đź‘• Omistajan varustus

Ilmiantakaa parhaimmat (teidän mielestä) koirailuun/metsäilyyn/hevosteluun ( ei ratsastus) sopivat mukavat ja kestävät vaatteet. Niin syksy kuin talvikäyttöön.
Plussana tietysti olisi materiaali jota helppo hoitaa eli voi tarvittaessa pestä.
Ja saa ehdottaa ihan aluskerrastoista aina pipoon ja lapasiin.

Mun Suuri rakkaus :smiling_face_with_three_hearts: :joy:
Ei tarvii pukea ja riisua niin hiton montaa eri vaatekappaletta. Mä vihaan kerrospukeutumista, varsinkin 15min ulkoilua varten :see_no_evil: Viime talvena oli pääsääntöisesti käytössä vain pissatuskävelyillä, koska ei ollut talvea. Pidemmille retkille vaatii oikeasti pakkasta, jotta ei tukehdu.

Elämän helpottamista varten ostin vuosi sitten myös vuorelliset, lämpimät kumisaappaat. Niihin pissatuskävelyihin.

Toinen must have on trikoinen buffa (kauluri). Perusteluna: ohut mutta riittävän lämmittävä, mahtuu taskuun kun tulee kuuma, saa vedettyä naamalle kun nenä jäätyy tai käytettyä pipona kun tajuaa, että pipo oli taas kerran liian paksu.

1 Like

Tommonen haalari :heart_eyes:.

Oon niin kylmäverinen etten kyllä tarvitse mitään paksua pomppaa päälleni.
Viime talvena en käyttänyt kertaakaan toppavarusteita.

Mulla lähtee aina pipot ja lapaset jossain vaiheessa lenkkiä huithelkkariin, kun tulee kuuma. Eli tommonen puffa ois kyllä kätevä.

Halvat ei varmaan ole haluttu vastaus :crazy_face:

Sadekelillä kalvolliset, poutakelillä kalvottomat. Aluskerrasto merinovillasta joko ohuempi tai paksumpi. Itse todennut parhaaksi Anarjohkan kerraston. Takki on painoltaan kevyt Pinewoodin kalvollinen jossa tuuletus"reikiä", yms ominaisuuksia ja parhaiksi kalvollisiksi housuiksi todennut Beretan. Hanskat sadekelillä ihan ne perus puutarhan/työhanskat mitkä kestää vettä, räntää ja kuivalla kelillä kynsikkäät, pakkaskelillä ohuet kynsikkäät ja päällä nahkarukkaset, jalkineiksi nilkkoja tukevat omaan jalkaan sopivat jalkineet jossa pitävä pohja. Ei ole halpa lysti, mutta minä lähden siitä: köyhällä ei ole varaa halpaan silloin kun liikkuu maastossa kuin maastossa.

1 Like

Jes kiitos hanskavinkistä! Oon yrittänyt keksiä mistä saisi vedenkestävät mutta ohuet käsineet. Puutarhakäsineet eivät siis pääsekkään talvilomalle :ok_hand:

2 Likes

Kärkkäiseltä ostin työvaatteiden, yms työkalujen osastolta typerän neonväriset, siis sellaiset joita kuulemma ulkohommissa käytetään🙂. Olisiko maksanut joku 10 euron paikkeilla. Mutta ihan parhaat ne on vaikka väri onkin🤦‍♀️. Luulisi, että löytyy mm Tokmannista tms.

Mulla on tapana kerrospukeutua, kun ei ole tilaa tai halua säilyttää eri vaatteita eri sääolosuhteisiin. Tää talvi on menty pääasiassa niin, että alla pitkät kalsarit, niiden päällä paksummat villahousut ja villahousujen päällä ohuet ja halvat tuulihousut (pelkkä kuori) Tokmannilta. Yläosassa kylmimmillä keleillä pitkähihainen peruspaita, päällä ohuempi villapaita ja sen päällä paksumpi itse neulottu villapaita ja päällimmäisenä iceapeakin softshell-takki. Kaulassa merinovillainen tuubihuivi ja päässä merinovillapipo ja ko. takin huppu jos on oikein kylmä. Jalassa perussukka, villasukka ja vaelluskenkä. Kädessä laskettelurukkaset, pahimmalla pakkasella villaiset kynsikkäät niiden alla. Hyvin on pärjätty ja kankeaa toppahaalaria tai toppahousuja en ole kaivannut yhtään kertaa. -20 asteen pakkasessa lenkkeillessä ei ole tullut kylmä mistään.

Lämpimämmillä keleillä sit kelin mukaan muuttelee kerroksia, esim kostealla kelillä villahousut+tuulihousut on hyvä. Ja yläosassa pelkästään se ohuempi villapaita takin alla. Tänä talvena tajusin senkin että en aio hankkia ns. talvitakkia ollenkaan jos etelän yleensä lyhyestä talvesta selviää näinkin helposti.

