MobilePay ja K-Plussa sekä S-etukortti

Minulle selvisi äsken, että MobilePay-appiin saa liitettyä K-plussan ja S-etukortin. Maksan kassoilla käytännössä aina Apple kellolla, joka on sinällään ehkä paras tapa tuhlata vähät rahat, mutta johtuen Applen halusta säädellä kaikkea ja ottaa siivu rahoista, niin etukortit ei toimi. Ja minähän en ala uudestaan kantamaan kortteja mukana.

Laitetaan MobilePayn logo tähän väliin, niin saadaan artikkelikuva.

Ne siis lisätään asetusten kohdasta Kanta-asiakkuudet. S-kauppa halusi kovan tunnistuksen ennen kuin pääsi lisäämään etukortin numeron. K-ryhmälle taasen riitti, että oli plussapallopistekortin numero (joka oli muuten sitten ihan helvetin pienellä präntillä pankkikortissa).

Nyt sitten saan molempien kaupparyhmien bonukset, kunhan vaan maksan puhelimella. En ole tilanteeseen tyytyväinen, mutta onhan minulla lähes aina puhelin mukana, kun taas kortteja ei koskaan.

Paljastan teille diginatiiveille buumerin synkän salaisuuden: en ole eläessäni maksanut kaupan kassalla MobilePayllä.

Niin paljon tiedän, että Applen luuria täytyy pitää hieman kauempana maksupäätteestä ja ja mielellään näppäimistöpuolella — ei sivulla eikä näytön päällä. Koska jos menee liian lähelle, niin Apple avaa oman lompakkonsa. Mutta omenoissa MobilePay toimii bluetoothilla, niin pitämällä hieman etäisyyttä ei tarvitse riidellä ApplePayn kanssa.

Mutta sitten ne tyhmät kysymykset.

• Täytyykö MobilePay appin olla taustalla auki, vai osaako se aukaista itse itsensä?
  • Täytyykö apissa hyväksyä jotain, vai riittääkö vain puhelimen oman lukituksen aukaisu sormella tai naamalla?

Mäkään en oo maksanu mutta luulisin että pitää avata se sovellus ja valita sieltä kauppa missä asioit (kai se tunnistaa sen kuitenki jotenki mutten osaa sanoa miten) ja sit se summa tulee itsekseen. Eli samalla tyylillä kuin jos nettikaupassa maksat mobilepayn kautta.

Ehkä tähän kysymykseen löytyi myös vastaus jo edellisestä :point_up:

Mutta siis joo, itse oon tienny että noi kortit sinne saa liitettyä ja ehkä oon ne laittanutkin mutta en mä sitä silti käyttäny kaupassa oo :see_no_evil:

Niin ja siis nää ohjeethan on androin mukaan joka mulla, ehkä :apple: erilaiset :woman_shrugging:

1 Like