Reaktiot

Asensin lisäosan, joka laajensi hieman reaktioiden vaihtoehtoja. Aikaisemmin oli vaan peukku, nyt on pari naamaa lisää.

Itse en ole riemuissani. Tämä on puhdas asennekysymys. Minusta ei ole oleellista kertoa tuohtumuksestaan tai olevansa eri mieltä face-tyyppisten reaktioiden kautta, vaan silloin kommentoidaan.

Peukuttaminen, eli kannustus mielenkiintoiseen ja/tai hyödylliseen postaukseen on paljon oleellisempaa. Negailu ei auta ketään ilman sisältöä ja saa vain paskan olon kaikille. Se, että reagoi kyynelillä tai raivonaamalla ei auta ketään muuta lukijaa.

Mutta ehkä niille on tilausta. Joten nyt niitä on muutama, ei sentään aleta liioittelemaan. Kyseessä on silti kokeilu, ja jos ne eivät kehitä tai paranna mitään, niin poistuvat digataivaaseen. Tai helvettiin, tulkinta kysymys.

Saat reaktiot näkyviin mobiileilla tökkäämällä tykkää-nappulaa, ja tietokoneympäristöissä siirtämällä hiiren siihen päälle:

2021-08-27_12-43-27

Minulla alkoi Discourse-appi sekoilemaan näiden käyttöönoton jälkeen. Saattoi olla sattumaa, saattoi olla olematta. Mutta iPadin reboot auttoi.

Työlistalle: en tykkää sydänhympästä, vaan haluan peukun takaisin. Nyt täytyy selvittää miten hemmetissä se tapahtuu.

2 Likes

Pakkohan tuota oli testata heti, eli sait aplodit.

Tosin mulle se näkyy peukkuna. Jolloin “palaute” tulee vaan kirjoittajalle, kun se ei muille näy :thinking:

Ei näy minullekaan kuin peukkuna, siis annetut.

Olisi pitänyt arvata, että eihän se tietenkään toimi. Voi surku :rofl:

Sinulla näkynee nyt muutama antamani reaktio. Ainakin minulle näyttäisi toimivan ihan ok, mutta… kyse on tekniikasta. Siitä kuuluisasta UX:stä eli käyttäjäkokemuksesta — toimiiko asiat niin, että ovat helppoja ja ymmärrettävissä ilman erillistä opettelua. Tai no, tuo menee tosin osaksi akselille UI, eli käyttö/käyttäjäliittymä…

Hiirtä käytettäessä peukalokuvakkeen klikkaisu avaa käytettävät reaktiot ja sitten vaan valitaan haluttu.

Mobiileilla (siis Applen vehkeillä, en minä muista tiedä) nopea tökkäisy asettaa oletuksen eli peukku-ylös. Jos sitä painaa hetken, niin aukeaa reaktiovalikko. Toiminto on muuten tismalleen sama kuin Facebookissa.

Joten — onko sinulla tuosta kyse, vai näenkö asiat eri tavalla, koska on admin-oikeudet?

1 Like

Näin näyttää toimivan myös anroidilla

Kyl mä sen valikon löysin :joy: nyt näkyy valitut reaktiot kommenteissa, mutta aloituksessa se pysyy peukun kuvana :woman_shrugging:

Sehän toimii Androidillaki kuten pitää.:+1:

Testasin kanssa.

Onneksi se sydän lähti yhtä nopeasti pois kun tulikin. Tai en olisi peukuttanut yhtään kommenttia enää :joy:.

3 Likes

Joku pysyy joo:

Mutta voidaan varmaan sopia, että ihan sama enkä tuhlaa yhtään enempää aikaa moiseen jonninjoutavaan :rofl: