallisemmin.

2 Likes