đź’‰ Reagoivaa rokotusta

Nyt on minullakin sellainen rokotustodistus covidin suhteen. Yhtään en tiedä mitä sillä tekisi, mutta kaipa se tulee ajan myötä tarpeeseen.

Ensimmäinen piikki ei aiheuttanut suuremmin reaktiota. Toki se piikityskohta hieman muistutti itsestään sen verran, että sen puolen käden päällä ei huvittanut maata.

Tosin kahden viikon kuluttua tuli rokotuspaikan ympärille nokkosrokon tapaista, mutta hävisi parin päivän päästä. Kakkosrokotuksessa hoitaja kyseli ensimmäisen kerran reaktioista ja kun tuon kerroin, niin hänen mukaansa se on aika yleistäkin.

Ehkä on, ehkä ei. Minulle tuli hassu olo, että jos olisin kertonut minkä tahansa oireen, niin olisin saanut saman vastauksen.

Minä olen ikäluokkaa, joka muistaa vielä polion ja sokeripalan. Tokikaan silloin ei ollut mitään somea, jossa kulkutautimyönteiset olisivat pöhisseet ja media ei suurimpia salaliittoteorioitsijoita päästänyt näkyviin yleisönosastoilla, mutta ei silloin tällaista kiukuttelua ollut. Ja reaktioita tuli kuitenkin enemmän.

Mutta silloin ei aiheesta keskusteltu. Poliorokote otettiin ja sillä siisti.

Hoitajan kanssa oltiin kuitenkin samaa mieltä siitä, että rokote pitäisi olla vapaaehtoinen. Samalla sitten denialistit voivat vapaasti valita, että hoidattavatko itsensä omalla kustannuksella reikihoitajalla vai homeopaatilla. Lapsien kohdalla olisi kuitenkin pakko tehdä päätös minkä niistä haluaa pitää ja se on rokotettava.

Toinen piikki sattui enemmän kuin se ensimmäinen, joka ei tuntunut miltään. Joko rokottajan taidoissa on eroja, tai toinen piikki osui johonkin hermoon.

Kuitenkin nyt rokotuspäivän iltana käsi on paljon kipeämpi kuin ensimmäisellä kerralla. Samaten olo on paskamaisen yleisesti kehno — se kuitenkin saattaa johtua myös vanhentuneesta suklaasta…

Olisin kuitenkin halunnut sellaisen rintamerkin, joka sallisi kulkea ilman kuonokoppaa. Maskia minulla ei tule todellakaan ikävä, tokikaan oikein mikään muu ei ole elämääni vaikuttanut.

kuva

2 Likes

Tänään ei ole hyvä olo. Pistoskohtaa särkee kunnolla, lihaksiin sattuu kuin olisi juossut maratoonin, huimaa, vituttaa ja on huono olo – eniten pelottaa se, että kahvi ei maistu :rofl:

Eilen illalla todettiin, että tilanne vaatii troppia. Kiireellä kauppaan ennen sulkeutumista. Omat ostokset kattoivat kaksi levyä suklaata (todellakin muuta kuin Lidlin tavaraa), pussillinen lakritsia, pussillinen ranskalaisia pastilleja ja iso pullo Pommacia.

On niistä hiukan vielä jäljellä.

Täällä oli sellainen päivä, jolloin sai mennä ottamaan toisen piikin muutama viikko etukäteen sovittua aikaa.

Ei mitään oireita, käsikään ei oikeastaan ollut kipeä. Laittoikohan ne sitä edes…
Hitsi, olisi voinut edes kuvitella jotain, että lääkkeeksi olisi voinut hyvällä omatunnolla hakea samanlaisen satsin troppia. Ranskalaiset pastillit olisin kyllä jättänyt hyllyyn. :laughing:

Olivat unohtaneet sulta 5G-sirun :crazy_face:

Noissa reaktioissa on ihan päättömät erot, niin ihmisten kuin rokotuskertojen välillä.

2 Likes

Toivottavasti tuota todistus ei tarvita missään :slightly_smiling_face:. Olen nimittäin äärettömän huono kantamaan edes puhelinta mukanani kun käyn kaupassa.
Saatikka henkkareita.
Kesällä meinasi jäädä yksi onneton siideri kassalle kun mukanani ei ollut henkkareita.
No, se siideri ei olisi ollut mikään ongelma vaikka olisi jäänyt ostamatta. Viereisen kassan myyjä pelasti minut, sanomalla että kyllä tuolle sen uskaltaa myydä, on jo sen verran aikaa kun lukiossa oltiin :laughing:.
Eli lähtisin siitä, että ihmiset ymmärtäisivät vastuullisen käyttäytymisen ja paikat ja tapahtumat voisivat avautua terveysturvallisesti.

1 Like

Et kai sinä oikealla rahalla maksa :flushed:

Minultakin pyydettiin taannoin papereita, kun ostin tupakkaa. Tipautin maskin ja kysyin, että oletko tosissasi. Selvisi, että ei se ollutkaan minun takiani, vaan seuraavana olevien kollien takia, joiden kanssa olin vaihtanut pari sanaa – kassa luuli meidän olevan samaa seuruetta.

Kortilla tai käteisellä. En puhelimella tai millään sovelluksella.

Kun sinua niin kiinnostaa niin minulla on pieni lompakko ( tiedätkö semmoinen nahkainen härpäke kivikaudelta), siihen mahtuu kortit, setelit ja kolikoita.
Pienempi kuin puhelimeni.
Ei, minä voin lenkkeillä koirien kanssa, ratsastaa, käydä kaupassa ja kirjastossa ilman puhelinta :wink:.

1 Like

Joo, olen minä kuullut lompakosta. Minulla oli sellainen niihin aikoihin kun minulla oli pankkikirjakin :rofl:

Sinulla on liian iso puhelin. Tai sitten sinut pitäisi opettaa käyttämään kelloa… (ja kummassakaan tapauksessa mukaan ei saa etukortteja, ajokorttia jne.)

Seuraava puhelin minulla lienee iPhone 12 mini. Ihan siksi, että ei näkö riitä enää noihin isompiinkaan ruutuihin ja kotona teen hommat jopa pädillä tai läppärillä. Joten puhelimena menisi sellainen kokoluokka, joka mahtuisi taas taskuun.

Mutta kellolla maksaminen. Pidin sitä täysin turhana keksintönä. Kun käytin sitä ensimmäisen kerran, niin en enää koskaan luovu. Se on samanlainen kehityshyppäys kuin mobiilit verkkopankit.

Ei siihen henkkareita saa. Mutta koronapassin saa :wink:

Hah!
Mulla on kuule rannekello :watch:. Aina. En tuijottele mitään puhelimen näyttöjä.
Puhelin on ihan normaalia kokoa.

En tarvitse älykelloa. Pärjään ilman :wink:.

Tanska luopui jo tuosta koronapassista joten en siitä murheita ota.

Ai niin.
Ei minulla henkkareita ole.
Passi löytyy.
Ajokortti on autossa. Ja se siirtyy kätevästi autosta toiseen, riippuu kummalla liikenteessä.

Älykello on yksi parhaimmista keksinnöistä — maksamisessa. Kaikessa muussa se voikin olla vähän niin ja näin.

Minulla on passi mennyt aikoja sitten vanhaksi. Lekuri vei ajokortin. Henkkareita ei ole. Joten toivottavasti kukaan ei koskaan kysy henkilöllisyyttä :flushed:

Ajokortin saisi jo takaisin. Mutta siihen tarvittaisiin henkkareita, joita ei ole. Tai sitten voimassaoleva passi, jota sellaistakaan ei ole.

Mutta älykello on :rofl:

2 Likes

Eilinen meni melkein usvassa. Paska olo, kaikki paikat kipeät ja huimasi hieman hela tiden. Taisi johtua siitä, että kuume heilu 37 - 38 välillä – tai tuo mitään kuumetta ole, vaan lievää lämpöilyä, mutta minulla on moista aniharvoin ja kun on, niin olo on ihan hakattu.

Mutta se oli eilen. Tänään ei ole enää mitään muuta kuin hiukan itsestään muistuttava pistoskohta.

Törmäsin tähän:

Jengi vetää jenkeissä Ivomeciä koronaan. No, kai se parempi vaihtoehto on kuin kloriitti, jolla on parannettu koronan lisäksi autismia ja homoutta.

Hyvä puoli on tietysti siinä, että samalla saa häädettyä kihomahdon ja syyhyn – kaipa tuolla muita eksoottisempiakin sairauksia on.

Joopajoo. Muotoillaan noin. Päivä päivältä käsitykseni siitä, että ihmiskunta on ajautunut evoluutiossa umpikujaan, vahvistuu.

