Mobiilikäyttö

Tottuminen + laiskuus + itsensä kusettaminen

Periaatteessa metan käyttäminen puhelimella ei ole sen kummallisempaa kuin whatsappin käyttö. Typoja tulee jatkuvasti, edellisessä lauseessa viisi. Sitten niitä korjaillaan.
Ärsytyskäyrä nousee nopeasti pidempää tekstiä kirjoittaessa ja erityisesti pidempään kommenttiin vastatessa: oman tekstin skrollaaminen on hankalaa, olisi helpompi jos sen näkisi kerralla kokonaan. Pitkään kommenttiin vastaaminen on vaikeaa, koska tekstin esiin saaminen vaatii sen, että osuu sormella 0,5cm rakoon. Tämän jälkeen meta heittelee omaa tekstilaatikkoa ja edellisiä kommentteja miten sattuu. Jos sattuu edes näyttämään niitä edellisiä kommentteja.

Joten laiskuus. Kotona voisin käyttää ipadia, tosin vihaan sen käyttöliittymää (onko edes oikea termi?) sekä Applen tapaa pilata kaikki päivityksillä. Läppäriä en jaksa avata. Johtuu osittain siitä, että sillä on ikää jo noin 10 vuotta. Uutta en toistaiseksi ole halunnut ostaa, koska Microsoft on perseestä ja uusi macbook kustantaa turhan paljon mun tarpeisiin.

Joten päästään itsensä kusettamiseen. Kun käyttää kotona vain puhelinta eikä tablettia tai läppäriä, muka viettää vähemmän aikaa interwebissä. Kun ei erikseen avaa laitetta somettamiseen / uutisten lukemiseen / pelaamiseen.

Mulla alkoi osalomatus, tarviitko syväanalyysia jostain muusta asiasta? :joy:

Kunhan kokeilen samalla miten hallinta toimii mobiilissa — ei se nautinto ole.

Mutta nyt en (vielä) tajua tuota puolen sentin juttua. Kirjoituslodjuhan näkyy minulla näin:

Viestiketjuhan ei näy, joten olisi muistettava mitä kirjoittaa. Mutta kun painaa tuosta oikean yläkulman hampurilaisen vierestä olevasta nuolenpäästä, niin pääsee selaamaan:

Alhaalla olevasta sinisestä palkista pääsee sitten takaisin muokkaukseen.

Juu, hyppii omituisesti siinä välissä erilaisten kokojen välissä, joten epileptikolle voi olla hankala :smile:

Mutta onhan tämä helpompi kuin Face, jossa ei pääse mitenkään selaamaan ketjua vastatessaan, lainaamisesta puhumattakaan. Tätä en tekisi Facessa:

Tarvitaanko oma alue ihmisten sosiaalipoliittisille aiheille?

Njooh. Foorumisoftan mobiilipminaisuuksille en pysty tekemään yhtään mitään. En ole koodari.

Josta tulikin mieleeni… omat esimerkit olivat appin kautta. Käytätkö selaimella? Täytyykin mennä vilkaisemaan miltä tämä näyttää sillä puolella.

Aika pitkälle samanlainen Safarilla, mutta parilla erolla.

Appissa mulla ei näy mainoksia. Safarissa on pakko nostaa tuo yläreunan mainos vek, että pääsee siihen ketjun selaamisen nuolenpäähän.

Ja layout on sen verran rikki, että vastausten määrää näyttävä laatiko menee puoliksi replynappulan päälle.

Oho kiitos, tämä helpottaa elämää mukavasti!
Sillä puolen sentin pätkällä tarkoitin tätä:

Mutta tuo nuoli pelastaa tuolta säädöltä :ok_hand:

Hyvin vähän mä facessa muutenkaan teen mitään muuta kuin luen. Fittiness on turvallinen puoli höpöttää höpöjä joista ei tarvitse höpistä enempää. Tai vaikka aiheeseen tarttuisikin, keskustelijoita on kolme :sweat_smile:

Käytän selainta. Yritin aikaisemmin ottaa appin käyttöön, mutta se ei löytänyt Katiskaa. Ja aina yrittämisen jälkeen selain ei enää avannut metaa.
Mulla on selainsivu tallennettu puhelimen näytölle, joten en sitä appia varsinaisesti edes tarvitse. Tosin jos sillä pääsee mainoksista eroon, kokeilen uudestaan :laughing:

Vai tarkotitko tolla “tätä en tekisi” tuota tekstin lainaamista?

Enemmälti juu, ja ylipäätään ketjujen selaamista samalla kuin kirjoittaa.

Mutta koko ajan vähenemään päin on ylipäätään mikään mitä haluaisin tehdä Facessa :face_with_symbols_over_mouth:

Nyt en enää muista, että vaatiko se ehdottomasti https:// alkuun vai että sitä ei ehdottomasti saanut laittaa ja piti olla pelkkä foorumi.katiska.eu

Ilmoittaa kaikilla vaihtoehdoilla “not found” .
Eipähän mene puhelimessa tilaa turhuuksiin :+1:

Ennen Katiskan löytämistä en pariin vuoteen käyttänyt facea enää muulloin kuin juhannuksena ja jouluna. Innolla odotan, että Meta nousisi facen ohi käyttäjämäärissä. Vissiin saa vielä hetken odottaa.

Todella outoa. Logeissa ei näkynyt mitään. Anteeksi että jankkaan, mutta annathan ihan taatusti oikein saitin urlin, ei isoja alkukirjaimia tai jotain?

Isot kirjaimet on ehkäpä ainoa mitä en kokeillut :sweat_smile:

Kokeilin https://, ilman, www, info, info/, fi, com, org.
.com päätteinen oli ainoa missä se jäi hetkeksi lataamaan. Muissa tuli heti ei löydy ilmoitus.

Tsekkasin että on varmasti oikea appi. Ja että puhelimen päivitykset on kunnossa.

Mitä muuta?

Ainoa oikea on foorumi.katiska.eu

Mutta nyt on hiukan vajaata ideoissa. IP-osoite se ei voi olla, koska tällä serverillä ei ole sellaista suodatusta. Spämmiyrityksiä on estettynä, joten se voi olla joku niistä urleista. Poistan ne illemmalla, niin sitten tietää. Huutelen sitten kun olen tehnyt säädöt. Ihmettelen vaan, että jos se niistä on kiinni, niin miksi minulle toimii.

Kokeile ehtiessäsi meta.discourse.org koska jos se toimii, niin syy on kuitenkin mun serverin asetuksissa.

Toimii.

Latasin tuon myös iPadille, foorumi.katiska.eu löytyi heti.

Android-ongelma? Tai sit mä oon estetty liian isona turvallisuusriskinä :laughing:

Kejno turvallisuustoimenpide, koska ei ilmiselvästi toimi.

Täytyy olla androidongelma. Tai sitten sulla on puhelimessa joku palomuuri, joka blokkaa. Mutta en ala etsimään serveriltä ongelmaa, koska se ei ole todellakaan mahdollista, että user agentin mukaan valikoitaisiin sisäänpääseviä (Katiskassa voisikin olla syynä).

Tiedän, tämä on ohjeena yhtä väsähtänyt kuin cookieiden poistaminen, mutta poista ja asenna uudestaan se appi.

Niin tai näin, niin asennan juurinytkohta päivitykset tänne. Ehkä sekin auttaa, jos bugi on foorumisoftassa.

Tää on tehty jo kolmesti.
Äsken kokeilin niin päin, että ensin poistin sen muka-appin (näytölle tallennettu sivu), ja vasta sen jälkeen asensin discoursin. Ei auta.

Ohi aiheen, narisin tuolla aikaisemmin siitä, että apple aina pilaa kaiken päivityksillä. Päivitin tässä samalla iPadin, joka sen jälkeen ihan itsekseen otti käyttöön pääsykoodin. Ei mitään muistikuvaa mikä se voisi olla :face_with_symbols_over_mouth:

Ottaen huomioon, että pääsykoodin käyttö tuli iOsissa pakolliseksi jo aikoja sitten, niin et sinä pahan useasti sitten päivitä…

Applen päivitykset ei ole muuten rikkoneet paikkoja enää viimeiseen kolmeen majoriin. Ongelmia tulee yleensä vanhempien kanssa, kun appeja ei saada päivitettyä.

Androidit on helpompia. Tosin niillä päivitystuki lakkaa aiemmin, eikä niillä pääse foorumille perusappilla, mutta eihän kaikkea voi saada :rofl:

1 Like

Lisäyksenä vielä, discourse tarjoaa tuota meta.discourse.orgia jo heti alkuun toisen esimerkin kanssa. Voiko sen löytyvyys johtua siitä?

En todellakaan, vasta sitten kun on jo aivan pakko :rofl:

Nope. Ne on vaan teksteinä siinä, ei sen kummallisempaa.

Otin nyt pois päältä kaikki spämmirajoitukset, vaikka en ymmärrä miten ne vaikuttaisi anteroon, mutta ei pädiin. Kokeile joutessasi.

Ei toimi.
Kokeilin myös toisella android-puhelimella, ei löytynyt silläkään.

Kappas. Onko niissä sama androidversio?

Alkaahan tuo antamaan aika vahvaa viitettä, että ongelma on serveripäässä tai sitten appi olisi rikki. Mutta kun kuukkeli ei löydä mitään, niin ei se mikään yleinen ongelma voi olla – tai sitten androidkäyttäjät ei harrasta foorumeita :joy:

Millä hemmetillä tuota pääsisi testaamaan itse… en todellakaan osta mitään hemmetin samsungia tämän takia.

Maltatko kokeilla vielä kerran? Tein vielä yhden muutoksen. En kylläkään jaksa tajuta miksi se auttaisi, koska tismalleen sama on Katiskassa ja jos se on androidin kanssa ongelma, niin et pääsisi sinnekään.

Poistin sovelluksen, latasin uudestaan, löysi katiskan :ok_hand:
Yritin kirjautua, en muista salasanaa, poistuin appista, menin hetken päästä takaisin, ilmoittaa 502 bad gateway.

Poistin appin, latasin uudestaan. Löytää katiskan, kun yritän avata sen, ilmoittaa taas 502 bad gateway.

Play kaupassa tuo on saanut 218 arvostelua, keskiarvo 2,3. Ei näytä kommentteja jostain syystä. Tämä tiedoksi kun en itse tiedä, onko playkaupan arvostelut samat kuin applestoren.

Se toinen on One+ jota ei ole päivitetty aikoihin, koska ei ole käytössä. Tämä mitä käytän on Samsung. Enempää en osaa kertoa :joy: