Kuviin tehtävät merkinnät

Aika ajoin on tarve tehdä kuvaan vaikka merkintöjä, ympyröidä jotain tai piirtää vaikka nuoli. Useimmiten moiset operaatiot kannattaa tehdä omassa laitteessa, mutta se onnistuu foorumin tekstieditorissakin. Ainakin jotenkuten.

Lisää kuva postaukseesi.

Kosketusnäytöillä tökkää kuvaa esikatselussa, ja hiirenkäyttäjillä riittänee, että siirtää hiiren siirtää kuvan päälle. Saat näkyville kuvan yläkulmaan kaksi työkalukuvaketta.

Kynästä pääset piirtelemään kuvaan ja se toinen, ristikon näköinen, sallii rajaamisen ja pyörittämisen.

Jotain tällaista siis voi tehdä:

Mutta… aina mutta

Minä en saanut iPadillä kuvaa tallennettua. Toki ongelman saa kierrettyä ottamalla kuvakaappauksen muokatusta kuvasta, ja sitten poistaa tekstistä sen alkuperäisen… samalla vaivalla sitten melkein muokkaa kuvan laitteessa ensin valmiiksi asti.

On kuitenkin mahdollista, että ongelma on Applessa, tai minulla on probleemia foorumin järjestelmän kanssa. Selvittelen asiaa ennen kuin merkitsen ominaisuuden rikkinäiseksi ja käytöstä poistetuksi.

Saa kokeilla, josko se omassa laitteessa toimii paremmin.

Ei pelannut iPhonessakaan.

Rajaus jopa veti kuvan blankoksi.

Minne?

Mulla näyttää tältä

Ainoa mitä pystyin muokkaamaan on kuvan nimi ja koko. Tosin en tiedä onko kyseessä lopullisen kuvan koko vai esikatselun koko.
Vedin ruudun mahdollisimman pieneksi, antaa kyllä scrollata ylös ja alas, mutta mitään työkaluja ei tule näkyviin.

Ja tuo alareunan kynä palauttaa takaisin tekstiboxitilaan.

Väärä paikka, uskoisin.

Nyt täytyy vaan luottaa, että näkymä on androideissa sama kuin iPhonessa.

kuva

Nyt on kuva siirretty. Tökkään oikean alakulman näyttöruudun oloista ikonia. Siitä pääsee esikatseluun.

Sitten tökätään keskelle kuvaa. Hiiren kanssa ymmärtääkseni siirretään hiiri kuvan päälle ja odotetaan sekunti.

Kuva menee blankoksi ja ne kaksi työkalua ilmestyvät.

Olin oikeassa paikassa, kuvan tökkääminen tosiaan toi valikon näkyviin. Muokkausvaihe tosin näytti tältä

Eikä se millään halunnut tallentaa mun töherröksiä. :white_check_mark:väkäsestä ei tapahtunut mitään vaikka maltoin hetken odotellakin.
Ehkä ensi kerralla toimii loppuun saakka :sweat_smile:

En usko että toimii. Tuon lisäpalikan tekijä on ilmeisesti hylännyt tuon. Ainakaan hän ei ole vastannut mihinkään kyselyihin kuukausiin.

Otan tuon pois käytöstä ehtiessäni.

Tätä ei koskaan korjattu, joten poistin. No, omassa laitteessa muokkaamiset kannattaa muutenkin tehdä.

Suljen ketjun.