1 Like
1 Like

Samaa mieltä.

Lollasin:
"OMISTA koronakokemuksistaan kertoi perussuomalaisten Mika Niikko, joka peräsi toimia koronaoireiden paremmaksi hoitamiseksi. Rokotteiden lisäksi pitäisi Niikon mielestä tarjota ivermektiiniä, jota hän sanoi käyttäneensä itsekin.

Niikon mielestä ivermektiini tulisi säätää Kela-korvattavaksi."

Miten on mahdollista, että koronarokotteita pidetään vaarallisina yms foliohattukamaa, mutta sitten onkin ihan ok vetää eläinten loislääkkeitä? Miten? Millä tää asia on perusteltu?

Mä en käsitä :roll_eyes:

Minulla on nyt toista viikkoa kohtuullisen vittumainen köhä. Joku yö saa nukuttua neljä tuntia ennen kuin herää yskimiseen, joku yö herää kerran tunnissa. Ei, minulla ei ole omikronia eikä ömilliä, vaan aito ja rehellinen kausipaska. Mutta näen puolittain painajaista siitä, että saan kahdesta rokotuksesta huolimatta koronan, koska se tulisi tautina tähän päälle — lyön seuraavaa, joka sanoo, että ei haittaa kun se ei tavallisesta flunssasta eroa.

Ympäristöstä on kourallinen kulkutautimyönteisiä saanut koronan. Nyt he selittävät kuinka oikeassa ovat olleet, koska eivät ole joutuneet teholla eikä jengiä kuole kuin kärpäsiä. Minusta alkaa nykyään tuntua siltä, että saisi kuollakin, niin saataisiin nämä evoluution umpikujassa olevat pois geenilotosta.

He kun ovat täysin kykenemättömiä ymmärtämään, että matalat kuolinmäärät johtuvat

• rokotuskattavuudesta
  • sulkutoimista ja maskeista
  • puhtaasta tuurista

Kulkutautimyönteisillä ja muilla propellipäillä on luulo, että koronan muut variantit ovat kokonaan kuolleet sukupuuttoon, koska nyt puhutaan vain omikronista. Ei ne mihinkään hävinneet, ja niitä vastaan rokotukset suojaa vahvasti. Omikron on paskamainen siksi, että se mutatoitui niin paljon, että alkoi käyttäytymään kuin uusi sairaus.

Ilman rokotuksia jengiä kuolisi niihin aikaisempiin omikronin heikentäessä lisää. Sama kuin koirien kennelyskässä: virus yksinään ei tapa, ei myöskään bakteerin aiheuttama, mutta bakteeri ja virus yhdessä voivat tappaa koiran kolmessa päivässä (been there, teepaita jne)

Siksi toiseksi kuollaan. Nämä foliohatut hermostuvat aina kun pyytää heitä nimeämään kuinka moni perheestä ja tuttavapiiristä olisi hyväksyttävä määrä kuolla tuohon ”pelkkään flunssaan” ja laskevatko he itsensä hyväksyttävään haudattavien määrään.

Nuo rokotusvastaiset pelkäävät ylipäätään lääkkeitä. Ja sitten tosiaan ovat valmiita käyttämään Ivomecia. Aivan käsittämätöntä. Mutta ehkä loishäätökin on parempi vaihtoehto kuin se toinen mitä nämä kehitysvastaiset haittaisänmaalliset trumpetit harrastavat: Kloritea juotuna, piikitettynä ja perseen kautta nautittuna.

Paras mikä Kloritehoidossa tuli vastaan, oli Kloritella kastellun tamppoonin käyttö. Se on itseasiassa omalla tavallaan ihan jumalattoman hyvä keksintö — ehkä se estää noiden lisääntymisen.

Eniten vituttaa kaikki, mutta huudan suoraa huutoa seuraavan kerran kun nämä herran luomat kusipäät selittävät, että heillä on oikeus omaan kehoonsa. Niin heillä onkin, mutta heillä ei ole oikeutta ympärillä olevien kaikkien muiden kehoon. Siksi pitäisinkin hyvänä ratkaisuna, että kaikki kieltäytyjät siirrettäisiin Pohjanmaalle. Voisivat olla siellä ihan keskenään päättämässä omasta kehostaan.

