Pistetaulukko

Foorumilla on pistelaskujärjestelmä. Eräänlainen kilpailullinen tapa seurata Katiskan foorumin käyttäjien aktiivisuutta. Aina kun kirjoitat, vastaat, tykkäät, saat tykkäyksiä… oikeastaan melkein mitä tahansa mitä teet, niin saat pisteitä. Pisteillä ei ole sen suurempaa merkitystä, eikä niillä saa palkintoja, etuisuuksia mistään eikä niitä voi käyttää valuuttana. Onpahan vaan yksi tapa herättää ja hyödyntää ihmisten kilpailuviettiä.

Pistelaskenta on vuosikohtainen. Muutoin tuoreempien jäsenten olisi mahdotonta, tai ainakin hemmetin vaikeaa, ohittaa kauemmin mukana olleet aktiiviset. Vuotisen voimassaolevan pistetilanteen löydät hampurilaisvalikosta originellilla nimellä Pistetaulukko.

Listauksessa ovat mukana luottamustasosta 1 ylöspäin. Joten tuoreet ja sellaiset, jotka ovat vain rekisteröityneet, mutta eivät ole missään vaiheessa edes paria postausta avanneet, eivät ole mukana. Tietenkään, koska mistä he pisteitä olisivat saaneetkaan.

Sen sijaan pistetaulukot ovat kaikkien luettavissa.

Foorumin alusta asti ulottuvan tilanteen löydät tästä linkistä:

Aikojen alusta

Vuotuiset löydät täältä:

On kolmaskin: kuukausittainen (joudun tällä hetkellä vaihtamaan päiväykset käsin, joten kuunvaihteet eivät ehkä ole aina niin just)

Kuluva kuukausi

2 Likes

Pistetaulukot on foorumisoftalla kehitysvaiheessa. Se mitä itse odottelen on mahdollisuus sulkea itseni ja bottikäyttäjän @katiska pois pistelaskuista. Teillä ei nimittäin oikein ole mahdollisuuksia minua vastaan ja on joltisenkin epäreilua, että minua roikotetaan mukana.

En ole vaivautunut kääntämään sitä suomeksi vielä, Ehkä jossain vaiheessa. Kääntäminen on sinänsä helppoa ja nopeaa, mutta en ole keksinyt miten kääntäisin tyylikkäästi termin cheers.

Se tarkoittaa juurikin saatuja pisteitä. Mutta pelkkä pisteet on ihan pahuksen tylsä — tosin, juurikin siitä on kyse.

Wow, meikä toisena :partying_face::rofl:

Mites ois pointsit? Ei niin tylsä ku pisteet :grin:

2 Likes

Minä nimenomaan protestoin tätä systeemiä. En itse halua hillua millään top- listoilla​:joy::joy:.

Kunhan kateellisena kiukuttelet kun olet laiskuuttasi tipahtanut top-10:stä :wink:

1 Like

Älä nyt :joy::joy:.

Oon aktivoitunut tiktokin seuraamisessa :rofl:. Se on just niin haastavaa kun nimikin kertoo.
Sitten oon ollu ig:ssa. Töissäkin oon käynny. Lukenut kirjoja. Hoitanut elukoitani. Hmmm… muistinkohan mainita kaiken mitä oon tällä välin tehnyt :thinking:? Ai niin, sitten olen tuijottanut suoratoistopalveluja.

Kaikkea tosi tärkeetä.
Ja nyt kun tulen paikalle niin sinä laitat sivut nurin.

1 Like

Oli viime yönä. Luultavasti ei tarvitsekaan. Katiskalle tulee 4-6 tunnin katkos, mutta muutin sen verran suunnitelmia, että teen sen juhannusyöllä.

1 Like

Mikään muu ei oo niin tärkeetä ku tonkia katiskaa ja kerätä pisteitä :stuck_out_tongue_closed_eyes::rofl:

1 Like

2 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Virkataan urakalle

Nyt sain suljettua itseni ja pseudokäyttäjä Katiskan pois listoilta. Joten en ole sotkemassa kiihkeää kilpailuanne Katiskan julkaisujen(kin) kanssa :wink:

Käyttääkö kukaan pistetaulukkoa? Ja siis käyttämisellä tarkoitan, että avaan sen edes joskus — motiiveilla ei ole merkitystä.

Ja minun asia kiinnostaa vain siksi, että mietin sen jatkoa. Ei se sillai tilaa vie tai muuta, paitsi yhden rivipaikan hampurilaisesta. En vaan yleensä pidä asioita, jotka eivät käytössä millään tavalla.

Joten — jos kukaan ei sano, että käy joskus vilkaisemassa sitä huvin ja urheilun vuoksi, niin otan sen pois. Jos aika ajoin ihmetellään, että joko on noussut sijoituksissa, niin annan olla. Minulla ei ole sen suhteen tunteita mihinkään suuntaan.

Mun puolesta pistä pois vaan.
Koska omat pisteet näkyy kuitenkin siellä omassa profiilissa jos kiinnostaa omansa tietää.

Ei sitten enää näy. Koska ne on sidottu tuohon pistetaulukkoon.

Voin toki poistaa linkin hampurilaisesta, mutta jättää systeemin taakse. Mutta mikä sen pointti silloin olisi? Eihän ne pisteet sinänsä yksinään mitään tarkoita.

1 Like

Mun puolesta pois vaan :+1:
Hauskahan niitä on katella mutta ei ne ole mitenkään pakollisia. En oo tainnu niitä hetkeen katsoa, nyt katsoin kun tuli taas puhetta mutta muuten on ihan merkityksettömiä loppujen lopuksi.

1 Like

Poistin tämän. Se voidaan joskus palauttaa, jos alkaa näyttämään siltä, että pelillisyys palvelisi jotain tarkoitusta.

Suljen ketjun.

1 Like