Käytetäänkö chattipalveluja?

Pystyn jossain määrin yhdistämään foorumin syötteitä ja keskusteluja erilaisiin chatti/pikaviestinpalveluihin, ja päinvastoin. Mutta en vaivaudu tekemään sitä, jos moiselle ei ole tilausta.

Ottaen huomioon foorumin käyttöaktiivisuuden, niin en pure jännityksestä kynsiä nytkään…

Mutta jos käytetään, niin mitä — Slack, Discord, Rocket.chat jotain muuta?

Ja taas — yksikään Facebookin omistuksessa oleva ei käy. Ilmiselvästi syystä: yhdistäminen ei onnistu, koska käyttäjiä ei jumalauta päästetä mihinkään muualle. Sama koskee paria muutakin.

kuva

Saisiko saman vielä selkokielellä? Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? :thinking:

Offtopic, muistelisin, että oot useammassa yhteydessä puhunut negatiivisesti meemeistä. Muistanko väärin, koskeeko se vaan giffejä? Kun noita meemejä on nykyään jokaisessa aloituksessa :ok_hand:

Se tarkoittaa sitä, että saan foorumin tekstit siirtymään määrättyihin pikaviestinketjuihin. Ja niistä ketjut siirtymään foorumille.

Eli merkitys on oikeastaan siinä, että silloin keskustelu ei olisi niin ympäristöriippuvainen, koska se näyttää nyt olevan suurin hidaste (ja minulle täysin käsittämätön perustelu).

Siihen en lähde, että ketjut kiertäisivät Slackista Discordin kautta Telegrammiin ja tänne.

Juu, giffeistä oli kyse. Niissä ei ole mitään sisältöä.

Eli siirtäminen palvelisi niitä, joilla on jo käytössä jokin noista vaihtoehdoista?

Jotta saat edes yhden vastauksen kysymykseen: en koe tarpeellisena, foorumi riittää :+1:

Juurikin niin.

Teknisemmällä puolella käyttävät aika paljon Slackia, koska siihen saa yhdistettyä muutakin (bugiraportit jne). Anglomaailma käyttää Discordia, joka on minulle aivan tuntematon.

Yritin ennen foorumia potkia Slackia käyntiin, mutta se oli vielä suurempi katastrofi kuin tämä.

Tällä hetkellä olen aika valmis päästämään Katiskan faceryhmän tuuliajoille. Kukaan ei oikein ymmärrä turhautumiseni määrää siihen, että kaikki kirjoitettu häviää vuorokaudessa. Plus minua vituttaa totaalisesti se helvetillinen kohinan määrä mitä Facessa pyörii.

Masentavan huvittavaa on siinä, että aika monet, jotka vinkuvat Facebookin ärsyttävyydestä, eivät kuitenkaan siirry.

No, oma ajattelutapani ei muutenkaan ole aina ihan mainstreamiä :joy:

Njooh. Ajatus tässä oli lähinnä se, että jos jotain pikamaailmasta käytetään muutenkin, niin silloin se saisi kytkettyä muutenkin. Mutta eihän suomalaiset muuta käytä kuin jotain Whatsappia, joka on käytettävyydeltään niin paska, etten tajua sen suosiota.

Minulla on vakaa käsitys, että keskustelu on ylipäätään kuolemassa sukupuuttoon.

Kyllä. Tänään on tällainen päivä.

1 Like

Tämä aloitus ei ole enää millään tavalla relevantti. Varsinkin kun pystyy käyttämään foorumin omaakin chattia.

Ulkoisen pikaviestimen/chatin kytkeminen foorumille olisi perusteltua, jos olisi toinen vastaava kanava jutella, ja niiden sisältö yhdistettäisiin. Mutta sellaista ei ole, eikä Facebookia saa kytkettyä — ja vaikka saisi, niin en tekisi sitä.

Joten suljen tämän.

Foorumin chat löytyy puhekuplaikonin takaa.