KatiskaStore ja puhelinajat

Tällä hetkellä Katiskan ajanvaraukset, mukaanlukien KatiskaStore ei ole käytettävissä. Siksi löydät itsesi täältä, jos yritit päästä vaikka buukkaamaan puhelinaikaa.

En pysty antamaan varsinaista katkoksen kestoaikaa, mutta huutelen asiasta tarkemmin, kun palataan tuolta osin linjoille. On myös mahdollista, että ajan koko palvelun alas, mutta se riippuu aika pitkälle — paitsi omasta kiinnostuksesta — myös paljonko joudun käyttämään rakentamiseen ja korjaamiseen aikaa ja vaivaa.

Kyseessä ei ole mikään sivuston hajoaminen tai muu vastaava kädettömän webmasterin säätö, vaan koko toiminnan uudelleen järjestäminen.

Tämä ei vaikuta mihinkään jo sovittuihin asioihin. Ne hoituvat kuten ennenkin.

Ja nyt saa taas. Laitetaan googlea varten linkki, se tykkää niistä:

Nyt ei enää jaksa, mutta huomenna pitäisi kirjoittaa se puhelinaikojen esittelyteksti ihan totaalisen uusiksi — se on niin helvetin huono, että moista ei olisi koskaan saanut julkaista; puolustaudun sillä, että tein sen kiireessä minuutissa eikä sitä silloinkaan kukaan lukenut :smile:

Buukattavien aikojen määrä romahtaa. Täytyy tehdä jotain muutakin elämälle. Mutta niitä säätelen myöhemmin. Kaksi oleellista asiaa muuttuu tai muuttui. Ensimmäinen on, että otin tuon toiminnan pois alvista. Verottajakin tykkää, mutta sillä sain hieman paikattua korotuspaineita, kun en laskenut hintoja — eli ulospäin näyttää ihan samalta kuin ennen, mutta minulle jää muutama euro enemmän. On tietysti se vaara, että myynti menee yli 15 tonnin puhelinaikojen kohdalla, mutta en usko että suostun enää uhraamaan vapaa-aikaani moisella tuntimäärällä.

Toinen on e-kirjat. Niistä on aika mennyt ohi. Ne tulevat julkisiksi siltä osin kuin eivät ole aikoinaan kopioineet Katiskan sisältöä. Tulevat tulevina viikkoina löytymään Katiskan normaalista sisällöstä — mutta eivät PDF:nä/e-kirjana. Ne pysyvät edelleenkin Katiskan myynnissä, mutta jollain 5 eurolla. Joten kyse on enemmänkin Katiskan tukitoiminnasta kuin kirjojen myynnistä sinällään. Täytyy huomenna muuttaa tuolta osin niidenkin myyntitekstit.

Muutoin… ollaan taas normaalissa, mitä sitten sekin tarkoittaa.

1 Like

Minä mitään uusia tekstejä ole saanut aikaiseksi… mutta törmäsin eilen tilanteeseen, jossa asiakas tuskaili maksuvaihtoehtojen kanssa. Hän ei käyttänyt MobilePaytä (joka on oikeasti aika näppärä, me like) ja Paypal kiukutteli. Eikä mitään muuta tapaa maksaa ollut saatavilla.

Erään lisäosan kiukuttelun takia maksuvaihtoehdoista oli hävinnyt pankkisiirto. Nyt se on taas saatavilla.

Sitten on tullut kyselyjä miksi Klarna ei ole enää käytössä. Siihen on kaksi syytä, joista yksi on yritystoimintapuolen uudelleenjärjestelyt. Mutta vahvin syy on kulupuoli. Klarna ei ole kovinkaan halpa maksunvälittäjä — itseasiassa yksikään ei ole enää,

Kun maailmantilanteesta johtuen minulla on B2B-hommat aika jäissä, niin on tullut aika raskaita tarpeita hinnankorotuksiin — olen tähän asti jyvittänyt osan yrityspuolen tuloista kompensoimaan kuluttajahintoja, mutta nyt tuo tulopuoli on minimissään. Joten pelaan aikaa, että ei tarvitsisi hilata hintoja ylöspäin.

Hoidan B2B-puolen tällä hetkellä aivan toista puolta, joten sain painettua kuluttajapuolen alle ALV-rajan, ainakin hetkeksi. Se helpotti hieman. Palvelumyynnissä ei ole paljoakaan kuluja mistä leikata, niin tein sen sitten maksunvälityksestä. Minulla oli kaksi vaihtoehtoa:

• nostaa hintoja 10 - 50 euroa tunti
  • heivata Klarna

Minä heivasin Klarnan.

Paypal on vielä kalliimpi, mutta suhteellisen harva käyttää sitä. Lisäksi se on ulkosuomalaisille käytännössä ainoa järkevä tapa maksaa, joten jätin sen rauhaan. Joten kirvistelen sitten vaan sen kanssa.

Näillä mennään nyt. Tulevaisuudesta ei tiedä kukaan.

1 Like