Sykkeen nopea hetkellinen nousu ja sydämen tykytys

Hienoa, jos syy tosiaan on noin simppeli.

Itse vaan mietin, että jos olo on hirveä sykkeen ollessa 140 tyhjästä, niin sen ollessa 200 ja yli olisin mielummin mullan alla sen jatkuessa nuinkin kauan.
Tai ehkä kaikkeen tottuu :woman_shrugging:.

Kyse on varmasti tottumisesta. Kun minulla on muutenkin korkea syke eikä tarvitse tehdä paljoakaan, että se on 140. Minähän liikun usein 160 tasolla.

Joten 200 ylitys ei tunnu kivalta, mutta ei se ärsyyntymistä kummallisempaa aiheuta.

Sen sijaan se ihan alku vituttaa, kun yhtä äkkiä heittää päästä ja tulee etova olo.

1 Like

Oliko se sun holterin tulos jo tullut?
Vai onko mennyt multa vaan ohi?

On se lausuttu, mutta sitä ei löydy Kannasta ja sen suhteen lekurin kanssa on puhelinaika vasta on kun spirometri on tehty. Ja siitä mulla on sairaanhoitajan kanssa soittoaika vasta huomenna.

1 Like

Mua ärsyttää kun sieltä ei nykyään näe edes labratuloksia ennen kuin soittamalla joka hoitajalle tai lääkärinsoittoaika. Mä haluaisin ne nähdä itse aina heti koska jos on kysyttävää niin kerkeän miettiä mitä haluan kysyä. En mä siinä puhelimessa samalla ehdi miettimään.

Tai se keskustelun lopettava toteamus: ei täällä mitään näy ja kaikki on kunnossa. Siinä ohitetaan totaalisesti asiakkaan huoli ja luullaan, että kaikki on kunnossa on itseään auktoriteettina pitävä sanoo viimeisen sanan sanomatta oikeastaan mitään.

1 Like

Siis eikö sulla ollut mutteripannu tai joku semmoinen?

On sellainenkin, mutta olen varmaan sitä käyttänyt viimeksi keväällä. Ja sitten on kapselikone, johon en ole kuukauteen koskenut. Mutta nyt ostin ihan tavallisen kahvinkeittimen, mutta sellaisen pienen kahden kupin lelun.

Ja ettei ilta ihan tylsä olisi :wink:

kuva

Ja kun en halua tehdä töitä, niin ollaan täällä.

Silloin kun isä öljylampun osti, eikun siis holterin sain, niin mitään ei enää ollut. Joten olin tyytyväinen omaan kotidiagnoosiini alhaisen painon ja kuivumisen merkityksestä.

Mutta nyt minulla on ollut… mitä… viisi viikkoa paino 78 paikkeilla (± 0,5 kg, noin) enkä ole tehnyt mitään rasittavaa tai edes hikoiluttavaa.

Aina kun tunnen, että syke nousee, niin mittaan sen kellolla ja otan kuvakaappauksen — eli noita mitä olen ketjuunkin jakanut. Siten tiedän koko ajan koska ja kuinka usein.

Joten:

• 11.9. — 4 kertaa
  • 13.9. — 4 kertaa
  • 14.9. — 2 kertaa
  • 17.9.
  • 19.9. — 2 kertaa
  • 20.9.
  • 22.9. (tänään) 2 kertaa ja kello tulee 12

Ei tuo johdu painosta, Eikä kuivumisesta. Eikä kahvista. Se vaan on ja tulee rakenteesta sydämen puolella.

Näinhän se menee aina.

Mietin että tuleeko ne ku sua ärsyttää kajakin liian hidas tuleminen mutta ethän sä sitä vissiin vielä tollon 11.9. ollu tilannu :thinking:

En ollut. Mutta suunnittelin kylläkin :joy:

1 Like