Kolumni | Kun siisteyskäsitykset törmäävät, kodin tunnelma on pilalla

"…ruuvien järjestelyyn kuluu lavastajalta enemmän aikaa viikossa kuin imurointiin kuukaudessa.

Lajityypillistä: Saattaa kylässä ollessaan kääntää sälekaihtimet mielestään oikeinpäin."

Ei, en tunnista itseäni tuosta, en ollenkaan :joy:
Kinnarin kolumnit on usein todella :ok_hand:

Edit. Julkaistui kesken näpyttelyn.

1 Like

Mä oon noita kaikkia sekaisin :grin:
Mua ei haittaa sotkut lattialla eikä pöydillä mutta sitten taas astiat pitää olla kaapissa tietyllä tavalla. Vaatteillakin on omat paikkansa mutta osa menee minne menee kunhan vaan ensin ne saa useamman päivän telineellä roikkumisen jälkeen kaappiin :rofl:

2 Likes

Meitä kun on kaksi niin joskus jompikumpi rohkaistuu jonkun paikan siivoukseen. Kaapeissa on ihan systemaattinen mutta ulkopuoliselle kaoottinen järjestys ja vasta tuli yksi yläkaappi romahtaen alas (takuusti materiaalivirhe). Iso talo ja ilmatilaa jakaa toisille mutta vähän paikkaa kaikelle kamalle. Koirallinen kai muutenkin tottuu siihen että paikat voi olla vähän karvoissa ja hiekassa. Toki siivotaan mutta kannattaa siivota vasta kun se kannattaa. Eläkeläisellä ei ole oikein aikaa ja kamaa on kertynyt perinnöistä, iso tunnearvo. Ei siinä mahdu mihinkään muottiin tai tyyppiin. kaikki joustamista sen mukaan mitä on. (Ja kun kamat ei kelpaa edes lapsille, ihan Arabiaa…)

1 Like

Mä olin ennen sellainen, että kaikelle on paikka ja kaikki on paikallaan, tavarat aina nätisti järjestyksessä. Koiran mielestä lelut kuuluu olla pitkin lattioita eikä lelulaatikossa, miehen mielestä tavaran voi jättää siihen missä sitä on käyttänyt sitten kun sitä ei enää tarvitse. Koin helpommaksi mukautua kanssaeläjien tavoille kuin yrittää opettaa niitä mun tavoille :laughing: eli muidem tavarat on nätisti missä sattuu, omat siellä missä kuuluukin olla.

Ja imurointi. Jotenkin ihan turhanpäiväistä hommaa kun hetken päästä kuitenkin on hiekkaa joka paikassa :woman_shrugging: