Käyttäjän hallinnasta

Voiko käyttäjänimeä muuttaa?
Voiko käyttäjän poistaa, mistä?
Voiko aloituksen poistaa?

Luin huolimattomasti, niin tää taisi mennä väärään paikkaan. Kolmanteen kysymykseen sainkin vastauksen, mutta voiko aloituksen poistaa niin että alkuperäisestä viestistä ei jää jälkeä?

Ööh… tarkoitatko ravintowikiä eli www.koiranravitsemus.fi vai täällä?

Täällä foorumill :grin:
Meni tosiaan väärään paikkaa tämä

Ei ongelmaa. Se siirto vei minulta kaksi sekuntia :joy:

Ne muut kysymykset… taitaa tulla vastaukset vähän palasina, koska minun täytyy tarkistaa.

Voi, hetken aikaa. Tällä hetkellä käyttäjätunnuksen muuttaminen onnistuu omin voimin 90 päivää rekisteröitymisestä. Sen jälkeen ei. Johtuu siitä, että muuttaminen rikkoo mainitsemiset ja lainauksen henkilöt.

Mutta tuon voi kiertää. Tekee uuden rekisteröinnin (tarvitsee ainakin hetkeksi toisen tunnuksen) ja lähettää minulle @Jagster yksityisviestin. Minä pystyn yhdistämään vanhan ja uuden tilin.

Tai sitten menee tätä kautta:

Koko käyttäjätilin voi poistaa niin, että mitään ei jää jäljelle, mutta vain määrätyssä tilanteessa: kun rekisteröinnistä on enintään 60 päivää aikaa ja on kirjoittanut vai yhden kerran. Silloin sen saa tehtyä omasta profiilista — mutta sinun kohdallasi ei siis onnistu.

Kun oma poisto ei ole mahdollinen, niin sitten lähetetään taas viesti @Jagster ja pyydetään tilin poistoa — mitään syytä ei tietenkään tarvitse kertoa, enkä perusteluja kysy. Silloin riippuu tilanteesta mitä teen. Joko anonymisoin tilin, jolloin käyttäjätili ja kaikki viittaukset siihen häviävät (ainakin melkein, osa lainauksista, varsinkin sisäkkäiden sisäkkäisistä voi jäädä näkymään vanhalle tunnukselle). Silloin kirjoittajaksi jo julkaistuille muuttuu anon<pirusti-numeroita>.

Tuo on peruuttamaton toimenpide. Mutta ei estä uudelleen rekisteröitymistä vaikka samalla tunnuksella ja sähköpostilla. Järjestelmän mielestä moista käyttäjää ei ole koskaan ollut.

Mutta se on yksi tapa muuttaa käyttäjätunnustaan. Tosin silloin menettää saavuttamansa luottamustason, jonka suurin käytännönmerkitys on näkyykö mainoksia vai ei, ja miten pystyy muokkaamaan viestejä. Jos niillä ei ole merkitystä, niin hittoako siinä sitten. Ja saahan luottamustason takaisin, ei siihen muuta tarvita kuin aktiivisuutta tykätä, saada tykkäyksiä ja kirjoittaa.

Oman aloituksensa voi poistaa vain jos siihen ei ole tullut vastauksia eikä reaktioita. Sen jälkeen poiston (tai aloituksen tekijän vaihtamisen) voi tehdä vain ylläpito, tai moderaattori — joita täällä ei ole.

Minä sen sijaan pystyn poistamaan mitä vain koska tahansa. Joten sitä kautta voi pyytää. Siihen on sitten kaksi tapaa: joko lähettää privan tai sitten klikkaa lipunkuvaa sen kommentin tai aloituksen alta, jonka haluaa poistatuttaa. Liputtaminen on sama kuin merkitsisi jonkun mahdolliseksi spämmiksi, huonoksi käyttäytymiseksi jne. eli ilmianto. Mutta siinä kun kysytään syytä, niin voi kertoa, että haluaa oman kommentin/aloituksen poistettavaksi.

Ja tuohon sitten kannattaa antaa joku syy. Jos kommentti on tarpeeton ja hyödytön aiheelle (vaikka se meidän juttelu, että koskeeko kysymys wikiä vai foorumia), niin saatan poistaa ihan ominpäinkin, mutta joku syy saattaa auttaa minua ymmärtämään miksi poistoa kaivataan — koska pääsääntöisesti olen hyvinkin konservatiivinen poistojen suhteen, varsinkin jos se vaikuttaa muiden tekemisiin.

1 Like

Tämä ketju suljettiin automaattisesti 14 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.