Probalans BE-balans

1 Like

Tämän annostuksen liittyen; dreeveriuros vajaa 2v , käytetään metsällä n kerran viikossa, ajelee noin 20km kerralla. Minkä mukaan annostan Be balanssin? Syö 50/50 RC4800 ja kennelrehun kalkkunaa. Aktiivinen/ erittäin aktiivinen vai sinnepäin rkl/ tl? Koiralla elopainoa 15 kiloa, erittäin lihaksikas ns kuiva. On ollut aina huono syömään kuivaa, syöminen parantunut huomattavasti nyt kun just vaihdoin 50/50. Loppu se syömisen miettiminen ja kuppi on äkkiä tyhjä.

*Edit. Ja ei siis ole mik√§√§n yritys pit√§√§ koiraa kuivassa kunnossa, p√§invastoin, olen yritt√§nyt saada p√§√§lle v√§h√§n ‚Äúpahan p√§iv√§n eli ns. ripuli varaa‚ÄĚ mutta kun ei ole sy√∂nyt. Nyt liha sent√§√§n kelpaa, joten sit√§ m√§tet√§√§n kuppiin. En oo viel√§k√§√§n kaikesta laskemisesta huolimatta varma ett√§ saa ruoastaan tarvittavan , joten saatan ottaa Jakelle ajan. Onhan t√§ss√§ tuo steriloitu vanha n√§r√§stelev√§ nivelrikkonen lihava labbisvanhuskin kaverina, joka sekin omat s√§√§d√∂t vaatineeūüėā.

Ruotsalainen mäyräkoira… mennee luokkaan aktiiviset koirat, koska ne harvemmin kuitenkaan ovat kotioloissa mitään ikiliikkujia. Joten leikitään 16 mg/kg ja samalla tavalla leikitään, että se painaisi 15 kg, joten 240 mg E-vitamiinia olisi se mitä haetaan.

Koska BE-balans sisältää 30 mg, niin litkua tarvittaisiin 8 ml, eli kaavamaisesti pari teelusikallista tai hiukka vajaa ruokalusikallinen.

Joten ollaan taas siinä mistä minua on syytetty maksalaatikonkin kohdalla, että menen rutiiniannoksilla :wink: Kyllä, minä suositan melkein säännöllisesti tuota ns. perusannoksena melkein koiralle kuin koiralle ruokalusikallista päivässä.

Asia tietysti saattaa muuttua sen aidon syyn takia miksi BE-vitamiinia halutaan antaa. Jos ihan vaan antioksidanttina, niin sitten noin. Mutta jos yritetään korjata jotain, niin sitten ehkä eri tavalla.

1 Like