Sivuston ulkonäkö

Aloitin uuden ketjun, kun tuo edellinen kategorioista sun muista on jo out dated - kategoriat kun ovat jo muuttuneet.

Valikot ovat vielä kesken, koska niiden kanssa on yksi suunnitelma, jota vielä kypsyttelen.

Piilotin mobiileilta sen kilometrin mittaisin osiolistan, joka löytyi juttujen jälkeen. Aika harva skrollaa niin alas, mutta tässä törmätään taas kerran mobiilien surkeaan käytettävyyteen: nyt ei ole mitään tapaa nähdä yhdellä silmäyksellä/skrollaamisella alaosiot. Tuohon täytyy keksiä jotain.

Mutta hakukenttä. Tarvitaanko sitä ylätunnisteessa näkyvissä vai riittääkö suurennuslasi-ikoni valikon vieressä?

Ja samantien kun kysyin, niin kävin vilkaisemassa ja eihän hakuikonia edes näy mobiileilla. Outoa.

Muuta?

Ratkaisitko jo tän? Mulla näyttää tältä

Koska se ylätunnisteen (koirakuvan päällä oleva) haku pysyy kaikilla sivuilla, niin ehkä sen hampurilaishakukentän voisi jättää pois.

Mutku Kuukkeli murehtii suunnattomasti sitä rakkikuvan päällä olevaa, koska se heikentää oleellisesti teidän selailunautintoa.

Hampurilaisen vierestä häviää tarpeeksi kapealla ruudulla. Joku tyylitiedosto sen tekee, mutta en löydä sitä. Päätin jättää tuon murehtimisen tauolle.

Poistin rakin päällä olevan hakukentän mobiileista. Yli 900jotain pikselin näytöillä se näkyy. En ole vieläkään ihan varma, että onko tuossa mitään järkeä. Olen sen verran paljon seurannut mobiilikäyttäjiä, että minulla ei ole harhakäsityksiä paljonko hampurilaista tökitään. Minulla on pahat fiilikset, että tuo lopettaa ihan täysin haun käytön.

Olkoot aamuun asti, mietin sitten uudestaan.

Hitot mietin… palautan sen rakin päällä olevan ja otan haun pois hampurilaisen takaa.

Vastalauseita saa esittää ja jos ne on päteviä, niin mietin sitten.

1 Like

Minulla on käytössä hieman Wordpressin omaa hakumoottoria tehokkaampi systeemi. En vaan oivaltanut, että se palikka, joka esittää jutut (ja joka tarjoaa sen harmaansinisessä palkissa olevan hakukentän) ylittää sivuston haun omalla virityksellään. Sen korvaaminen olisi ollut astetta laajempaa koodausta, joten en edes alkanut vääntämään.

Palautin hakuikonin isoilla ruuduilla navin viereen ja mobiileissa hampurilaiseen. Joten taas on useampi haku ja mikä hauskinta, niin ne antavat hieman erilaisia tuloksia ja jopa layoutiltaan erilaiselle sivulle, No, suurin osa ei siihen reagoi, luulisin.

Mutta tarvitsen itse aika ajoin sitä ns, parempaa hakua.

Koko homma lähti liikkeelle siitä, että oivalsin haun 50/50 olevan mahdoton. Se sotkee serverin toiminnan ja antaa serverin 404 tuloksen, ei sivusto “sorry, mitään ei löytynyt”. Johtuu siitä, että kauttaviiva kuuluu url-rakenteeseen. Se mikä häiritsee minua, on että myöskään 50%2F50 ei toimi (%2F on tapa ilmoittaa kauttaviiva eräällä tavalla tyhmänä merkkinä).

Minulla ei ole hajuakaan miten tuon ratkaisisin. Mutta ratkaistava se on, koska 50/50 asiaa haetaan suhteellisen paljon. Google sen hallitsee, mutta ns. ennen helvetti jäätyy kuin asennan Googlen sivustohaun. Se on raskas ja vuotaa kaiken mainostajilleen.

Saanko muutettua ihmiset takaisin puhumaan sekaruokinnasta :rofl:

Ja samantien löysin jonkinlaisen ratkaisun kauttaviivaongelmaan navi/hampurilaisvalikkon hakuun.

Mutta se keskipalkin haku… alan kohta kyrpiintymään siihen niin paljon, että se katoaa.