Kaulapannan ompelu

Facessa näin kun joku myi nahkaisia itsetehtyjä pantoja. Oon tehny fleecestä aiemmin sellasia puolikiristäviä (ovat siis sellaisella kaulan ympäryksellä ettei oikeasti kiristä eikä kurista, helpompi vaan sujauttaa pitkäkarvaisen koiran kaulalle ja siitä pois kun on löysää) aika monta.
No sen kuvan nähtyä ajatus lähti ensin muhimaan ja sitten pikku hiljaa käytännön tasolle.

Tänään pääsin asiassa yhden askeleen eteenpäin: oli tarkoitus käydä Lohjalla vaan ruokakaupassa mutta muistin että nyt olis myös kangaskauppa auki eli sinne siis ensin.
Matkaan lähti mustaa keinonahkaa josta tulee ne pantojen “pohjat”.
Koristenauhaakin olisin halunnu koska kotona ei oo kaikille sellasta sopivaa. No eipä ollu sielläkään.
Sen etsiminen siis jatkuu vielä.
Mutta ehkäpä näistä sais edes yhdelle tehtyä jonkun kivan näin alkuun :service_dog::paw_prints:

4 Likes

Tällänen tuli ekasta.
Katsotaan käytännössä onko toimiva vai luiskahtaako päästä pois :thinking:

Ja huoliteltu vois olla enemmän :see_no_evil:
en vaan jaksa lankoja koneeseen vaihdella jokaisen värin mukaan joten yleensä meen sillä langan värillä mikä on pannan pohjaväri.

4 Likes

Täältä muuten pari vuotta sitten löysin ohjeen, laitetaan tännekin jos joku haluaa myös tehdä.

Kyllästyin ku kaikki pannat vaan samanlaisia, halusin omannäköisiä. Ja kun oon paljon ommellu ja katoin kaupan pannoista mallia niin sain tehtyä erimallisia.

2 Likes

Hieno! Olen muutamia kertoja ommellut huonolla menestyksellä. Innostun aina jostain ja päätän ommella niin jotenkin sitten aina menee kuitenkin pieleen. Taas innostuin pantaideasta, näyttäisi kyllä aika simppeliltä :smiley: Ehkä pitää tehdä jo valmiiksi “ei mennyt niinkuin strömsössä”- ketju :rofl:

Osaisipa ommella tuollaisen takin. Oletko itse ommellut takkeja?

1 Like

En oo, pysyttelen vaan pannoista.
En jaksa ottaa niin paljon kaikkia mittoja koirasta että sais hyvän takin. Ja kunnolliset kankaat aika hintavia joten pitäis tehdä koeversioita jostain vanhasta lakanasta ja toivoa että mitat toimii myös lopullisessa kankaassa :grin:

Kyllä toi pantaversio jota itse teen on ihan näppärä ja nopea tehdä :+1:

Mä oon punonut koirille paracordista tällaiset. Alkais olla aika tehdä uudet, toisen koiran panta alkaa kulua jo puhki. Mutta tässä tää semi-ehjä.

3 Likes