ūüó£ Palakoski, virkistysalue Vihdiss√§

1 Like

Sen minkä unohdin podcastistä, koska se on minulle niin selviö, on koirat (ja muut lemmikit). Vaikka leiriytyminen on sallittua jokamiehen oikeuksien puitteissa, niin vapaanapito ei ole.

Virkistysalueilla, ainakin täällä Uudellamaalla, pätee ihan sama kuin vaikkapa kansallispuistoissa: eläimet on pidettävä kytkettynä.

Ymmärrän sen toki, mutta silti… maastopyöräily on kuitenkin sallittua, ja suurempi haitta se on. Mutta toki maastopyöräilijöillä on asiasta aivan päinvastainen näkemys :sweat_smile:

Sykekartta kertoo vanhaa tuttua tarinaa siitä, kuinka äkkiä saan sydämen takomaan

kuva

Joskus aikoinaan minulla oli joku retkikartta-appi, mutta se vaihtoi nimeään ja systeemejään. Nyttemmin niitä on kaksi vastaavaa ja sen jälkeen kun olin lueskellut tuoreimpia arvosteluja, niin asensin iTunesista sellaisen kuin Kartasto.

Siihen en ota kantaa onko huonompi vai parempi. Mutta hieman olen eksyksissä sen käyttötavoista.

Tällaista reittiä se kuitenkin piirsi:

kuva

Joku sellainen kartta-appi kannattaa kuitenkin hankkia, että löytää auton, vaikka kentät olisivat häviksissä…

Itseasiassa minulla on siihenkin appi hankittuna: Anchor pointer. Mutta saman saa tehtyä ihan vaan vaikka Google tai Apple mapsilla.

Mutta anchor pointer näyttää simppelin suuntanuolen ja matkan :wink:

Asuntovaunu pelastaa telttailulta :wink: ei sellaiseen tosin hepat ja ponit sovi.

Me käytiin kesällä 2020 muun muassa Hailuodolla ja Saana-tunturilla ihailemassa luontoa ja maisemia ja ihmeteltiin, että miksi pitäisi lähteä ulkomaille upean luonnon takia.

Käväistiin myös Norjan puolella yhden päivän verran. Suomi muuttui takaisin tylsäksi pannukakuksi sen jälkeen :rofl:
Tuon takia oli kova hinku pororajan yläpuolelle tänäkin kesänä.

Hossan √Ėl√∂kyn √Ąhk√§sy pelasti kes√§n, se oli upea :ok_hand:

Retkivinkkejä jotka ainakin kartalla näyttää olevan lähellä Vihtiä

• Torronsuo Tammelassa
  • kes√§retki koirien kanssa Tammelan kansanpuiston koirauimarannalle
  • Meikoj√§rvi ja sen ymp√§rist√∂ Kirkkonummella

Komion luonnonsuojelualeella Lopella en oo vielä itse käynyt, mutta vaikuttaa kiinnostavalta.

Minä suostuisin lähtemään pohjoiseen vain kesällä, edes ruskaretkeily ei kiinnosta. Mutta kesällä taasen on liikaa itikoita, enkä suostu kulkemaan joku perkeleen hyttystakki päällä. Joten yydyn valokuviin ja videoihin, ja nautin vain eteläisemmästä Suomesta.

Tai no, Koillismaata korkeammelle en suostu lähtemään.

Ja voin suositella haettavaksi kirjastosta Luontokohteet tutuksi - retkeilijän opas. Sisältää kohde-esittelyjä :ok_hand: