🤦 "Se on sinulle ihan oikein", sukulainen sanoi Kain sairastuttua koronaan –

Minä olen vielä jyrkempi. Se, että automekaanikko ja kemiaa kauppaava kosmetologi kokevat olevansa päteviä arvioimaan rokotteiden hyötyjä ja haittoja, pitäisi aiheuttaa myös sen, että he ovat kykeneviä myös hoitamaan itsensä. Ihan kaikessa. Plus elämään muualla kuin muut ihmiset.

Tämä:

Laajan tutkimuksen mukaan rokotuksia vastustavat ennen kaikkea Kain ja Dianan kaltaiset nuoremmat, Itä-Saksasta kotoisin olevat ja vähemmän kouluttautuneet kansalaiset. Osa rokotevastustajista kuuluu lisäksi Saksan äärioikeistoon.

Suomennetaan tuo. Rokotuskriittiset ovat ihmisiä, joilta puuttuu koulutus, riittävästi elämänkokemusta sekä ovat vahvasti taipuvaisia ylipäätään salaliittoihin ja syvään pelkoon.

Miksi muiden pitäisi elää riskillä näiden takia? Eikö tuossa olisi enemmältikin kyse niin paluusta kouluun kuin ja/tai mielentervauspalvelujen käyttöön?

Tai:

Dianaa ja Kaita epäilyttää myös se, että rokotuksen sivuvaikutuksista kerrotaan mediassa heidän mukaansa hyvin vähän.

Johtuisikohan se mahdollisesti siitä, että niitä haittoja on vähän? En muista lukeneeni uutista, että joku ei kuollut liikenteessä, kun käytti turvavyötä, vaikka se saattaakin painaa tylsästi olkapään aluetta. Ja hassusti minä olen kuullut haitoista myös valtamediasta, ja haitat otetaan myös huomioon rokotuksissa.

Johtuisikohan näiden saksalaisten ongelma tästä:

Kai ja Diana ovat löytäneet epäilyjään tukevaa tietoa enimmäkseen sosiaalisesta mediasta. He lähettelevät rokotekriittisiä artikkeleita eri Whatsapp- ja Telegram-ryhmissä kollegojen ja ystävien kesken.

Siinähän sitä — mikrobiologian, immunologian ja lääketieteen opiskelua on.

Tämä on sitä itseään, syvässä päädyssä paskanjauhamista asennetasolla:

Kaikilla pitäisi olla mahdollisuus oman mielipiteensä muodostamiseen koronarokotusten suhteen. Tässä kysytään nyt suvaitsevaisuutta meiltä kaikilta, myös rokotteen puolestapuhujilta, Kai sanoo.

Ensinnäkin hänellä on täysi oikeus mielipiteeseensä. On päässyt jopa useamman valtamedian julkaisuun kertomaan harhoistaan mielipiteistään. Se mitä hän yrittää aidosti selittää, on että kaikkien muiden täytyy sopeutua siihen mitä hän tekee tai ei tee — koska hän itse uskoo niin.

Joten hänellä pitäisi olla täysi oikeus ajaa niin lujaa kuin haluaa ja missä haluaa sekä niin kännissä kuin haluaa, jos hän itse uskoo niin. Muiden on vain sopeudeuttava siihen, koska jokaisella on oikeus mielipiteen vapauteen — paitsi tietenkin päinvastaista sanovilla. Jos hänellä on tubi, aids tai tuhkarokko, niin pitäisi saada huseerata kuten haluaa, koska kyseessä on mielipideasian ja vitut muista.

Missä vaiheessa on alettu luulemaan, että nämä ovat mielipidekysymyksiä?

1 Like