Lääkäriin pääsyn tuska

Haarautui tästä:

Tai jos käyt näyttämässä lääkärille? Samalla kun käyt näyttää sitä nenää :wink:

Sinulla taitaa olla kovin positiivinen käsitys terveyskeskusten toiminnasta :wink:

1 Like

Täällä meillä ainakin toimii ihan hyvin :thinking: aina pääsee kun tarve vaatii ja ohjataan eteenpäin jos ei asiaa voida siellä hoitaa. Tietysti osaa vaivoja seurataan jonkin aikaa tms.

Minä(kin) tunnen aivan liian paljon tule-ongelmaisia, kiertäjäkalvotapauksia jne. Niitä ei korjata missään päin TK-akselilla, koska se hoitolinja on työterveydessä (eikä niilläkään homma toimi…).

Minä pääsin keskustelemaan sairaanhoitajan kanssa toisella yrittämällä — pidän takaisinsoittojärjestelmää ja pakkoa keskustella mahdollisesta sairaudesta jonkun hoitajan kanssa yhtenä suurimmista tervydenhoidossa tehdyistä asiakkaan kyykytyksistä. Lopputulos on se, että en vieläkään tiedä saanko ajan vai en, ja saadaanko minulla aika aivan lain vaatimuksista riippumatta tämän vuoden puolella.

Kyllä — minulla on ihan helvetin ikävä työterveyshuoltoa.

Mulla on sitten taas työterveyshuolto ollu aina ihan :-1:
Mutta monikin asia riippuu just siitä kuka siellä luurin toisessa päässä vastaa ja millaisen lääkärin satut saamaan, ihan arpapeliä.

Toivotaan kuitenkin että jossain vaiheessa saat molempiin *vaivoihin" selvyyden :+1:

Ai niin muuten, kerran yksi terveydenhuollon ammattilainen sanoi että kannattaa vaan soittaa ja valittaa, joskus niiden on pakko päästää lääkäriin tai isompiin tutkimuksiin koska kaikki kirjataan kantaan ja sieltä kyllä näkee monesti olet kyseistä vaivasta soitellut.

Tuo lähestyminen itseasiassa toimii usein — vastapää ei jaksa riidellä vastaan ja myöntyy. Puhelimessahan olisi helppo katkaista keskustelu, mutta suomalaiset aspa-hommia tekevät ovat liian kohteliaita eivätkä tee sitä, ja silloin heidät voi väsyttää :wink:

Miksi en sitten itse tehnyt tuota? Koska minua vituttaa soittaa ja selittää jollekulle, jolle asia minusta ei paskaakaan kuulu, ja haluan itse pois tilanteesta. Plus homma meni kertaluokkaa hankalammaksi, kun itseasiassa halusin varata kolme eri aikaa. Se ei sitten enää ollutkaan niin pala kakkua — opin senkin, että minun pitäisi kiertää yleislääkärin kautta, joka sitten lähettää esimerkiksi nenä/nielulääkärille jne.

No mä oon tosi huono varaamaan aikaa minnekään ennenkuin on pakko pakko. Ja se voi kestää useamman vuoden :woman_facepalming:

Näinpä juuri. Ja tämän takia ymmärrän miksi monella menee hermo ja menee suoraan yksityisen lääkärin vastaanotolle. Tai no ne joilla varaa. Plus naiset jotka “pakotettu” menee gynelle yksityiselle kun julkinen ei ota vastaan jollei ole jotain vakavaa.