Sukupuolipronominit

Foorumisoftan omalla foorumilla tuli mahdolliseksi ilmoittaa alunperin transsukupuolisten kertomat he/him tai she/her persoonapronominit — eli miten he identifioivat itsensä. CIS-sukupuoliset ovat sitten käyttäneet vastaavia ilmaisuja osoittaaksen tukensa. Ja osa vittuillakseen.

Minulla ei ole pienintäkään ongelmaa sukupuoli-identiteettikysymysten kanssa. Vielä vähemmän sen suhteen kuka täysvaltainen nai ketäkin täysvaltaista.

Joten nuo olkoot sellainen disclaimer seuraavan suhteen.

Mahdollisuus tullee tännekin jossain vaiheessa. Joku jenkki toivoi, että valintakenttä olisi valmiiksi täytetty ja saisi vaan valita haluamansa.

Jäin miettimään miten se täällä toteutettaisiin.

• hän/hän kaikille muille paitsi
  • turkulaisille se/se

Mutta jos joku haluaa itsestään käytettävän muotoa he, niin se alkaa olla sellainen tilanne, että ainoastaan mielenterveyspuoli voi auttaa. Jos ihminen kokee kattavansa useamman sukupuolen, niin vassokuu — mutta jos sisällä on useampi henkilö, niin aletaan olemaan aika sakeissa vesissä.

Minä en ota tuota käyttöön täällä, jos se on valittavissa. Ihan siksi, että inhoan tarpeetonta englannin käyttöä. Ihan sama se olisi sitten valita haluamansa persoonapronominit ruotsista, saksasta, italiasta, espanjasta, ranskasta…

Niin kauan kun minä olen admin (jep, sekakielisyys on syvältä), niin tämä foorumi puhuu suomea.

Ja heti tuon kirjoitettuani, niin siis sisältö on suomea. Ympäristön kielenhän voi muuttaa haluamakseen.

Tämä ketju suljettiin automaattisesti 2 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.