Koiran anatomian kirjat

Koiran sylkirauhasten toiminta.

Koska mä oon huono nukahtamaan ja öisin keksin omituisia koira-aiheisia kiinnostuksen kohteita, jotka menee enempi nippelin puolelle, niin oikeasti kiinnostaa:

Luotettavat (englannin kieliset) sivustot, jotka käsittelevät koiran anatomiaa yms. Ruokapuolen asioihin Katiska riittää oikein hyvin.

Kiinnostus muuttuu ärsyyntymiseksi todella nopeasti, kun yrittää googlen ehdotuksista arpoa luotettavaa sivustoa :laughing:
Kirjastossa vierailu on suunnitelmissa, mutta en usko, että sieltäkään kovin paljon luettavaa löytyy.

Anatomia-asioissa taitaa ainoa vaihtoehto olla kirjallisuus. Lihaksistosta löytyy jotain, mutta enemmän niidenkin hyöty rajoittuu lihaskarttoihin.

Lyhyesti - sylkirauhaset erittävät limaa ja aktivoituvat aivojen mielihyväkeskuksen sekä muun ruokaan ja näläntunteeseen liittyvän hormonitoiminnan kautta. Kuten myös ihmisilläkin, mutta vahvemmin. En minä niiden toimintaa tuon enempää tunne :smile:

1 Like

Tämän mä olin jo lukenut Katiskasta :joy:

Täytyy siis etsiytyä kirjastoon jossain vaiheessa. Todenköisesti hyvää yölukemista joka auttaa nukahtamaan :see_no_evil:

Tästä muihin suosituksiin:

1 Like

Multa löytyy tuo kirja @Lafal. Sanot mitä haluat niin voin kopioida/skannata sulle.
Ja, kyllä ei tartte tulla nillittämään tekijänoikeuksista, tiedän ne :wink:.

1 Like

Aina kannattaa kuitenkin pyrkiä lievempään pahantekoon. Kuten vilkaista josko se löytyisi Googlen bookseista ja sitten kopioida vain puuttuvat sivut :innocent:

1 Like

Ilonpilaaja :joy:.

Jaa kaikki 800 sivua? Täähän on niin hyvä tarjous, että melkein tekee mieli tarttua siihen :joy: se ois nätti pino paperia.

Kirjastossa saa jonottaa melkein puoli vuotta. Aloitan tuolla google bookilla, jos innostusta riittää vielä kahden viikon päästä niin ostan jostain omaksi kansien kanssa.

:joy::rofl::joy:
Ajattelin sen sylkirauhas homman sulle kopsata :joy:.

1 Like

@Hukkaputki Työnnä tänne liitteenä, niin minun ei tarvitse lähteä sitä penkomaan…

1 Like

Miten sen saa laitettua liitteenä?

@Hukkaputki — tämän näköisestä ikonista:

Linkki ilmestyy siihen kohtaan missä kursori oli ja näyttää tällaiselta:

matami_rohelin.pdf.pdf (48,8 Kt)

Ok. Kiitos.

Mihin hintaan myyt koko opuksen? Pakkohan tuo on kokonaan lukea :joy:

Miller¨s Anatomy of the dog; e-kirja

Täältä löytyy sylkirauhaset ja 9 sivua vajaana koko ruoansulatuskanava :clap:

1 Like

Fiksasin hiukan linkkejä.

1 Like

@Lafal hups. On jäänyt vastaamatta.

Hyvä että löysit nuo sivut.

Oma opukseni on edelleen harvakseltaan käytössä ja sisältää merkintöjä ja muistiinpanoja joten en edes olisi kehdannut tarjota sitä :joy:.

Se on käytössäni laajentunut pelkästä anatomia oppaasta, fysiologian,tautiopin ja kirurgian kirjaksi :joy::rofl:.

1 Like