🧐 Koiran peppukuva: mitĂ€ ihmettĂ€?

Oon muutamaan kertaan tÀn vuoden puolella ihmetellyt, kun koiran perÀaukosta pilkistÀÀ vÀlillÀ vaaleaa töhnÀÀ. Onko tuo hiivaa?
Koira ei nuole tai hinkkaa maahan takapuoltaan, alkaa tutkia ja painella, kakkaa normaalia normaalisti.

Tassut punoittaa mÀrillÀ keleillÀ, 2v sitten saatiin muun tutkinnan yhteydessÀ hiivaa tassuissa diagnoosi ja aineet sen hoitoon. Luppakorvat kunnossa.

Maanantaina ollaan menossa hammastsekkiin, joten siellĂ€ voi samalla ihmetellĂ€ asiaa, mutta valmistaudun etukĂ€teen kinaamaan ellin kanssa koiran ruokavaliosta ja “lÀÀkenappuloiden” tarpeettomuudesta :laughing:

MÀ en kestÀ tota esikatselukuvaa, pakko laittaa toinen kuva tÀnne, jotta saan sen vaihdettua :see_no_evil:

Peppu:

Mun toisella koiralla syksyn ja kevÀÀn mÀrillÀ keleillÀ tassuhiivaa, ja on sitÀ samoihin aikoihin ollut pyllyssÀkin. Mun mielestÀ tulee kans vÀhÀn samantapaista töhnÀÀ pyllyyn silloin. Vaikkei nuole hanuruaan, niin iho myös punoittaa silloin pyllyröörin ympÀriltÀ.

TÀnÀ kevÀÀnÀ keksin tassuihin ja pyllyyn ihan ehdottomasti parhaan tuotteen, varsinkin kun kosteus on se ongelma. Daktarin puuteri. Ilman reseptiÀ apteekista.

2 Likes

MeillÀ sama homma vÀlillÀ. Ei oo mitÀÀn hiivaa diagnosoitu, itse oon sitÀ hiivana ajatellut.
Tollasta valkosta en oo kyllÀ huomannu, tÀytyy joku kerta tutkia tarkemmin :face_with_hand_over_mouth:
Tassut pysyy hyvinÀ kun muistaa joka kerta vauvojen harsorÀtillÀ ne kuivata. Pylly helpottaa myös suihkuttelulla mutta sitÀ en niin aktiivisesti oo tehny.

Eilen kÀvin juuri saman keskustelun. Sanoin ettÀ erikoisruuat on todellakin viimeinen vaihtoehto ettÀ siihen en lÀhde kovin ÀkkiÀ. Ei vastannu mitÀÀn ettÀ ehkÀ meni ymmÀrrykseen. TÀllÀ kertaa.

Jotain se on, mutta ei tuo hiivaa ole.

MikÀköhÀn voisi olla valistunut arvaus numero 3?

EnsimmÀisenÀ ajattelin, ettÀ sieltÀ kurkkii loinen, mutta olettaisin niiden nÀkyvÀn kiinteÀssÀ muodossa ja myös ulosteissa, siksi kakkosena tuli hiiva.

Vastaus on: anaalirauhaseritettÀ.

Taas opin uutta, anaalirauhasiin ei ole liiemmin ollut tarvetta perehtyÀ :sweat_smile:

MeillÀ se on sellasta vaaleanruskeaa mutta hyvÀ tietÀÀ ettÀ muunkin vÀristÀ voi olla :see_no_evil: