Meanwhile in Finland

Eräässä jenkkikuntoiluryhmässä eräs tyyppi jakoi kuvan puolen tunnin treenistään. Oli tehnyt kovaa lihashommaa, enkä olisi jaksanut vastaavaa edes viittä minuuttia. Syke oli koko treenin hieman yli 160.

Hän käytti samaa treeniappia kuin minä ja oli asettanut punaisen alueen alkamaan sykkeellä 158 — joten näyttihän sykekuvaaja vaikuttavalta.

Eräs kommentoijista totesi, että aivan ylimaallinen suoritus, koska ei kukaan pysty pitämään sykettä yli 160 puolta tuntia.

Totesin siihen, että…

Ok, hold my bear… Meanwhile in Finland we call this Thursday:

kuva

Just another walking session.

5.4.3.2.1… ja olin pihalla ryhmästä. YP lähetti perään viestin ja kertoi, että minut on bannattu ryhmästä kuvamanipulaation takia.

Että silleen tällä kertaa :man_facepalming:

2 Likes

:joy::joy::joy:

Tässähän taisi tulla vastaus siihen toisen ketjun ihmettelyyn jenkkiläisestä HIITistä (muistaakseni) ja sen sykkeistä :rofl:

Meillä Suomessa tehdään asiat kunnolla silloin kun ne tehdään. Ei mitään pikkukivaa näpertelyä :see_no_evil:

1 Like

Joo, samaa systeemiä kuin se nojatuolimukava HIIT. En oikeasti ymmärrä – siis uskooko ne itse, että moinen on jotain tappavan kuormittavaa, vai riittääkö, että some-seuraajat uskoo ja siten saa itselleen taivaspaikan ja kultaisen kruunun?

Ihan tarkennukseksi. En minä omia sykkeitäni elvistelymielessä esittele, vaan lähinnä yritän vakuuttaa itselleni, että teen jollain tavalla riittävän kovaa. Ja samalla on suunnaton epävarmuus, koska tiedän myös, että syke ei saisi nousta noin helposti.

Mutta… enhän minä kehtaisi mainostaa kovaa treeniä sellaisilla sykkeillä, joihin päästään provoavan face-päivityksen lukemisella. Ja kyllä, tiedän toki, että lihastreenissä täytyy tehdä tolkuttomasti työtä, että saa sykkeen ylipäätään nousemaan, mutta se jenkki oli tehnyt crosstrainerilla.

2 Likes

Mukavan oloinen keskustelukulttuurikin siellä, kun tommosesta pihalle nakkaavat juttelun sijaan :thinking:

1 Like

Itseasiassa aika yleinen kulttuuri jenkkiryhmissä, aihealueesta riippumatta. Ryhmän kanta on paalutettu ja tarkoitus on koota samalla tavalla ajattelevat. Jos kaavasta poikkeaa, niin sitä ei hyväksytä. Vääriä asioita ei saa kysyä, samaten vääränlainen suhtautuminen on kieltolistalla.

Jenkit käyttäytyy (snadi yleistys…) ylipäätään ihan kaikessa noin.

Enkä edes todennut naistreenarien kohdalla, että ihan kivat tissit, mutta voisiko edes kerran kertoa hieman tarkemmin mitä tekee, ja kameran voi joskus nostaa sieltä lattialta selfien takia, niin ei aina tarvitsisi mennä nelinkontin.

1 Like