Pingviini Maaginen Minttu

Koska olen ollut tänään fyysisesti aktiivinen ja uinut kuin joku hemmetin janisievinen, niin palkitsin itselleni täydellä annoksella Aura-juustoa ja riittävällä määrällä Annas-pipareita. Mutta tuo oli alkupalat. Varsinainen annos oli puolen litraa satsi Pingviinin Maaginen minttu -jäätelö.

kuva

Se oli todellakin nimensä mukainen, erittäin maaginen — ilmeisesti olisi tarvittu syvempiä taikavoimia, että se olisi paljastanut salaisuutensa, kuten vaikka sen mintun maun.

En sano, että Pinviinin minttujäätelö oli maailman turhin minttujäätelö. Mutta väitän, että sen kakkonen. Turhimassa kun ei olisi edes sitä vihreää väriä.

Ainoa tapa saada siihen jotain makua oli paloitella puolikas Fazerin sininen joukkoon.

Suoraan sanottuna en ollut kovinkaan yllättynyt. Pingviinit nimittäin menevät huonommaksi joka vuosia. Ilmeisesti Valio ei halua enää myydä jäätelöä.

Ei jatkoon. Milloinkaan enää.

1 Like

Tästä oon tykänny mutta ei oo aikoihin tullu ostettua ja eipä näköjään enää edes tarvii.

Maistoin yksi päivä uuden Pätkis-tuutin, se oli ihan ok, maistui jopa vähän Pätkikselle.

Tämän oon myös huomannut, esim pingviini trio maistuu ihan hirveälle nykyään, ei tee mieli ostaa.

Mutta ei ne taida enää edes olla Valion tuotteita? Miten mulla sellainen mielikuva että vaikka Pingviini merkkinä säilyi, valmistaja muuttui. Täytyy tarkistaa.

1 Like

Ilmeisesti joku Froneri Finland on valmistaja.
Wikipedia tietää kertoa tälläistä:

“Froneri Finland on Turengissa jäätelöä valmistava osakeyhtiö. Jäätelön lisäksi se myy muun muassa Nestlén pakasteleivonnaisia. Sen perustivat vuonna 2016 sveitsiläinen Nestlé ja brittiläinen R&R jatkamaan Nestlén vuonna 2004 ostamaa Valion jäätelöliiketoimintaa.”

No just. Olen jossain vaiheessa tipahtanut kehityksen vauhdista reilusti.

Vuodet vierii niin nopeasti mutta voi olla että jäätelön maut on alkanu muuttua ton vuoden 2016 jälkeen. Kyllä ne sillon Valion jälkeen oli aika kauan kuitenkin saman makuisia :thinking:

Eli tollon kun on pakettiinki tullu merkintä luonnon mauista ja väreistä ja maun lisäksi tullut toi erikoinen nimi, niinku tässä toi maaginen. Niillä kaikillahan on nyt pari vuotta ainaki ollu tollaset “hienot” nimet.