Icebugit.

Mä testasin tänään miehen Icebugeja. Ne on neljä numeroa liian isot, mutta kahdet villasukat täytti kenkiä sen verran, että testaus onnistui. Harkitsin pari vuotta sitten vastaavien ostamista, mutta totesin, että korkeavartiset, varmasti lämpimät talvikengät on tarpeellisemmat. Oli varmaan sinä talvena, ei sen jälkeen olleina talvina.

Kävelin jäistä tietä liukastelematta. Kävelin täysin jäistä mäkeä ylös yhtään lipsumatta.

Maanantaina menen ostamaan omat :ok_hand:

Kokeile muitakin. Ovat usein parempia, ja mikä parasta, samanhintaisia tai halvempia.

1 Like

Onko kellään Revolution Race:n ulkoiluvaatteita?
Lähinnä tekisi mieli ostaa sellainen Cyclone Rescue -niminen takki.
Ne on mielestäni kivan näköisiä, mutta onkohan oikeasti hintansa väärtejä?

Itsellä ei ole, eikä tule. Olen niiden paria takkia katsellut, mutta se hinta…

Parilla tutulla on, mutta niillä on myös isot audit. Joten olen päässyt räpläämään. On ne hyviä, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Mutta ihan yhtä hyvää on muillakin merkeillä, mutta halvemmalla.

Se mitä olen kuullut ympäristöstä Revolution Racesta on hieman sellaista mikä saa silmät suurenemaan: aktiivisessa käytössä niiden elinikä on sama kuin muillakin, muutaman vuoden. Mitä vittua — jos mä ostan tonnin takia, niin täytyy sen kestää kauemmin kuin kolme sesonkia.

Kyllä, aivan parhaat, ei meillä kyllä tota merkkiä ole vaan jotkut halvemmat prismasta ostetut muutama vuosi sitten. Ei tarvii liukastella enää näillä ilmoilla :ok_hand:

1 Like

Edelleen, tai taas, hehkutan Salomoneja. Nastaversio maksaa saman, tai tarjouksessa hieman alle, kuin Icebugit, mutta pitävät paremmin ja sopivat jalkaan nastemmin (pun intended). Kuvissa naisten malli.

Ja mikä mukavinta… ovat monikäyttöisemmät.

Mutta. Kuten aina kengissä, niin lestihän sen määrää mikä on hyvä. Icebugien nastojen kestävyyttä ei kylläkään hehkuteta :wink: Perus-bugeissa ihmiset kallistuvat usein hiker-tyyppiseen nilkkaosaan, koska sen uskotaan antavan nilkkatukea. Sitä se ei tee, mutta toki estää lumen valumista kenkään, jos täytyy kahlata — miksi moisessa kelissä käytettäisiin nastakenkiä, on aina ollut minulle hieman mysteeri.

Kenkämallisissa aika monet ovat valittaneet Icebugeissa ja monissa muissakin malleissa, että hankaa akilleksen aluetta. Jolloin ollaan taas kenkäkauppojen vihaamassa ilmiössä: kokeillaan jalkaan kaupassa ja tilataan netistä :wink:

Mutta oli nastat mitkä tahansa, niin niillä on ihan paskat ajaa autoa.

Ice bugien osto oli yksi harvoista kerroista, kun heti oli sopiva lesti :ok_hand:
Mä olisin mielelläni testannut muitakin, mutta Intersportissa ei ollut oikein muuta valikoimaa :woman_shrugging:
Ja oli niin innokas myyjä melkein väkisin myymässä sitä Icebugien halvinta mallia, että teki mieli ravistella sitä. Enkä päässyt täysin selville siitä, olisiko ollut muitakin vaihtoehtoja, vaikka sitten kalliimpia :woman_facepalming:
Tavallaan harmitti, että rahat meni nettikaupalle eikä myymälälle, mutta siltä myyjältä jotenkin lopahti mielenkiinto mun lompakkoa kohtaan kun en ollut kiinnostunut siitä tarjousvaihtoehdosta. Mutta ei haittaa, oon todella tyytyväinen ostokseeni, sain nastat, kumireunat ja lupauksen vedenpitävyydestä :+1:
Tai no, yhden kävelylenkin perusteella oon tyytyväinen. Tiputin vasaran isovarpaan päälle, joten tällä hetkellä ei pysty käyttämään kuin saappaita :rofl:

Ei saisi vasarasta nauraa, mutta naurattaa se silti.

1 Like

Jep, se oli niitä kertoja kun “lasken vasaran hetkeksi tähän, vaikka onkin huono paikka ja se saattaa tippua” ja sitten se tippuu. Täysin omaa typeryyttä :laughing: