Mitä laitteen kotinäytössä piilee

Aikoinaan sanottiin, että näytä minulle kirjahyllysi, niin kerron sinulle millainen ihminen olet.

Pätee aika pitkälle nykyäänkin. Paitsi että itselläni ei ole enää suuremmin paperikirjoja. Joskus oli, paljonkin, mutta ne joutui hukkaamaan kun muutettiin veden yli.

Nykyään ei oikein jaksa lukea painettua printtiä näillä kahden euron lukulaseilla, joten se homma on mennyt e-kirjoihin. Kuunteleminen taasen ei ole minun juttuni.

Valikoima suomeksi käännettyjä, tai uudelleen julkaistuja, e-kirjoja on vaan perin kehno. Englantikin menee, mutta ei siitä saa lähellekään samaa nautintoa — ei kielitaito niin hyvä ole.

Mutta.

Näytä minulle mitä puhelimesi tai tablettisi ensimmäisellä sivulla on, niin kerron millainen ihminen olet. No enkä kerro, en minä ole mikään psykoanalyytikko. Mutta olen einen utelias näkemään mitkä apit ovat ihmisille tärkeimpiä.

iPadissä itselläni on;

Puhelimen passaan, koska se ei ole minulla organisoitu. Käytän sitä huomattavan vähän mihinkään muuhun kuin treenien käynnistämiseen, kukkien ja lintujen tunnistamiseen ja säätiedotuksiin.

Puhelimen ensimmäinen sivu

Ja toka

Twitter on näkyvissä vaan sitä varten, että rivi olisi täysi :joy:

Mulla on vähän neuroottisia taipumuksia järjestää kuvakkeet värien mukaan. Tulee tunne, että hallitsee edes pienen palan maailmasta/elämästä :rofl:
Välillä joutuu joustamaan värien mukaan lajittelusta, koska on kätevintä, että oikeassa reunassa on eniten käytetyt sovellukset.

1 Like