Koira ja kauluri

Eräällä oli koiralle jouduttu tekemään pieni operaatio ja tietysti oli laitettu kauluri estämään nuolemista. Kuten niin usein, niin koirahan ei ole kipeä, eikä myöskään halua kauluria käyttää — joten oli tehty omaehtoinen varusteiden riisuminen.

Kaulurihan on hankala. Se on iso, sen kanssa on hankala kulkea sisällä — varsinkin isojen koirien kanssa — eivätkä koirat pidä siitä. Osa kylläkin alistuu sen käyttöön.

Mutta aiheeseen tuli tällainen kommentti:

Takas vaan, koiralla kestää hetken tottua kaulurin käyttöön jos ei sitä etukäteen ole sille opetettu.

Ei näissä(kään) tapauksissa heti kannata periksi antaa :grinning:

Jäin miettimään vain sitä, että kuinka moni aidosti opettaa etukäteen kaulurin koiralle? Minä en ole kuullut yhdestäkään.

Oma kantani oli hieman erilainen:

Kaulurin käyttö ei ole useinkaan perusteltua ja on suurempi kiusa kuin hyöty. Nuolemisen kun saa useimmilla estettyä ihan peittämällä. Tässä laittamalla kalsarit jalkaan.

Kuonkoppakin muuten toimii. Mutta toki siinäkin koira kannattaisi aiemmin opettaa siihen :wink:

4 Likes

Tämän työpäivän tauot tuli käytettyä haavapukujen googletteluun.Tuo tötterö on omastakin mielestä hirveä,saati sitten koiran. :woozy_face:

Kysymys, onko joku merkki hyvä?
Mietin jos tilais jonkun mukaan puettavaksi klinikalle kun koira menee sterkkaukseen.Muuten tullaan tötterö päässä kotiin :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Koira on kääpiömäyris, toinen vaihtoehto on että tuunaan lasten potkuhaalareista jonkun systeemin.
Noutajalle ompelin t-paidoista pyjaman,toimi erittäin hyvin :+1::slightly_smiling_face:

1 Like

Mä tein sterkan jälkeen sillon vauvojen bodysta sellasen puvun, hännälle vaan reikä ja oli näppärä. Sitä piti yöt ja päivällä ei tarvinnu mitään kun olin kotona ja uskoi kun kielsi. Rotuna Kleinspitz ja olikohan kokoa 62cm se body.

2 Likes

Mä taidan käväistä lastenvaateosastolla ensin,
joku tuollainen body olis kätevä! En ihan usko että nuo valmiit haavapuvut istuu mäyriksen kroppaan.

2 Likes

Ja jos omistaa ees neulaa ja lankaa niin saa fiksattua sen omalle koiralle sopivaksi eikä yhtään harmita koska vauvojen bodyt ei oo hinnalla pilattuja :+1:

2 Likes

Meillä on käytetty teepaitoja ja boksereita, riippuen mistä koira peitetään.

2 Likes