Suussasulava minttusuklaakakku

Tässä oma suosikkisuklaakakku, jonka kohtalo on jostain syystä sama kuin graavilohen: tykkään todella paljon, mutta saan aikaiseksi tehtyä vain jouluisin :laughing:

:yum:

1 Like

Tuo on hyvää. Vastaavaa ollaan joskus tehty. Mutta kannattaa käyttää jotain oikeaa suklaata, joka maistuu mintulta — ei Marabouta :wink:

Kyllä. Minä olen aika… kiihkeä mintun suhteen. Minusta kaikki saisi maistua mintulta.

Mutta… se, että leivinjauhetta ei ole ja kuohkeus haetaan valkuaisilla, niin tuleeko siitä pohjasta kuitenkin aika tiivis?

Minttua ei yhtään mutta meillä on useampi vuosi tehty lasten ollessa pieniä todella hyvää suklaakakkua synttäreillä.
Tuli mieleen tosta valkuaisten vaahdotuksesta. Siinä se päällinen tehtiin valkuaisista, tomusokerista, suklaasta ja voista/margariinista. Tosi ällöä mutta hyvää.
Myös pohjaan tulee suklaata että todellinen suklaakakku.
Täytyy kaivaa ohje joku päivä ja tehdä siitäkin oma aloitus. Täällä kun taidetaan suklaakakkujen päälle ymmärtää. Ja suklaan ylipäätänsä :rofl:

Tuossa on kaikki täydellistä, muuta en osaa kertoa :rofl: ei siis ole ikinä tullut mieleen, että jotain tarvitsisi muuttaa tai parannella. Kuohkea ja pehmeä pohja, mutta juu, kai sitä voisi tiiviiksi sanoa… ei ole samanlaista pehmohöttöä kuin esim muffinsit.

Mä leipasen yleensä mustikkapiirakoita tai korvapuusteja, joten en oikein osaa vertailla leivinjauhe vs valkuaiskuohkeutta. Muuten kuin oletuksella siitä, mikä niiden ero on :sweat_smile: