🛟 Koiran uimahallireissu

MeillÀ ei koirat tykkÀÀ uimisesta. YmmÀrrÀn kyllÀ, en itsekÀÀn kylmÀÀn veteen halua mennÀ. Kahlailla ne voi mutta vaan jos itse menee edellÀ ja ovat hihnassa eli pakotettuina. TÀtÀ tehty ehkÀ 5 kertaa ettei sen enempÀÀ ole heitÀ kohdeltu kaltoin :sweat_smile:

Joskus oon miettinyt ettÀ pitÀiskö ne viedÀ jonnekin halliin sitÀ uimataitoa opettelemaan mutta olen tullut siihen tulokseen ettÀ me kun ei veneillÀ (ja jos satutaan veneilee niin kaikilla on kyllÀ liivit olemassa: Sulo Vilen ja sinne pÀin :rofl:) niin eipÀ ne sillÀ taidolla mitÀÀn oikeastaan tee, hukkaan vaan menee rahat :woman_shrugging:
Ja hÀdÀn hetkellÀ kyllÀ osaavat uida vaikkeivat siitÀ tykkÀÀkÀÀn. Testattu on. Ja kaipa kaikki elÀimet osaa uida vaikkeivat sitÀ erikseen ole opetelleetkaan.

2 Likes

Koska meidÀn koira ei ensimmÀisenÀ kesÀnÀÀn halunnut oma-aloitteisesti uida, kahlasi vain sen verran syvÀlle, ettÀ selkÀ pysyi yhÀ pinnan pÀÀllÀ, kaltoinkohtelin sitÀ sen verran, ettÀ kannoin sen vÀhÀn syvemmÀlle ja laskin veteen. Ihan vaan jotta hiffaisi itsekin sen, ettÀ vesi ei ole paha juttu ja sieltÀ pÀÀsee pois. Ja niinhÀn se ui ihan itse suoraan rantaan.

Joillain koirilla rakenne saattaa tehdÀ sen, ettÀ uiminen (vai olikohan se pinnalla pysyminen) on haastavaa, jonka takia niille suositellaan uima/pelastusliiviÀ (ainakin skotit), mutta kÀsittÀÀkseni kaikilla tulee automaationa uintiliikkeet.

2 Likes

MeillÀ kaikilla myös paksu turkki ettÀ tuleehan siitÀ aika painava kun kastuu ja kuivuminen kestÀÀ aika kauan ettÀ sen puoleen ei yhtÀÀn haittaa vaikkei uinti kiinnosta. Jokainen myös tullu pentuna sillaseen vuodenaikaan ettei sitÀ oo pÀÀssy harjoittelee (tai tiedÀ sitten onko siitÀ edes hyötyÀ) ja tÀÀllÀ ei oo lÀhellÀ sellasta koirien rantaa jossa vois hyvin uittaa.

Ja sen jÀlkeen tykÀnny uimisesta?

MeillÀ ainakin jokainen ui liian pystyssÀ, ja siihen liivit auttais. Tai no joko ui liian pystyssÀ tai perÀ ei halua pysyÀ pinnalla :sweat_smile:

MeidÀn prinsessa

• ei suostu lĂ€htemÀÀn kĂ€velylle jos sataa vettĂ€
  • menee Ă€kkiĂ€ pihalta sisĂ€lle kun kaivan vesiletkun esiin kasvien kastelua varten
  • joutuessaan suihkuun pesulle peuran paskassa pyörimisen jĂ€lkeen nĂ€tisti ojentelee etutassuja huuhdeltavaksi kylppĂ€rin ovelta, mutta ei suostu itse tulemaan suihkun alle

Joten ei, se ei tykkÀÀ uimisesta :rofl:
Menee kepin ja pallon perÀssÀ uimaan, mutta ei oma-aloitteisesti. Puroissa ja ojissa makaaminen on kiva juttu helteellÀ, samoin vedessÀ kahlaaminen, kunhan vesi on riittÀvÀn kirkasta, jotta pohja nÀkyy. Jos pohja ei nÀy, se miettii ja vaiheilee pitkÀÀn ennen veteen menoa.
TykkÀÀ enemmÀn metsistÀ ja kalliokiipeilystÀ :grin:

Kuulostaa vÀhÀn samalta ku meiÀn prinsessa paitsi jostain syystÀ se tykkÀÀ suihkussa kÀydÀ. Jonottaa oikein omaa vuoroaan jos joku muu pesulla jostain syystÀ.
TodennÀköisesti ku sieltÀ tulee lÀmmintÀ vettÀ ja tykkÀÀ lÀmpimÀstÀ.
Mutta vesisateen jÀlkeen jos terassi on mÀrkÀ, se kiertÀÀ sateesta tulleet lÀtÀköt :woman_facepalming: tai odottaa katoksen alla ettÀ hÀnet kannetaan pissalle tai sitten vaan pidÀttÀÀ kunnes maa kuivuu tai hÀtÀ on jo niin iso ettÀ pakko mennÀ.
Pojilla ei ole mitÀÀn ongelmaa ulkona sateessa, suihkussa kÀynti sitten taas on.