Sivuston latausajat

Olen hieman säädellyt Katiskan asetuksia ja taustalla olevaa rakennetta. Kuten todennut, että erilaiset fontit antavat surkean vähän edes silmänruokaa, varsinkin kun oma tyylitaju on pakkasella, joten laitoin kaikki fontit Arialiksi.

Se nopeutti sivun latausaikoja hieman. Samaten tehostin jonkun verran välimuistia (luulisin), joten senkin pitäisi nopeuttaa. Ainakin hiukan.

Tuo tietenkin koskee vain kirjautumattomia, mutta sellaisiahan suurin osa Katiskan kävijöistä on. Jos loggautuu, niin sitten saitti muuttuu ihan etanaksi, mutta sitä ei helposti saa korjattua.

Huudelkaa jos latausten kanssa on jotain ihmeellisä, ärsyttävää tai poikkeuksellista.

Ei liity varsinaisesti latausaikoihin, mutta puhelimella ei pääse ollenkaan katiskan nettisivuille. Luultavasti olit tietoinen tästä, koska ongelma on kuitenkin ollut jo useamman päivän.

@Paulas - pääsee, mutta sinä et pääse.

Kerro puhelimen käyttämä IP-osoite, niin saan sen pois bannista. Löydät sen mm. täältä menemällä puhelimen selaimella ja kertomalla mitä kohta IPv4 sanoo.

https://whatismyipaddress.com/

Mitä, bannissa, mitä oon tehny, että oon joutunu banniin? :flushed:

Et mitään. Mutta samalla IP-osoitteella on tehty, luultavammin yritetty murtaa salasanoja tai etsitty aukkoja. Useampi käyttää samaa IP-osoitetta, plus se vaihtuu aika ajoin ja on voinut saada sellaisen IP:n, jolla on surkea maine.

Joten kerro se IP-osoite, niin saan sen auki.

1 Like

Tässä: 188.238.138.25

Noin. Nyt toiminee.

Telia on varsinainen ongelma. Jostain syystä ulkolaiset käyttää sitä aika usein.

1 Like

Nyt toimii :slightly_smiling_face:

Tuo IP-avaruus on nyt sallittujen joukossa. Mutta kun seuraavan kerran buuttaat puhelimen, tai käyt jossain kauempana, niin se saattaa muuttua sellaisten joukkoon, jota en ole avannut (koska niitä ei saa helpolla selville mistään, vaikka eivät ole salaisuuksia). Ja silloin voi tapahtua sama juttu.

Mutta nyt tiedät mitä silloin teet :smiley:

Joo, nuo IP osoite asiat on kans sellaisia mistä en oikein tajua mitään… Mutta joo sitten tiiän mitä teen.

No nyt ei pääse enää Katiskaan, mutta ilmeisesti oot tehny jotain ja oot saanu estettyä lähes kaikki :sweat_smile: