Sairastupa

Nää. Sitä on aina ollut. Loppuu, tai ainakin huomattavasti vähenee, kun talvi tulee. Etkö ole koskaan kuunnellut kaffepausseja :wink: Samaa köhinää niissäkin on — ainakin uudemmissa, vanhemmista editoin ne pois, ja siksi niiden käsittelyyn meni niin tolkuttomasti aikaa.

Alussa köhin. Siinä on selvä säännönmukaisuus. Kun alan puhumaan, niin ensimmäinen vartti on paha. Jos käyn röökillä, niin seuraava vartti on hankala (olipa ylläri…). Samaten, jos liikun niin, että puhun samaan aikaan, niin yskähdyksistä ei tule loppua.

Bracyl auttaa.

Olen minä keuhkokuvissa käynyt. Ei sieltä mitään löytynyt. Samaten keuhkojen puhallusmittaus oli ok, tietysti merkityksessä elämäniän kestänyt tupakointi, ikä, silloinen paino ja kunto.

Tämä on vaan ollut ongelma niin kauan kun muistan, mutta pahenee vuosi vuodelta.

Minähän en pysty hengittämään nenän kautta. Siksi kuljen enemmänkin koko ajan suu auki kuin joku maalainen kaupungissa. Silloin kun tulin hevosen selästä alas ja nuppi kuvattiin, niin nenäonteloista löytyi aika paljon kasvustoa, joka viittasi polyyppeihin (jumalauta, mulla on sademetsä klyyvarissa).

Se selittäisi, aikoinaan kohtuullisen pahan siitepölyallergian lisäksi, miksi minulla oli nuorempana kohtuullisen paljon nenäverenvuotoa.

Mutta lekuri oli sitä mieltä, että ei anna aiheita toimenpiteisiin.

Pakko tähän sun sademetsäklyyvariin puuttua :woozy_face:
En tiiä millon oot hevosen seljästä pudonnu mutta nykyään noista polyypeista vois päästä eroon nenäsuihkeilla. Vois hengittäminenki olla mukavampaa :wink: niin ja siis lääkärin määräämillä suihkeilla, ei millään nasolineilla :grimacing:

Kiitos ja anteeks ku poikkesin aiheesta :pray:

1 Like

19.6.2016

Blogijuttu oli muuten yltiöpositiivinen. Pelko nimittäin jäi. Siinä ei myöskään kerrota, että se pillastui ja siksi tipautti minut.

Ja Minna, entinen tallimestari, jolle on opetettu, että köydestä ei päästetä irti ja patologi sitten irrottaa sen, piti jonkun aikaa riimusköydestä kiinni. Kaakki pompotti sitä pitkin pihaa: Minnalta murtui häntäluu kolmesta kohdasta.

Se kaakki oli kilipää. Sama juttu aina, kun paino tuli selkään. Myöhemmin selvisi, että saksalainen ratsuttaja oli suosittanut lopettamaan sen. Sen sijaa latvialainen omistaja laittoi hevoselle domoa ja teki myyntivideon laiskasta hevosesta ja kehui, kuinka se osaa kaiken ja sopii mm. lapselle.

Se myytiin projektina yhdelle osaavalle, Vuoden intensiivikoulutuksen jälkeen sillä pystyi ratsastamaan maneesissa, mutta ei ulkona.

No, minä en sitten ole suuremmin tuon jälkeen ratsastanut maneesissa enkä ulkona.

Ja ei, ei minulle ole kukaan puhunut mistää nenäsuihkeesta mitään. Ainoastaan kylmästä tai operaatiosta — joita ei sitten kuitenkaan tarjottu.

Joo, nyt aletaan olemaan kaukana aloituksen aiheesta :man_facepalming:

Siis mitä helvettiä teille on myyty :flushed:!?!

Olen sanaton.
Toivottavasti tuo hevonen on jo nahkoina.
Ja kyllä, viritit aika ruusuisen kuvan tapahtuneesta :smirk:

Kevennyksenä aiheeseen, voisit siirtää nenäsi ja astmasi oman otsikon alle, niin voisimme puidaa niitä siellä. Sillä voisi olla ihan oma alaotsikko tyyliin “sairastupa” :rofl:.
Kaikki halukkaat voisivat pohtia vaivojaan siellä.

2 Likes

Palatakseni tuohon yskään.

1. onko sulle ikinä ehdotettu jotain limaa pilkkovaa lääkettä?

2. Pään magneetti ja polyyppien poisto joko kirurgisesti tai sumutteella. Helvetti missään keski-ajalla enää eletä etteikö noita hoideta.

Tupakoinnin lopettamista en edes ehdota, koska se on minusta jokaisen henkilökohtainen asia.

1. Ei
  2. Ei olla ei. Ollaan 2000-luvun toisella vuosikymmenellä kunnallisen hoidon ytimessä

Rööki ei ole koskaan tehnyt mitään pahaa kenellekään ja sen jälkeen kun se päätettiin demonisoida samalla kun viinin jokapäiväinen litkiminen tuli sosiaalisesti hyväksytyksi, niin stressioireilu ja hartiajumien määrät räjähti käsiin :rofl:

1 Like