Mitä tarkoittaa käyttäjänimen perässä oleva "vahvistettu" tai muu sana?

Minulla lukee ketjuissa avatarin ja nimen jälkeen vahvistettu.

discourse-kayttaja-titteli

Se tarkoittaa, että henkilö on suurella todennäköisyydellä hän kuka väittää olevansa. Vahvistukseen tarvitaan:

• profiilissa näkyvä nimi
  • ylläpidon vakuuttaminen tavalla tai toisella siitä, että henkilö on kuka väittää olevansa, eli pelkkä nimi ei riitä
  • profiilissa on linkki johonkin omaan itseen liittyvään asiaan, kuten face- tai twitter-profiiliin, tai kotisivuille

Profiilin vahvistaminen ei ole mitenkään pakollista. Se on vain yksi tapa yrittää vakuuttaa omasta olemassaolosta ja ehkä luoda hieman vahvempaa uskottavuutta.

Myös muitakin tunnisteita voi näkyä ja ne liittyvät useimmiten suljettuihin ryhmiin kuulumiseen.

1 Like

Siis millä noihin omiin tietoihin voi vaikuttaa niin, ettei esim. nimimerkillä kirjoittavan henkilökohtaiset tiedot näy, mutta ylläpidolle tulisi tieto, että olen kuitenkin oikea ihminen?

Ei sen puoleen en minä nyt kaipaa mitään titteleitä tai mitalleja käyttäjänimeniperään, mutta olisihan se kiva jos vahvistettaisiin, että olen oikea, elossa oleva ihminen enkä automaattinen microsoftin luoma robotti.

Ei sinun henkilökohtaiset tietosi näy kuin ylläpidolle – joka siis käytännössä tarkoittaa nimeä ja sähköpostiosoitetta, ja kun nimeä ei edes kysytä, niin koskee pelkkää mailia. Jos erikseen lisäät vaikka itseesi liittyvä web-osoitteet, niin se tietenkin näkyy kaikille.

Joten koska et halua näyttää nimeäsi, niin sitten täytyy vaan kirjoittaa sillä tapaa, että kaikki tietävät ettet ole mikkisoftan botti :joy:

Tuo vahvistaminen koskee automaattisesti ylläpitoa, mutta se on enemmältikin tarkoitettu ns. ammattilaisille. Kuten jos selittää tekevänsä koirien ruokintaa ammatikseen tai olevansa hieroja, niin minulla ainakin on korkeampi kynnys uskoa jotain terävämpää väitettä kuin sellaiselta, jonka taustat tiedetään (tai sitten ne taustat selittää miksi on esitetty jokin väite…)

Eli ei oikein koske sinua. Sinulla näkyy tällä hetkellä breeder, joka tulee vain ja ainoastaan siitä, että olet liittynyt kasvattaja-alueelle.

1 Like

Tämänkin käyttö lopetettiin. Ei siitä ollut mitään hyötyä.