Paras ja nopein närästyslääke ihmiselle

Eli onko Antepsin tai Gaviskon joko nestemmäisenä tai imeskely/pureskelu tabletit parhaimmat mahdolliset valmisteet akuuttuin närästykseen?

Saa toki ehdoittaa muitakin hyväksihavaittuja tuotteita :slightly_smiling_face:.

Kai se riippuu, niinkuin koirillakin. Minulla ei ole auttanut kumpikaan, mutta vanha luotettu Samarin toimii. Usein ihan vaan tilkka vettä sitruunamehullakin jelppaa. Joten eiköhän kyse ole enemmälti siitä mikä sen närästyksen aiheuttaa.

Minulla kun närästys lähes aina johtuu siitä, että syön yöllä suunnilleen kaiken mitä huushollista löytyy, eikä läheskään aina jokin suklaalevy, paahtoleipä plus lisukkeet, pussillinen suolapähkinöitä, paketti jäätelöä ja puoli kiloa jauhelihapihvejä, kostutettuna litralla jotain zeroa, ehkä ole vatsalle se helpoin yhdellä istumisella syötynä.

Mutta koska ikä on oppimista, niin nykyään tiedän missä järjestyksessä tuo täytyy tehdä, että ei närästä :love_you_gesture:

Vatsansuoja-ajattelu sen sijaan saattaakin vaatia jotain noista, Rennietä tms.

2 Likes

Kyseessä se etten ollut syönnyt mitään muuta kuin vettä :roll_eyes:.

Söin sitten paniikissa banaani kun en muuta keksinyt eikä mitään nopeasti vaikuttavaa vatsansuoja-ainetta käsillä.
Tai siis löytyy losecia, mutta se ei auttanut.

Joten ajattelin, että täytyy hankkia oikeasti jotain nopeasti toimivaa.
Toi samarin on varmasti ok vai pitäisiköhän kuitenkin ostaa rennietä varmuuden vuoksi?

En osaa päättää :expressionless:.
Taidan ostaa molempia, huomenna.

1 Like

Eikä mulla mitään losecia ollut vaan somacia 40mg :woman_facepalming::woman_facepalming:.

Ja jos olisin älykäs paniikki tilanteissa koskien itseäni en kyseli missään katiskan ryhmässä.

Ja mitä opin tästä? En yhtään mitään.
Tai oikeastaan sen, että tein taas isestäni idiootin. Ja kykenen kyllä toisiin ihmisiin ja eläimiin koskeviin tilanteisiin toimimaan nopeasti ja rationaalisesti, mutta en omalla kohdallani…

Mua alkaa närästämään syömisen jälkeen jos on ollut liian pitkään tosi kova nälkä. Tähän närästykseen mulla auttaa pureskeltu rennie nopeasti.

En oo muita edes kokeillut. Jos se ei ois niin saakelin epämukavaa, vois ihan vaan mielenkiinnosta kokeilla miten antepsin, gaviscon, somac, omeprazol ja pepcid eroaa toisistaan. Kaikki on kaapissa valmiina, koiraa varten :crazy_face:

1 Like

Mulla oli kaapissa ainoastaan tuota somacia itselleni.

Hitto mitkä kivut oli eilen. Kun stressaan tai olen kiireinen en jaksa tai muista syödä.
Jep, kahvia, vettä ja särkylääkettä :rofl:.

No, tänään menen kauppaan ja ostan samarinia ja sitten rennietä. Pitäisi ainakin nopeammin rauhoittaa tuo närästys.

Tosin toimi se banaanikin (kai), kun muuta ei ollut :joy:.

1 Like

Elämän kolme perustarvetta. Noilla pääsee jo pitkälle, varsinkin jos on tupakkaa.

2 Likes

Sorry :joy:. Tupakka ei ole koskaan juulunut valikoimaan.

Mä olen onnistuneesti käyttänyt hätätilassa ihan ruokasoodaa veteen, tai koiralle jogurttiin. Siis silloin kun Rennie on loppu ja närästys iskee. Toki kai ihan kalkkia voisi kokeilla, kerta kalsiumkarbonaattia tuo lähinnä on.

Antepsin ainakin omaan närästykseen täysin hyödytön eikä sen kai kuulukaan akuuttiin auttaa vaan ehkäistä. Lääkkeet käskyllä syövälle koiralle ne ei uponneet lainkaan ja kun meni alas niin tuli pian ylös. Sama kävi Pepcidin kanssa, väkisin sai syöttää ja pian tuli samaa tietä takaisin.

Tiedän että koiraväki tykkää happosalpaajista, mutta itse luotan ennemmin akuutissa ongelmassa lyhytkestoiseen apuun. Happosalpaajien haitat on liian suuret, että perus Renniestä niihin vaihtaisin. Koirakin ilmeisesti oli tehoon tyytyväinen, koska tuli lopulta aina Rennietä pyytämään kun närästys iski. Ja arjessa normaalin litanian “onko pissahätä, onko kakkahätä, onko nälkä?” perään lisättiin “otatko Rennien?”.

2 Likes

Minä muotoilisin mieluummin niin päin, että eläinlääkärit tykkää happosalpaajista. Ja siksi koiraväki on niin tuskastunut närästyslääkkeiden toimimattomuuteen – itselleen ja koirille.

2 Likes

Kyseessä oli tosiaan itsestäni ja todella akuutista ja kivuliaasta närästyksestä.

Itseaiheutettu, totta kai ( stressi, syömättömyys siis pelkkä vesi, kahvi ja särkylääke kombo).

Happosalpaaja on hyödytön, mutta se oli ainoa mitä löytyi :expressionless:.
Ja se banaani ensiapuun oli ihan ok.

Nyt olen vastaisuuden varalle hankkinut samarinia ja rennietä :slightly_smiling_face:.
Yksin pelkästään eläinten kanssa asuvana pitää olla kaikki hätävarat valmiina jos jotain kävisi.

Koirille ja hevosille minulla on kaikki lääkkeet, hoitotarvikkeet, lisäravinteet ja ruuat valmiudessa. Ja nyt omalta kohdaltakin tuo viimeinen epäkohta on korjattu.

Ruokasoodaa kyllä löytyy iso purkki.

1 Like