Sähköposti-ilmot?

Onko kukaan saanut viime aikoina minkäänlaisia sähköposti-ilmoituksia?

1 Like

Viimeisin on eilinen. Näyttäisi tulleen 1 per päivä useampana päivänä putkeen.

Gmail ei osaa päättää miten lajitella Metan sähköpostit. Osa tulee ensisijaiset-valikkoon, osa menee Tarjouksiin (jolloin en näe ilmoitusta saapuneesta viestistä).
Sama vika oli muistaakseni myös Katiskan sposti-ilmoituksissa.

Ihan vaan kummastelen asiaa, eipä se mitään haittaa kun täällä kuitenkin roikun pitkin päivää :joy:

1 Like

Vilkaisetko onko siellä jossain jokin reply by email tjsp linkki?

Minä en ole saanut mitään ilmoja sen jälkeen kun asensin tuon mahdollisuuden tehdä aloituksia mailitse.

Ei liiku mailit ulospäin. Testasin. Taitaa jäädä fiksaaminen aamuksi.

Mailien lähetys pitäisi toimia taas. Lähettämättömien jono oli… aika pitkä. Ymmärtääkseni järjestelmä ei yritä tuupata niitä liikenteeseen uudestaan – joten ehkä kannattaa piipahtaa katsomassa mitä on julkaista (jos et ole hetkeen käynyt…)

Kunhan kokeilen miten vastaaminen sähköpostitse onnistuu.

Minä käytän Thunderbirdiä, en siis minkäänlaista webmailia. Jos tässä
klikkaa tavallista replyä, niin se asettaa vastaanottajaksi lähettäjän
(no-reply@katiska.eu), ei vastausosoitetta kuten kuuluisi.

Mutta jos ottaakin vaihtoehdon Vastaa listalle, niin vastausosoite on
oikea (meta.katiska+@gmail.com.

Kokeillaan nyt vielä mitä tapahtuu, kun laittaa liitteeksi kuvan.

Jagster sivustolta Meta-Katiska kirjoitti 26.8.2021 klo 1.31:

2021-08-26_1-31-56.png

Olen saanut joka viikko tai joka toinen viikko sähköpostiin meta -koosteen ketjuista, käyn kattomassa yleensä mielenkiintoisimmat jutut. Täällä on ollut hyviä matskuja eikä aina ole ollut tarve upota katiskan maailmaan. Eli pysyn täällä.

1 Like

Tuolla sitten nollasit laskurin vuodeksi :wink:

Täytyy varmaan hieman penkoa noita foorumin sähköpostiasetuksia. Minulle on hieman (eli kokonaan) epäselvää milloin joku saa koosteen ja joku saa ilmoituksen per postaus.

Ne koosteet kun ovat omalla tavallaan näppärämpiä, kuin jatkuva virta. Tosin, jos kokisi tarpeelliseksi kommentoida, niin koosteiden kanssa tulee hieman jälkijunassa – se, että onko sillä yhtään mitään merkitystä onkin sitten makuasia.

Äkkiäkös sen selaa läpi, mitä ketjuja on tullut. Olen pikalukija, poimin rusinoita ja löydän helposti tietoa ja/tai muuta mietittävää🤪

Sama täällä, näin on hyvä. Pysyn.

@Rapo näytät vastanneen mailitse. Mikä on äkkiseltään kokemus - ihan sama, ok vai ennen-helvetti-jäätyy-kuin toiste?

Aika harvakseltaan näkyy tulleen postia, ei edes kerran viikossa. Koosteet on jees, joka rasahduksesta ei viestiä tartte tullakaan.

pe 27. elok. 2021 klo 12.55 Jagster sivustolta Meta-Katiska (noreply@katiska.eu) kirjoitti:

En kai minä mitään yksityisyydensuojaa loukkaa, mutta ilmeisesti edellinen kirjautumisesi oli 25.5. ja se tarkoittaa, että olet tipahtanut harvennettuun mailien saantiin. Silti koosteen pitäisi tulla kerran viikossa, jos et ole sitä muuttanut.

Olet kuitenkin saanut mailia noin päivä sitten, ainakin järjestelmä on yrittänyt lähettää. Koko historiaa en näe, tai en osaa penkoa logeja.

Ne risahdukset tässä eräänlainen ärsyttävyys juurikin ovat :rofl:

Tämä tulee (tai pitäisi tulla) sinulle mailiin, jos et sattumalta kirjaudu 30 minuutin sisällä siitä, kun olen painanut lähetä-nappulaa (tai vastaa siinä taitaa lukea, mutta kuitenkin).

Ja koska kommentoit ketjuun, niin saat myös ihan jokaisen kommentoijan tekstin mailiin, jos et ole kirjautunut 30 minuutin sisään (oli aiemmin 20 min).

Minulle tuo puolen tunnin aikaraja on se ärsyttävä piirre. Enkä saa asialle softapuolelta ymmärrystä kuin norjalaisilta, ruotsalaisilta ja muutamalta jenkiltä — kaikkien muiden mielestä se on juurikin hyvä asia.

Joten kulttuuriasia ilmeisesti. En myöskään saa tukea näkemykselle, että ne hemmetin kunniamerkit (badges) ovat täysin aivokuollut idea :rofl:

Ymmärrän ajatuksen tuon lähettämisinnon takana. Se perustuu ajatukseen keskustelun ylläpitämisestä, kun tieto uusista viesteistä saadaan nopeasti. Mutta tuo palvelee enemmälti heitä, jotka eivät lähtökohtaisesti ole aktiivisia ja kiusaa heitä, jotka ovat aktiivisia JA pitävät foorumin hengissä.

Puolen tunnin vaatimus (suurin osa saman softan foorumeista käyttää 10 minuuttia) on idioottimainen, koska pitäisi suunnilleen pitää foorumi auki jossain välilehdessä ja takoa F5:tä. Tuo aikaraja on aidosti muokkausaika, eli on puoli tuntia aikaa muokata viestiään, ennenkuin se lähtee mailijakeluun, mutta kirjautuneethaan näkevät aina sillä hetkellä julkaistun version — eli tarkkaan ottaenhan he, jotka käyvät foorumilla, eivät välttämättä koskaan näe sitä päivitettyä/korjattua versiota.

Eli eräällä tavalla potkitaan kirjoittajia nilkoille siksi, että suurin osa ei kirjoita :wink:

Nyt täytyy erikseen estää per ketju, jos haluaa estää maili-ilmoitukset seuraamistaan ketjuista. Minä haluaisin tuon juurikin päinvastoin. Jos haluaa ilmot seuraamistaan ketjuista, niin se pitäisi laittaa erikseen päälle.

Mutta se mitä minä haluan, mitä te haluatte ja mitä koodarit yhteisössään haluavat, ovat kolme täysin eri asiaa. Joskus ne ovat yhteneviä, joskus sitten vähemmän.

Kertauksena:

• jokainen saa koosteen, oletuksena kerran viikossa, JOS ei ole lukenut koosteeseen tulevia ketjuja, eli kirjautunut foorumille
  • jos aloittaa, kommentoi tai lukee yli minuutin ketjua, niin se menee seuratuksi ja saa ilmot jokaisesta sen ketjun viestistä
  • jos ei kirjaudu foorumille kahteen viikkoon, niin tipahtaa pelkille koosteille

Jotain olet nyt kyllä renkannut, ko mä olen saanut sähköpostia joka ainoasta tähän keskusteluun tulleesta vastauksesta, vaikka en tietääkseni ole edes kommentoinut tähän. Ja joku toinenkin ketju on kovasti tukkimassa sähköpostiani, vaikka ei onneksi vielä näillä määrillä saa sitä rikki. Koosteita oon saanut ennen tätä jokaviestipäivitystä.

En myöskään muista rekisteröityneeni tänne, mutta niin vaan se väitti sähköpostiani varatuksi ja huoli salasanapalautuspyynnön. Notta en ainakaan itte oo mitään ilmoitusasetuksia räpeltänyt. Kattoo ny, millä nimellä tää ilmestyy.

Muoks. Kävin nyt tonkimassa asetuksia ja kamalan hämmentävästi tämä sivu ilmaisee asiansa. En nyt tiiä, mitä mää renkkasin siellä. Toivottavasti pommitus loppui. Yksi toinen yhteisö siirtyi vuosi sitten tähän samaan alustaan ja on kyllä niin sekava ja hämmentävä sätös, että… Minun mielestäni sivuston käyttäjäystävällisyydestä kertoo jotain, jos käyttäjä tarvitsee ohjekirjan sen käyttämiseen nykyaikana.

Kuten että jengi ilmoittaa Facen ryhmissä päivityksenä, että haluavat erota ryhmästä :wink: Tai jakoihin ilmoitetaan, että ollaan arvonnassa mukana…

Mutta vilkaisen tilejäsi. Olet kuitenkin rekkautunut, ellet sitten kuulu niihin onnellisiin, joilla on liian lähellä muita oleva gmail-osoite.

9.10.2020 rekisterötynyt ja olet jopa kommentoinutkin kertaalleen :wink:

Tältä alueelta saa ilmot oletuksena, koska se on pakotettu seurantaan.

Tiesin kyllä kommentoineeni, mutta se, miten se kirjautuminen tapahtui, on unohtunut. Luulin tehneeni sen jonain FB-kytkynä, mutta vaikka sen kuvake näkyy, tulee virheilmoitus. Tiedä sitten. Mä oon joutunut niin moneen paikkaan luomaan tunnuksia, että hävinnyt jo päästä, että mihin kaikkialle. Puhumattakaan salasanoista. Joten olen koittanut välttää uusille palstoille liittymistä. Lahopää mikä lahopää.
Koiran koko-ketjusta en ole saanut ilmoituksia pitkään aikaan. Ilmoitukset tuli tästä ketjusta ja Reaktiot-ketjusta. Tuskin tulee enää, luullakseni laitoin sähköpostiviesdtinnän pois päältä, ainakin osittain.

Se saattaa tulla ihan Facen puolelta. Muuttivat nimittäin koko järjestelmää ihan just äskettäin. Puhdasta vittuilua, jos minulta kysytään…

Koirien koko ei ole ollut aikoihin aktiivinen, joten olisikin huolestuttavaa, jos sieltä tulisi :wink:

Reaktiokeskustelu oli tällä samalla osiolla, ja se on kaikilla oletuksena seurannassa.

Mulle on tullut tästä ketjusta nyt 11 sähköpostia…

Olisi pitänyt tulla 20 tai 21 :wink:

Kyllä, seuraat tätä aluetta.