Suomen terveydenhuollossa on yksi vaje. Kun ihminen leikkii sairauslottoa oman tahtonsa mukaan, niin heidät hoidetaan kuitenkin. Minusta tuplanollan tullessa saisivat hoitaa itse itsensä. Sen verran annan myötä, että Kloritea ja ivermektiiniä voisivat saada.

Minua on väitettyä epäempaattiseksi asian suhteen. Paskapuhetta sekin. Olen hyvinkin empaattinen kaikkien heidän suhteen, jotka joutuvat olemaan noiden lähistöllä.

En nyt löydä tähän hätään sitä linkkiä, jossa tehohoidon erikoissairaanhoitaja repi ranteitaan ns. pakkorokotusten takia. Hänen ansionsa kun romahtavat, jos hänet siirretään perseenpesuun vain siksi, että päättäessään omasta kehostaan hän ei halua rokotuksia — kuinka paljon tässä sitten vaaditaan empatiaa ja mihin suuntaan?

Oli se hoitsu tuloistaan oikeassa. Minä nimittäin tiedän aika hyvin mitkä ovat sairaanhoitajien vuosiansiot ja itse pääsin samoihin euroihin luokkahitsarina rajuilla ylitöillä. Mutta se siitä.

Ja mitä tulee Mika Niikkoon, niin vaikka henkilöä ei saisi arvostella, vaan asioita, niin se on usein mahdoton yhtälö, koska nimenomaan henkilö tekee asioita kuten tekee. Entinen päíhdeongelmainen ja pikkurikollinen paskalla koulutuksella, josta tuli uskovainen. Sen verran katufiksuutta, että osaa pyöritellä aina tilanteeseen sopivaa bisnestä, joka omana tai bulvaanin kautta. Missä vaiheessa tuolla taustalla on saatu niin syvää lääketieteen ja mikrobiologian oppia, että kykenee arvioimaan yhtään mitään mistään? Tyypillinen haittaisänmaallinen, ja minun luokittelussani puhdas kusipää.

Hassua muuten se, että vahviten koronasta ja rokotuksista tietävät sellaiset henkilöt, jotka eivät kykene kirjoittamaan edes auttavaa suomea, eivät hallitse perusteita pilkun ja pisteen käytössä, yhdys sanat eivät vaan onnistu ja isot alkukirjaimet ovat täysin tuntematon asia. Lukemisessakin jopa sarjakuvat ovat liian haastavia, kun niissä on vaikeita sanoja. Silti ollaan lääketieteen ja kemian osaamisessa Nobel-tasolla. Tuon täytyy johtua pisa-testien tuloksista — koska toinen selitys on paljon masentavampi ja että elämäm kova koulu ei ehkä sittenkään paljoa opeta.

1 Like

Herran tähden @Jagster !
Mitä kamaa oot vetänyt, nyt on semmoset setit tulilla etten tiedä itkisinkö vai naurasinko :flushed:.

Oletko varma ettei sulla ole kuitenkin korona?

Se, että tautitilanne ei kyllä hellitä yhtään johtuu osittain myös siitä ettei tajuta, haluta ottaa huomioon muita ihmisiä. Sitä kun on omat rokotteet otettu tai korona sairastettu niin kuvitellaan että voidaan tulla, olla, mennä ja elää niin kuin huvittaa. Viis ohjeista ja suosituksista kun minä minä ja minä.
Tämä on se nykyajan henki.

Ei, tällä nykyisellä porukalla ei tarvitsisi juhlia itsenäistä Suomea :roll_eyes:.
Ja sen huomaa ihan kaikesta, siinä Pisat on murkun liruja valtamerissä.

Kyllä, olen saanut kolme rokotetta. Käytän maskia töissä, asioidessa kaupassa, virastoissa ja julkisissa kulkuvälineissä. Pesen kädet. Käytän käsidesiä.
En käy baareissa tai ravintoloissa.

Olen TÄYSIN kyllästynyt tähän tilanteeseen joka vain jatkuu ja jatkuu.

Lääketieteen mukaan ei ole.

No kun en edes vedä. Tai no, sitruunateetä ja antihistamiineja. Mutta alan olla noihin rokotusvastaisiin white trasheihin totaalisen väsynyt. Olen edelleenkin sitä mieltä, että ihmisiä pitäisi julistaa vajaavaltaisiksi matalalla kynnyksellä, eikä lisääntyminen saisi olla perusoikeus.

Jokainen meistä on. Pystyn einen elämään sen kanssa, että tuo paska mutatoituu. Niin teki espanjan tautikin ja samalla se heikkeni. Tämä helpottaa, kun se yleistyy JA lievenee tarpeeksi. Mutta en pysty elämään sen kanssa, että jengi selittää sontaa aiheesta, yrittää työntää päätään piiloon ja samalla tartuttaa muutkin tai hoitaa lääkinnän Kloritella ja matolääkkeellä vain siksi, että joku YouTubessa sanoi niin.

En pysty myöskään elämään sen kanssa, että vastuu on aina jonkun muun. Nimby-ajattelua pahimmillaan. Juottoloiden täytyy saada olla auki, että ihmiset voivat ryypätä ja rällätä vapaasti. Se, että samalla tartutetaan, ei tietenkään ole ravintoloitsijan vika, koska hän kerää vain rahat.

Mitä jos laitettaisiin aina sen yrityksen maksuun koronahoidot, jonka toiminnasta tartuntaketju on lähtenyt? Kuinkahan kauan Helsingin juottolat, Lapin ”majoitus”keskukset tai Itämeren kelluvat hotellit pysyisivät silloin pystyssä?

Paras on koulujen tilanne. Se, että kakaroiden on pakko olla lähikoulussa, koska he eivät muuten opi, on fakta. Silloin tartunnat lisääntyvät, koska tällä hetkellä juurikin jälkikasvu on rokottamatonta. Se, että vanhemmat antavat pirjopettereiden hillua kylillä ihan miten sattuu, ei ainakaan helpota. Mutta huvittavaa on futismutsien ja -faijojen ranteiden viiltely fyysisistä harrastuksista. Koska koulussa voi saada tartunnan, niin pitäisi pitää harrastukset auki. Mitvit? Eli halutaan maksimoida tartunnat?

Laittaisivat kakaransa vaikka lukemaan jotain, niin ehkä heistä tulisi fiksumpia kuin vanhemmistaan. Jotka ovat suurella todennäkisyydellä heitä, jotka viiltelevät ranteitaan, kun tietenkään ei pysty treenaamaan kuin salilla ja jos tulee muutamankin viikon paussi, niin haba pienee, vatsa paisuu eikä kellään ole enää hauskaa.

Minä vihaan muuten maskeja eniten. Tai no, eniten inhoan leijonakoruissa ja -huppareissa kulkevia maskittomia.

2 Likes

Siis kyllä minäkin ihmettelen noista vatipäistä siksi en nykyään edes facea jaksa kauaa selata.

Ja en jaksa edes lukea näitä joiden mielestä pirjopetterit eivät voi olla kotona oppimassa ja poissa kyliltä tai harrastuksista.
Kyllä voivat ja pystyvät jos vanhemmat olisivat vanhempia ja kantaisivat kasvatuksellisen vastuunsa siitä, että on tuottanut nämä jälkeläisensä tänne.

En myöskään kuuntele tai lue mitään rokotusvastaista paskaa hopeavesistä, loislääkkeistä ja kloriteista. Jeesus, mitä paskaa. No, tämmöisiä on aina ollut.

Ja kyllä, jos annetaan mahdollisuus yritysten toimia on heidän myös edes yritettävä kantaa vastuunsa eli huolehdittava että heidän asiakkaansa toimivat tiloissa niin että ravintola/juottola/kuppila/kantis/baari saa pitää ovensa auki ja työntekijät palkkansa.

Säännöllisesti nousee esiin, että koiran omistajan tulisi suorittaa jonkin sortin ajokortti saadakseen hankkia itselleen koira.
Olen ollut pitkään sitä mieltä että sama systeemi pitää vakioida ihmisille HETI.

2 Likes

Voit saadakin, tutulla kolme rokotusta ja sai omikromin :confounded:
Ite kerkesin saada yhden rokotuksen viime keväänä ja loppu kesästä tuli korona. 5 viikkoa se kesti ja vaivoja edelleen. Että ei, se ei todellakaan ole kuin flunssa. Oireet kuin flunssassa mutta en toivo sitä kenellekään kun siitä ei meinaa päästä eroon sitten millään. Tavallisesta flunssasta pääsee muutaman viikon jälkeen, tästä ei edes kuukausien jälkeen. Että peestä koko tauti sanon mä.

1 Like