Olkapään tai jonkun kipu

Minä en osannut meloa viime syksynä. Siitä löytynee juttua enemmänkin. Sen seurauksena sain olkapäänseudun kipeäksi. Tyypillinen vamma kuulemma, kun melominen tehdään käsivoimin, ei selällä ja vartalolla. Ongelman tynkää on siinä, että silloin kiukutellut vasemman olan alue on edelleenkin kipeä. Joskus vähemmän, joskus enemmän. Ja joskus niin paljon, että ei meinaa saada kädelle mitään hyvää asentoa.

On kipuilu kuitenkin vähentynyt talven aikana. Ja kivusta huolimatta kädellä pystyy käyttämään täyttä voimaa (mitä se sitten näillä naruilla tarkoittaakaan…).

Olen arponut rikki mennyttä kohtaa. Koko ajan muut sanovat, että se on kiertäjäkalvosimen ongelma — joka ei ole välttämättä ihan hyvä juttu.

Videolla on hieman juttua kiertäjäkalvosimesta, joka on siis koko se nippu eri lihaksia, jotka pitävät olkapään ryhdissään ja liikuttavat. En tiedä onko tuo paras esittely, mutta se tuli ensimmäisenä vastaan. Itse en oikein nauti kundien vitsailusta, mutta makuasia — silti asiaan päästään vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Minä en ole ihan varma, että kyseessä olisi varsinaisesti kiertäjäkalvosimen ongelma. Nyt pitäisi tietysti ottaa kuva, koska kyseessä on selvä kipupiste. Mutta se on käsivarren ulkosyrjässä, noin vajaan vaaksan olkanivelen yläpäästä kyynärpään suuntaan — eli ei ihan puolessa välissä, mutta hieman yli kolmasosan matkasta kuitenkin.

Oma arvaus on, että se on bicepsin pitkä pää, eli aika tarkkaan se kohta, mihin tässä kivassa juurikin long head on merkitty:

kuva

Mutta voihan se olla deltoidin alapääkin. Tai tricepsin yläpää.

kuva

Ihan perseestä. Koiran kohdalla saattaisinkin ymmärtää mistä on kyse, mutta oma kroppa on aivan täysi mysteeri. En vaan ymmärrä mikä siellä voi kiusata näin kauan. Huoh.

Sä oot kaiketi tietoinen siitä, että kipu saattaa tuntua eri paikassa kuin missä varsinainen ongelma on?
Mitä jos ongelma oli olemassa jo ennen melontaa, se vain toi sen esiin?
Näistä ei nyt ollu mitään apua :sweat_smile: Käsivarret on mullekin täysi mysteeri.

Joo. Mutta nyt ei kyllä mene ristiin toiselle puolelle, kuten koiralla :rofl:

Veikkaan kuitenkin, että melontavirheestä se tuli. Kun oireet sinällään sopii siihen mitä on varoitettu joka paikassa.

1 Like