Koulutuksesta ja sen sisällöstä

Nonnii… Nyt lopetan netin selaamisen aamukahvia juodessa!

Nimittäin vedin sen verran lahjakkaasti kuuman nesteen keuhkoihin, että silmistä valui vedet yskiessä.
Selailin katiskaa huolimattomasti kunnes silmiini osui yrityksen mainos jossa tehdään koiralle ruokintasuunnitelmia.
No, uteliaana klikkasin sen auki ja selasin missä valmistuu diploomi ravintoneuvojaksi ja minkälainen opinahjo on new skills academy.
Joo, ei olisi kannattanut :woman_facepalming:.

Pystytkö @Jagster vaikuttamaan noihin mainoksiin mitä sivuillesi tulee :thinking:?
Oli kyllä sen verran mielenkiintoista settiä :roll_eyes:.

Ja jos jonkun kiinnostus heräsi niin voin sanoa, että ihan yhtä uskottavan todistuksen saa kirjoittamalla itselleen kun lukee katiskan sisältöä.

Piti heti mennä kattomaan josko saisi saman mainoksen :joy: mutta ei tullut.

Oon muutamaan kertaan naureskellut sitä, kun asiapitoisella sivustolla on niin diipadaapa-tason mainoksia, jotka sotii sivuston sisältöä vastaan. Ja tosissani miettinyt, että mitäköhän se maksaisi, että niistä pääsisi eroon :laughing:
Eli hyvin toimii googlen algoritmit. Etkö jaksa itse ajatella? Osta valmis “ratkaisu”! Ja hetken päästä Jakke saa lisää puhelinasiakkaita :ok_hand:

1 Like

Tuli muuten kaula ihan järkyn kipeäksi tosta kahvin ulos yskimisestä :joy:.

En tiedä muista, mutta mulla on pyörinyt jonkin aikaa jonkin eläintuhkauksen mainos vaikka ikinä en ole sivustolla käynnyt :thinking:.

Nää on kyllä ihan hervottomia mitä mainoksia välillä tulee ihan eri asia-yhteyksissä :joy::rofl::joy:.

Mulla myös tulee sama säännöllisesti.
Ei siellä tarvii vierailla. Riittää, että lukee lemmikki aiheisia sivustoja, ja Google varautuu tulevaan meidän puolesta :man_facepalming: ainakaan en siltä yritykseltä osta palveluita kun sen aika koittaa :joy:

1 Like

:joy::joy: joo kyseinen yritys ei ainakaan saa minulta toimeksiantoa kun sen aika tulee.

Nykyään on helppoa kun google ennakoi sitten kaiken :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Pystyn estämään määrätyt yritykset, ja olen niitä jonkun verran estänytkin. Sen tiedon minkä tarvitsen on sivuston domain, pelkällä hakutermillä ei onnistu.

New Skills Academy on verkkokurssialusta, jossa voi tehdä myyntiin koulutuksia. Alusta sitten ottaa välistä provikkansa. Siis samanlainen kuin isompi ja tunnetumpi Udemy.

1 Like

Ei kun kyseessä on ihan suomalainen yrittäjä jonka pohjakoulutus oli tuo eläinten diploomiravitsemusneuvonta ja jatkokoulutuksena oli noita nsa kursseja.

Koska en nyt jatkossa halua kahvia henkeen ja en viitsi mainostaa yritystä en sitä tähän kirjoita.

@Jagster kohdennettua mainontaako :thinking:?

Tuo seton mainos läjähtää joka saakelin kerta, kun avaan katiskan.
Nyt jo piirtynyt takaraivoon lause, että 5.1.2021 mennessä pitää ilmottautua diploomikurssille :woman_facepalming:.

Ei sillä, hyvin sen pystyn ohittamaan kun painan ruksia ja jatkan matkaa, mutta aavistuksen huvittava se on.

Varsin hyvin kohdennettua, koska se näkyy minunkin syötteessäni…

Minä en koskaan sulje noita ja vastaavia, Päinvastoin, jopa klikkaan aina.

1 Like

:joy::joy::joy:

Nyt täytyy myöntää, että minäkin klikkasin silkasta uteliaisuudesta auki ja katoin mitä kurssi pitää sisällään.

Minulla motiivi klikkaisuun ja aika ajoin jopa mainoksen kommentointiin on paaaljon matalamielisempi. Se on Facen algoritmin lievää manipulointia. Jokainen klikkaisu maksaa mainostajalle. Kommentoinnilla saa taattua sen, että saman mainostajan mainokset näkyy tulevaisuudessakin, niin itselle kuin omalle kaveripiirille. Ja jokainen mainosnäyttö maksaa. Mutta ei tässä tapauksessa myy.

1 Like

:joy:
Tota en tiennytkään.
Toisaalta oli oikein mielenkiintoinen klikkaus, koska en ollut aiemmin tuohon törmännyt.

Ja kolmanneksi ihmetyttää, että jos ei ole esimerkiksi mitenkään “virallinen” opinahjo niin mitä tuommoisella diploomilla tekee?
Ainahan on hyvä kouluttaa ja kehittää itseään, mutta miten hyvin pelkästään itsemaksetun diploomin voimalla voi perustaa toimivan yrityksen?

Jos törmäät Katiskassa kiukutteluihin diplomeista, huijareista ja Osteomax-K:n käytöstä kalsiumin lähteenä, niin kyse on aina Setosta ja heidän “kouluttamistaan” säätäjistä. Seto on ollut ongelma pitkään, ja aika ajoin suurempi päänsärky kuin Weter.

Virallista opinahjoa ei ole. Minäkin olen opinahjo – ja kyllä, olen vuosia sanonut, että ongelma on juurikin siinä, että mitään koirien/kissojen akateemispohjaista koulutusta ei ole, jonka takia ihmisten ainoa vaihtoehto on minun kaltaiseni. Tai no, onhan siis vaihtoehto: kukkaterapeuttien ylläpitämä Seto,

Suomessa toimii ns. virallisesti (en laske mukaan harmaata taloutta) tusinan verran koirien ravitsemuksen kanssa hääräävää, joista ehkä muutama tekee tätä enemmän tai vähemmän päätoimisesti. Toimivaan yritykseen merkityksessä asiakkaita riittää vaan näkyvyys tavalla tai toisella. Toimova yritys merkityksessä millään mittarilla järkevä taloudellinen tulos onkin jo paljon vaikeampaa ja väitän, että sillä mittarilla Suomessa ei ole yhtään toimivaa yritystä.

Mutta jos toimiva yritys tarkoittaa edes jollain mittarilla sitä, että asiakas saa edes jollain tavalla perusteltua tai jopa hyödyllistä apua, niin kyllä sen pohjan joutuu muutoin rakentamaan. Se ei tule diploomien mukana.

Noin 2/3 minun keisseistäni on eläinlääkärien jälkien siivoamisia (ihan oikeasti, huolehtikaa koiran painosta ja alkakaa kuunnella asiakkaita). Sen kolmanneksen painotus vaihtelee, mutta jo jonkun aikaa loppukesä on ollut nimenomaan Seton kouluttamien säätäjien kädenjälkien korjaamisia. Ja ne keissit eivät ole aina ihan lasten katseltavaa.

Mutta koska Ruokavirastoa ei kiinnosta, niin paskaakos sitten tässä. Annetaan kenen vaan diploomin printanneen kehitellä homeopaattisia ruokintoja…

Ja eläinlääkärit pitää mua ongelmana, phiuuh…

2 Likes

Juu, olen lukenut kyllä katiskan sivuilta noita kiukutteluja, mutta en ollut tuota yhteyttä ennen tiennyt. Joo, saan olla tyhmä :roll_eyes:, mutta aina ei jaksa / kerkeä syventyä noihin niin perusteellisesti.

Nyt se tarjoiltiin mainoksen muodossa useaan kertaan, niin tuli tarve perehtyä asiaan :joy::joy:.

Suomessahan ei ole mitään tahoa mikä kouluttaisi virallisesti lemmikkieläinten ravitsemukseen. Tosin niin aina välillä annetaan ymmärtää, että olisi. Esimerkiksi eräs öljyjen kehittelijä on antanut näin ymmärtää. Yliopistossa oikein sai koulutuksen, huoh…

Itse olen istunut useissa ravitsemuskoulutuksissa opiskelujen oheeseen liittyen sekä työnantajan puolesta ja ihan omasta mielenkiinnosta. Ja taso on ollut kyllä vaihtelevaa.

Mieluiten kuuntelen sellaisia ihmisiä joilla on pitkänlinjan kokemus ja tietoa asiasta. Tieto, kokemus, käytäntö opettaa todella paljon. Samoin sen, että osaa esittää asiansa niin että pölkympikin sen tajuaa ( jossain vaiheessa). Sekä se, että osaa perustella asioita ja kertoa mistä löytyy lisätietoa jos kysyjä haluaa perehtyä asiaan syvällisemmin.

1 Like