Närästystä? akan antama "väärä" ruoka vai riiviö?

Pakko kait se on kysyä… eli nyt 13 viikkoinen slk pentu. Ihan alusta asti ollut riiviömäisen kova näykkimään ja puremaan ihan kaikkea. En ole huolissani ( tai vähän…). Nyt alkanut nuolemaan keittiön kaapin ovia ja ovien listoja. Jouduttiin myös käymään reilu viikko sitten su päivystyksessä, kun alkoi kakomaan ( luulin että jotain kurkussa) ja oksensi. sen jälkeen jäi “röhkiminen” päälle ja sitten lähdettiin lääkäriin. No vatsassa aika lailla kaasua, jonka poistuttua röhkiminen loppui.

Saanut siis samaa ruokaa kuin kasvattajalla ( nappulaa) ja ostin barking heads märkäruokaa ja sitten vasta luin ja näin että siinä on herneitä ( ruoka loppunut jo). On kova hotkimaan, ostin hotkimisenesto kupin, nyt syö hiukan hitaammin.

ja siihen kysymykseen vihdoin, voiko pentua närästää? ruoan vaihto? kokeilenko pelkkää nappulaa hetken? vaiko vaan mun vainoharhaisuutta??

1 Like

Kyllähän sitä närästää voi mutta voi johtua tästä märästä syysilmasta eikä välttämättä ruuasta. Itse seuraisin tilannetta kauemmin enkä heti ruokaa vaihtais. Mitä nappulaa syö? Niin ja jos ymmärsin lukemaani että ajattelet näykkimisen ja puremisen johtuvan närästyksestä niin eikös pennulle luontaista ole maailmaa suulla tutkia ja hampailla asioita testata?

1 Like

On todellakin luontaista tutkia suulla, jotenkin vaan itsekseni tämänkin ylitiöpäisen näykkimisen jotenkin sain mahtumaan närästykseen ( ja kun tuo järjetön näykkiminen tuli puskista, aiemmat sesset eivät ole näykkineet noin mahdottomasti, ainakaan en muista :slight_smile: , mutta onhan se ihan normaalia. Brit care lammas jotain nappulaa syö nyt. Mutta siis seuraan ja lopetan vainoharhaisuuteni , kiitos.

2 Likes

Slk lyhennys ilmeisesti suomenlapinkoira? Oon ymmärtänyt että ovat tosi kovia käyttämään hampaitaan pentuina ja kaikki paikat pitää käydä läpi :see_no_evil:

1 Like

Jonnap, on lappari :slight_smile: Tämä yksilö näyttää olevan erittäin aktiivinen tutkimaan kaikkia ja kaikkea hampaillaan :slight_smile:

ja yksi kyssäri tähän ( en ilkee kysyä erikseen…) oliko niin että lisät lasketaan pennulle aikuispainon mukaan?

1 Like

Juu :+1:

2 Likes