Kysely: Artikkelien pikkukuvat

Vielä yksi simppeli kysymys lisää — vastaaminen onnistuu kirjautuneilta. Esimerkiksi uusien listassa näkyy pieni postimerkkikuva aloituksen yhteydessä, jos jutussa on kuva mukana.

Yritän edelleenkin hahmottaa, että onko tuo hyvä vai paha. Jossain µBlog-alueella jutun alla olevissa suosituksissa se minusta toimii, mutta muutoin… en ole niin varma.

Ja aina kun en tiedä tai osaa päättää, niin kysyn.

Artikkelikuvien toimivuus

• Kyllä, piristävät muutoin ankeaa foorumiympäristöä
  • Ei, tekevät kaikesta vain levottoman ja sekaisen
  • Ihan sama, ei merkitystä

0 äänestäjää

Kokeilen, ainakin hetken aikaa, esittää aloitusten yhteydessä artikkelikuvan (ensimmäinen kuva aloituksessa, jos sellainen on) sekä 200 merkin lyhennelmän.

Nuo näkyvät uusissa, lukemattomissa ja tuoreimmissa ainakin.

En tiedä… tuli hieman levottoman oloinen. Makuasia tietysti. Ehkä heivaan ainakin kuvan pois.

Mielipiteitä?

Tiedättekö mikä on nettihommissa masonry? Se on layout-tyyli, jossa sisältö rakentuu eri kokoisista palikoista tai korteista — yleensä muutama rinnakkain ja sitten monta alaspäin. Tuon yhden ketju kuvagalleriat ovat masonryllä esitettyjä.

Nuorempi sukupolvi tykkää. Ja kuvia jakavat. Minä en ole kauhean innostunut, koska minusta siinä ei näe paljon sisältöä yhdellä silmäyksellä, vaan sekavan kasan, johon silmä ei osaa ottaa kiinni. Ja sitten olen sillai vanhainaikainen, että minusta lukemispäätös pitäisi tapahtua otsikon ja mahdollisen lainauksen perusteella, ei artikkelikuvan takia.

Tosin… olin kakarana yksi heistä, joka valitsi kirjan kansikuvan perusteella.

Systeemi, jolla nämä artikkelikuvien esittämiset tehdään, näyttää tekevän foorumin aloituksista myös masonryn. Näkyy vilaukselta hitaissa latauksissa.

Paitsi että se kupeksiminen ärsyttää, niin enemmän ärsyttää se, että moinen tehdään valmiiksi taustalle, koska on olemassa riski/vaihtoehto, että joku näkee sen — mutta minä en.

1 Like

Mietin myös tuota kuvien näyttämistä, että se tekee kokonaisuudesta sekavan. Jos olisi vain pätkä tekstiä näkyvissä, niin yleisilme olisi rauhallisempi ja selkeämpi.

Mutta jouduin skrollaamaan sivua alas melko paljon ennen kuin edes löysin lyhennelmät. Mulla näkyy etusivu kategorioittain (ja luen kuitenkin kaiken), niin en osaa ottaa kantaa noiden tarpeellisuuteen.

Joo ei se oikein kategorianäkymässä vaikutakaan. Sen sijaan jos näkymänä on Tuoreimmat niin sitten.

Tai sitten avaa µBlogin (mistä helvetistä tästä Applen näppisestä saa mikron merkin; ylipäätään kaikki ylimääräiset on jätetty painamasta näppäinhattuihin — ne varmaan särki Steve Jobsin silmää. Mutta esim µ)

Asia ei ylipäätään kiinnostanut ketään. Ja koska thumbnailien poistaminen vaatisi minulta erikseen vaivaa, niin ne jäävät.