Mitä koiranruualta halutaan?

Ei, en tee markkinatutkimusta tai tuotekehittelyä teollisuudelle. Ja kyllä, minulla on oma näkemykseni, joka saattaa erota lähtökohdistaan siitä mitä ns. tavallinen koiranomistaja miettii. Ja kyllä, aloitus liittyy yhteen podcastiin, joka pitäisi ehtiä höpistä jossain vaiheessa.

Mitä ihmiset tarvitsevat ja toivovat koiran ruualta? Nuo ovat kaksi hieman eri asiaa, mutta vaikuttavat hyvin vahvasti ostopäätökseen — itse asiassa toiveakseli on tarvetta vahvempi :wink:

Kyllä, tämä ketju saattaa valua myös valmistajien suuntaan, ja se on oikeastaan juurikin minun toiveeni. Nimittäin jos kuluttajat eivät kerro mitä he haluavat ostaa, niin tuotanto tekee sitä mitä he haluavat myydä.

Nuo kaksi eivät läheskään aina kohtaa.

Ihan sama onko kyseessä raakaruoka, kuivamuona tai joku muu ratkaisu, hybridi esimerkiksi.

Se miksi aktivoiduin tässä asiassa on kaksi olevaa tilannetta:

• maailman mittakaavassa lihapohjaiset täysravinnot olivat iso juttu, mutta ne ohitettiin
  • nyt suurimpana kehitysaskeleena mainostetaan bulkki/halpatasin kuivamuonia, joita on maailma valmiiksi täynnä, ja ainoa lähestymiskulma on kotimaisuus

Nuo ovat valmistustekniikoita (okei, lihatäysruuat olivat enemmän). Valmistustekniikka määrää sen millainen tehdas tarvitaan.

Mutta mitä sieltä pussista tai pötköstä halutaan? Mitä haluaisi ostaa, mutta ei saa?

kuva

Tällä hetkellä arvostaisin paljon jo sitä, jos ei tuoteselosteessa ja -sisällössä kikkailtais tyyliin: tuore liha x%, ruskea riisi, valkoinen riisi, keltainen herne, vihreä herne jne. Ja valmistuksessa lähdettäisiin ajatuksesta, että koira on lihansyöjä. Piste. Mua ei haittaa, vaikkei ruoka oo tasaisen mallista, kun siinä ei oo vaikka maissia sidosaineena 70 %… Haluaisin ostaa lihaa oikeilla lisillä, en lisukkeita rippusella lihaan verrattavia tuotteita.

4 Likes

Toistaiseksi en ole löytänyt säkkiä missä lukee kaikki lihat kuivana, olen laiska enkä jaksa alkaa päässä laskemaan ja arvailemaan tuorelihan hävikkkiä, joka on iso, tietää jokainen kuivalihaa tehnyt.

Ei olisi kikkailtu herneillä, pavuilla, linsseillä ja ties millä proteiinia korkeammaksi.
Ei olisi maissia, riisiä, vehnää.
Eikä kanaa missään muodossa.
Hiilareiden osuus hyvinkin minimaalinen.

2 Likes

Haluaisin lihaa, joka on oikeasti lihaa. Nykyiset on vähintään 93% muuta roipetta ja 7% lihaa. Olisi edes 85% lihaa, 15% muuta roipetta.

Lihapohjaista täysravintoa en kaipaa, koska ei siinä määrät kuitenkaan olisi omalle rekulle oikeat. Helpompi lisätä lisät itse.

Tämä :ok_hand:

3 Likes

Ja haluaisin eläinlääkäreille kiellon antaa ruokintaohjeita :joy:

3 Likes

Haluaisin luuttoman lihatäysravinnon, johon ei tarvitsisi lisätä yhtään mitään, ja jota saisi ihan mistä vaan. Mielellään useita, yhteen lihaan pohjautuvia palleroita.

2 Likes