Reliable dog pregnancy test for easy home use | Bellylabs

Koirien ensimmäinen kotioloissa käytettävä tiineystesti (se ei ole nartun raskaustesti, mutta olkoot näkyvissä kuukkelia varten).

Kotimaista kehitystyötä ja tätä on jo odotettu. Rehellisesti sanottuna luulin jo joku aika sitten, että homma oli mennyt puihin. Onneksi näin ei ollut käynyt.

Aivan sataprosenttisen luotettavahan tuo ei ole, mutta jos ilmoitettu prossa pitää paikkaansa, niin se on luotettavampi kuin ultra (okei, totta ihmeessä tiineydet voivat keskeytyä, mutta se on oma juttunsa).

Kyse ei ole siitä ikivanhasta pikatestistä, joka aikoinaan näytti ihan mitä sattui. Tämän pitäisi olla aito juttu.

Tälle testille on taatusti markkinat olemassa.

kuva

Facebookin puolella yleisin vastaväite kotitestiä vastaan oli hinta. Tiineysultran saa samaan hintaan tai edullisemmin.

Ehkä jossain saa. Minä en saa tiineysultraa 50 euroon. Vielä vähemmän kotona. Ja tämä on se pointti, joka unohtuu: eläinlääkärille on lähdettävä sovittuna aikana. Vaikka hinta olisi sama, niin jo pelkästään vapaus olla erikseen lähtemättä jonnekin, on selvä etu.

Mutta toki nuo ovat henkilökohtaisia asioita, ja on vain hyvä, että on vaihtoehtoja.

Minulle tuon testin käyttämiselle olisi toinenkin peruste, joka pohjaa vahvasti siihen, että nimenomaan ei tarvitse lähteä eläinlääkärille. Se on sairausriski.

Eläinlääkärin vastaanotolle kun useimmiten mennään sairaan koiran kanssa. Kyllä, minä en vie läheskään aina koiraa odotustiloihin, vaan haen sen suoraan autosta. En halua pohtia mahdollisesti tiineen nartun kanssa onko joku päättänyt tuoda odotustiloihin

• ripuloivan koiran, oli se sitten parvoa, veriripulia tai muuta vatsapöpöä
  • herpestä yskivän koiran
  • kennelyskästä keuhkokuumeen saanut pihisijä

Meillä ollaan tiineiden kanssa muutenkin tarkkoja ja mennään aina eräänlaiseen omaehtoiseen karanteeniin. Joillain on ehkä toiset kriteerit tai rohkeutta elää riskejä ottaen, mutta kun nartun sisällä on viiden tonnin siemenet maailmanluon uroksesta tonnin operaation jälkeen, niin viimeinen mitä minä haluan, on tiineysultrasta joku hemmetin hyppykuppa tappamaan vähintään sikiöt ja ehkä myös nartun.

Joten kyllä, minun elämääni kotitesteri helpottaisi. Hitto, jos joku myisi kotirönkkaa edes syntyvien pentujen määrän laskemiseen, niin ostaisin sellaisenkin.

1 Like