Melonta/huomio/heijastinvalo

Yksi ratkaisu olisi tietysti kiinnittää itseensä Orbilocin joko kirkas tai punainen valo.

Voin kertoa, että tässäkin kyseessä on juuri tuon merkin kestävyys.
Minun koiralta hävisi muutama talvi sitten lumituiskussa kyseinen valo koiran valjaista.
Huomasin asian vasta kotona. No, eihän sitä löytynyt ennen kuin vuosi sitten syksyllä pellon reunalta puintihommissa. Todennäköisesti lumenauraaja oli sen sinne työntänyt.
Olihan tuo osumaa saanut, mutta toimi edelleen täysillä. Ja toimii vieläkin.

1 Like

Punainen ei kelpaa, koska se on laitavalo. Moottoriliikenteen suhteen meloja pysyy liikkuessaankin paikallaan, joten vasemman ja oikean laidan kertomista ei tarvita.

Olen tuota Orbilocia pari kertaa katsonut, jos se on se pyöreä joka suuntaan valaiseva. Mutta se häikäisee silloin omia silmiä.

Edit:

Ei ollut sama jota minä ajattelin. Tuo voisikin olla harkitsemisen arvoinen, kiinnitystä vaan pitäisi hieman miettiä.

Minä sotkin tähän:

1 Like

Orbilocin parhaiten näkyvät värit ovat kirkas, oranssi, vihreä ja punainen.

Kiinnitysmalleja löytyy useita.
Itse käytän pyöräillessä repussani karbiinihakaa.
Hevosellä suosin hännässä samaa kumista hihnaa mitä koiran leveässä kaulapannassa.
Lisäksi on vielä muutama muukin kiinnitysmalli.

Lisäksi pariston vaihdossa kannattaa suosia sitä merkin omaa paristoa, koska siinä tulee mukana se uusi tiivistekumirengas.
Minulla nuo paristot on keskimäärin kestäneet reilun kolmisen vuotta, eli ei se hinnalta tule kalliiksi. Tai no, kaikkihan on suhteellista.

1 Like

Minun käytössäni ainoa mahdollinen on valkoinen. Ja valo täytyy saada näyttämään eteenpäin (vaikkakin periaatteessa tarvitsisi taaksekin). Jonka saa kyl aika helposti hoidettua.

Kokonaishinta alkaa olla suhteeton, mutta PureFlaren voisi mountata selän taakse, niin saisi hoidettua perän ja sivut, ja samalla saisi leirivalon jos sellaista tarvitsee joskus. Orbilocilla saisi näytettyä eteenpäin. Siinä vaiheessa loistaisi kuin joku hemmetin majakka.

Niin, en tosiaan ole tuosta vesiliiken ja etenkään retkimelonnasta mikään asiantuntija joten ei hajuakaan vaatimuksista.
Joten ehdotin tuota vain sen takia, että minulla se on toiminut pyöräillessä, ulkoilessa koirilla ja hevosilla ratsastaessa maastossa ja teillä.

Uteliaisuudesta kysyn, tarviiko valon olla liivissä kiinni vai voiko sen kiinnittää kajakkiin?
Tietty se on parempi liivissä siltävaralta, että joutuu vedenvaraan (olettaen, että valo toimii kastuttuaankin) mutta onko muita säännöksiä sijoituksesta?

Riittää, että joku tuikku näkyy jonnekin. Osa meloo otsalampun kanssa.

Turvallisuusjutut vedenvaraan joutumisen suhteen on sitten oma asiansa. Koska en oikein helpolla näe sellaista tilannetta, että tarvitsisin ylipäätään merkkivaloa siihen, että minut löydetään kellumasta, niin olen mennyt minimillä — pilli on mukana.

2 Likes

Laitoin juuri tilaukseen PureFlaren. Orbiloc olisi minun käytössäni vain kallis otsalamppu, joka ei toimi otsalamppuna.

Orbilocin vaan saisi helpommin kiinnitettyä. PureFlarea varten minun pitää liimata ohut metallilevyn pala takakanteen, että saan magneetin käyttöön.

Eli tuo tulee kattamaan taka- ja sivuvalot. Eteen en moista ota, koska haluan nähdäkin hieman.

Linkityksen takia:

Mutta spoilerina: olisi ehkä kuitenkin kannattanut ostaa Orbiloc, vaikka se on tuplakalliimpi.

2 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Otsalamput