Ottaisiko eurasierin?

Tuli tällänen rotu mieleen mistä oon myös joskus haaveillut: eurasier. Onko niiden terveys millanen? Kovin yleinen rotu ei ole että se on varmaan myös huono asia?

Pysy kaukana. Nuorehko rotu ja tehty seurakoiraksi erittäin tiukalla jalostuksella, joka vaan ahdistuu matalan kysynnän vuoksi — tietänet mitä tuosta on seurannut.

Tee kuten minä saarloosien kanssa: katsele vaan kuvia ja totea, että nätti on.

2 Likes

Samaa mieltä Jaken kanssa. Pysy kaukana.
Helvetillinen turkki ja haukkuu herkästi.
Siinä on kaksi asiaa joita en koirassa jaksa.

Meillä on tälläsiä jo kaksi (kolme) :grimacing::rofl: ja haukkuu, hmmm miten sen nyt nätisti sanois, liikaa :thinking::grin:

Mutta joo, sen tiedän että vaikka kleinspitz on ihana pieni rotu (näitä meillä kaksi) mutta nyt nähny nämä mm. hammasongelmat niin se tulee olee mulla listalla että ei eka vaihtoehtoinen rotu näiden jälkeen. No jokaisessa rodussa alkaa olee kaikenlaista mutta tietyt asiat ymmärrän kysyä ja katsoa tarkemmin seuraavan koiran kohdalla.
Mitteli (yksi löytyy) on mistä tykkään. Tämä yksilö joka meillä, ei haukukaan niin mahdottomasti, onhan silläkin kaikenlaista ollut mutta helpommalla sen kanssa päästy.

Mutta siis koiran hankinta on ajankohtainen vasta kun näitä jälkellä yksi tai jopa kaikki kuolleet mutta näiden jäljiltä on enemmän alkanut kiinnostaa rotujen terveysasiat. Ei niistä oo sillon osannu mitään kysyä, nyt hieman viisastunut.

Kun mietit noita terveysjuttuja, niin muista ainakin yksi asia, kun törmäät juttuihin menneisyydestä tai verrattuna menneisyyteen: ei markka-aikana monikaan olisi miettinyt hammaslääkäriä kuten sinä nyt.

Moni ei mieti läheskään samalla paatoksella asioita edes euroaikana ku mä :joy:
Mutta minkäs sille mahtaa että pitää asioita pyöritellä ja analysoida hippasen liikaa :woman_shrugging:

Aina voi kato tulla se karma ja iskeä takas jos asiat tekee “väärin” :grin:

2 Likes

Siis nyt minä petyin mihin @Jonnap unohdit että täällä on toinen vatvoja, märehtijä jne… :joy:

Hups, sori :speak_no_evil::pray:

Saat anteeksi :innocent:.